En herlig, herlig dykkedag paa Sipadan, Malaysia

Asia » Malaysia » Sabah » Sipadan
November 18th 2008
Published: November 18th 2008

This content requires Flash
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Skilpadde og Kris 30 secs
2: Tor Aage og skilpadde 15 secs

18. november 2008, klokken 13.40

For en herlig dag saa langt:
Kristine og Tor Aage har saa langt gjennomfoert 3 dykk paa oeya Sipadan (Barracuda Point, Hanging Gardens og Dropoff). Tok en halvtime med speedbaat fra Mabul og ut. Pent vaer da foerste dykk startet kl 0645. Var rene paradis aa komme utti vannet, og raa sikt. Haier (white tip, black tip), skilpadder, koraller. Masser av alt.

Kristine var helt i ekstase, og formet et hjerte under vann...

Kommet oss tilbake til riggen, spist lunch og blitt solbrente. Latskap lenge leve!

Krisskross speaking: FYYYYYYYYYYYYY FADER ASS! Herregud, for en syk syk opplevelse, laa helt ved siden av haien lissom! Ble jo helt spinnvill og fulgte etter den, og ja "got it on film"!!! YEAH!!!
Det gaar virkelig rundt for meg, haier og DIGRE skilpadder rundt oss hele tiden, WHIIIIIII, dette er virkelig paradis!

Ok, skal prove aa komme ned paa jorda igjen, ops... er paa en oljerigg, saa har jo bare vann under bena 😊 Greit! Koko.. Hallo, jorden kaller Kristine!

Hmm, kanskje ikke saa rart man blir litt fjern her. Rommet vaart er noe av det vaerste jeg har befunnet meg i, ever!
Takeoff @ 0600 morningTakeoff @ 0600 morningTakeoff @ 0600 morning

Heisen ned til vannet
Det er asbestplater paa veggen, hele rommet er infisert med muggsopp, og om vi aapner vinduet siger det inn deilig diesel-lukt, fra aggregatet som staar rett utenfor. Vi har laettis hver kveld naar vi legger oss, og skjonner ikke hvordan vi skal holde ut hele natten.. men naar vi hopper ut i vannet om morningen, er det hele glemt. Ja, morningen.. i dag var vi oppe kl. 05:20, klare paa dykkebaaten kl. 06:00!

Tor Aage sitter og leser VG nett, og det ser ut til dere der hjemme maa finne frem lue og votter (naa kommer Kong Vinter), mens vi kan gasse oss i 30+ i lang lang tid ennaa!

DykkebaatenDykkebaaten
Dykkebaaten

Paa vei tilbake fra Sipadan..
Korall og dykkerKorall og dykker
Korall og dykker

...som filmet oss!

Tot: 0.083s; Tpl: 0.012s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0412s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb