98.den - kuching (wind cave)


Advertisement
Malaysia's flag
Asia » Malaysia » Sarawak » Kuching
May 19th 2019
Published: May 22nd 2019
Edit Blog Post

Ranajky len toasty resp vajicka, vsetko vsak samoobsluha. Jest sa to mohlo pocas celeho dna.

Na recepcii ina baba, tak reku ako to bude s cenou. Ak ostanen a nebooknem to cez appku, cena bude 20rm, ok, tak ostavam.

Do odchodu busu do dedinky bau este hodinka.

Nakup suvenirov, zjednavat nechceli, bo kamenne obchodiky a predajcovia boli len zamestnanci.

Bus do bau odchadza z jalan gartak. Bus je cervenej farby, odtialto odchadzaju skoro vsetky busy (aj zelene).

Samozrejme oznacenie zastavky ziadne ale ludia poradili.

Bus stara rachotina so starym cinskym vodicom.

Ten pred odchodom zbiera peniaze a dava aj listky.

Drbli ludia furt nastupovali tak meskanie asi 5min. Uplne jak keby ti ludia naschval cakali vonku, ked uz bol bus priraveny odist, naskocili dnu.

Cesta pohodova. Isli sme aj blizko letiska. Tam sa da dopravit kombi bus na bus stanicu sentral a odtial 10min pesi.

Z miestnej katedrali sa vyrojilo kopa cinanov, zrejme skoncila omsa.

Este sa musim vratit k vodicovy, ten uplne jak spomaleny, isli sme priemerne asi 35km/hod.

Prechadzali sme aj dedinkou siniawan. Hlavna ulicka posiata starymi poschodovymi drevennymi domami.

Podla mnozstva restik a suvenirovych obchodikov dost tur.dedinka.

Vonku aj putace na nocny trh. Ha ale ten je bez auta nedosiazitelny, bo busy tu chodia 4 za den (posledny 1530).

S verejnou dopravou to tu je hruza ak chce ist clovek na tur.miesta. 3-4 x za den bus aj to v debilnych casoch.

Vyskakujem v mestecku bau. Sofer mi este vravi, ze posledny bus ide o 1530, tak nech ho nezmeskam.

Smer jaskyna wind vzdialena cca 2km.

Vonku nenormalne teplo.

Zapadam na jedlo. Tu po mne prvykrat ludia v malajzii pozeraju, ze aha turista.

Porcia jedla dost velka.

Najedeny prichadzam k jazeru tasik biru. No az take modre neni ako znie jeho nazov.

Ale ok plac na par minut oddychu.

Slapanie po chodniku az k jaskyni.

Tu sa plati vstup 5rm. Ha ale velky problem, mam slapky, staff ma preto do jaskyne nepusta. Neni som jediny co boli otoceny nazad.

Tak dobre nasratie, clovek sa sem drbe busom 1.5hod, potom pol hodinu slape a na pokladni ho poslu kade lahsie.

No nevzdavam to.

Cestou som videl mensiu dieru v plote (ten ma na vrchu natiahnuty ostnaty drot).

Prechadzam po lavke k diere. Preliezam plot, no s trickom a batuzkok sa zachytavam o drot.

Sklb a uz mam obe veci natrhnute. Batuzku mi luto neni, bo jemu som daval max tyzden zivota ale tricko mohlo este posluzit mesiac.

Napajam sa na drevenny chodnik a idem do jaskyne.

Cakal som v jaskyni neaky smyklavy povrch, lezenie po skalach ked vyzadovali pevnu obuv. No nic take tam neni. Prijmny drevenny siroky chodnik.

Kedze som svetlo nechal na ubytku, svietim si len mobilom.

Jaskyna dlha ale nic moc, v jednom useku kopa netopierov.

Jaskyna ma 3 dlhe tunely ale ako vravim nic extra, zadne stalagmity a ani to druhe. Proste len obrovska Dlha diera v skale. Osvetlenie ziadne. Nestoji za to sem chodit.

Po polhodine chodenia v jaskyni nazad cez dieru v plote. Cul uz bez ujmy na obleceni.

Pesi nazad do mestecka bau.

Jeden bus mal ist 1430, no neisiel. Keby vim tak sa tak nezenem.

Takto som ziskal hodinu casu.

Zapadam do plneho food courtu plneho cinskeho jedla.

Samozrejme si vyberam najvacsu blbost.polivku s vnutornostami a ryzou.

Moc nenajedeny cakacka na bus zastavke.

Opat rovnaky sofer i bus.

Cestou sa spusta mega dazd.

Sofer zastavuje a zatvara jedine vetranie vo vozidle, okna.

Neni tu ac a ani fan.

Dazd nastastie len chvilku.

V merdeka plaza nakup piv. Potesilo, ze sa da platit kartou, no i tak este budem potrebivat hotovost.

Na izbe poobedny spanok.

Navecer vybehnutie na nabrezie.

Tentoraz som presiel na druhu stranu po pesom moste ale tam nic zaujimave.

V uliciach kopa ludi, pekne sikmacky. Ale tie su dobre len na obzeranie, bo vo vacsine pripadov stoja zahovno (nie len moje skusenosti ale i inych chalanov co sme sa bavili).

Zasadam do stanku na nabrezi. Ceny premrstene ale to som vedel este pred usadenim sa. Jedlo vsak chutne a dost ok porcia.

Len problem so stolickami. Dve sa pod mojou vahou skrivili. Tak som nakonec zobral plastovu.

Co sa tyka mojej vahy, rano som vazil alarmujucich 78kg (pred cestou 88kg) ale cul vecer zrazu uz 82kg. Vaha musi byt neaka pokazena, bo rozdiel 4kg je fakt vela.

V lobby bol ind aj spaniel. Ten je z girony a je tu tusim prvy co sa nebije do prs aky je katalanec.

Obaja planovali na zajtra zobrat grab a ist do np gading. Bus tam nechodi, sak aj naco, turisti tam isto ist nechcu.

Nakonec som ich presvedcil na blizsi np santubong.

Vyrazeme zajtra okolo 800.

Tam tez nejde public bus, len shuttle bus v urcitych casoch a i ten si treba den dopredu objednat. Jeden smer 15rm, spiatocka 28rm.

My pojdeme grabom, cena 34rm za auto. Nazad tez grabom len budeme muset najst niekoho s netom, bo ani jeden z nas nema miestnu simku.

Pozicanie motorky tez velky problem, nikto ju tu nepozicava a ak hej nikto nevie kde.

Ked som siel vsak do jaskyni tak ma obiehali na motorke dve turistky.

Naklady :

2xQuiik cat, 4dorm, ac, ranajky : 40m
3xpohladnice, 3xmagnetky : 9.6rm (3.6, 6)
Bus c.2 kuching - bau (10.30hod) : 4.5rm
Nasi babi mix, ladovy citronovy caj : 8.5rm
Coca cola 0.35l plech : 1.7rm
Sup campur, ladovy citronovy caj : 8rm (6+2)
Bus c.2 bau - kuching (15.30hod) : 4.5rm
Nakup : 8.47€ (revolut 39.05rm)
Ryza, obloha, shrimovia, rybicky, ladovy citronovy caj : 15.4rm


Advertisement



Tot: 0.469s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.2474s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb