Vientiane, oftewel Frankrijk in Laos

Laos' flag
Asia » Laos » West » Vientiane
February 13th 2008
Saved: November 19th 2016

Onze volgende bestemming was Vientiane, de hoofdstad van Laos. We hoorden veel positieve, maar ook veel negatieve verhalen over Vientiane. De aankomst was voor ons vooral negatief vanwege de niet comfortabele wijze van vervoer, maar dat hebben jullie al kunnen lezen in de vorige blog.
Tweede probleem was het vinden van een hotelkamer. Alle hotels en guesthouses waren vol! Uiteindelijk vonden we gelukkig toch een kamer in een prachtig hotel. De kamer was duur (normaal gesproken betalen we maximaal 8 dollar, nu 20 dollar), maar de kamer was prachtig en we kregen gratis ontbijt en internet. Dus we besloten om onszelf te verwennen met dit geweldige hotel met heerlijk zacht matras. Bovendien hoorden we dat het niet mogelijk was om voor minder dan 15 dollar per nacht exclusief ontbijt en internet ergens te overnachten, dus we vonden dat we wel een goede deal hadden!
Bovendien ontmoetten we in het hotel Stephen en Lucy, een engels koppel dat we hebben leren kennen tijdens onze rit naar Vang Vien. Met hen dronken we 's avonds Beer Lao.
We wilden eigenlijk maar een paar dagen in Vientiane blijven, maar we waren moe... heel erg moe...doordat we nogal slecht geslapen hadden op de harde matrassen in andere hotels in Laos. Dus we bleven toch een paar dagen langer om niets te doen.
Wel hebben we de Lonely Planet Walking tour gedaan. Daarbij stuitten we onder meer op Patuxai, oftewel de Arc de Triomphe van Laos die in de jaren 60 van de vorige eeuw werd gebouwd. Vientiane lijkt trouwens enorm veel op een Franse stad, wat natuurlijk niet zo vreemd is aangezien Laos een voormalige Franse kolonie is. Wellicht voelden we ons daarom ook thuis in deze stad: Klein Frankrijk in Laos.
Op 24-1 hebben we een bezoek gebracht aan Xieng Khuan oftewel het Buddha Park. Het park staat vol met prachtige Boedhisstische en hindoeistische beelden.
Xieng Khuan werd in 1958 gebouwd door Luang Pu, een yogi-priester-shaman die hindoeisme en boedhisme heeft verenigd in een geheel. Het park was prachtig!!!

Unser nachste bestimmung war Vientiane, die Hauptstadt von Laos. Wir horten viele positive und negative Geschichten uber Vientiane. Das ankommen war fur uns nicht wircklich positive, es war nicht der kopmfortabelste weg um mit dem Taxi zu fahren. Aber das haben wir euch schon im letzten Blog geschrieben.
Das zweite problem war ein Hotelzimmer zu finden. Alle Guesthouses und Hotels waren voll! Schliesslich fanden wir doch ein Zimmer in einem prima Hotel.
Das Hotel war teuer (normalerweise bezahlen wir maximal 8 Dollar und hier bezahlten wir 20 Dollar) aber das Zimmer war klasse incl. Fruhstuck und Internet. Wir horten das es nicht moglich war Hotelzimmer zu finden unter 15 Dollar exclusive Fruhstuck. Und wir beschlossen hier ein paar Tage zu bleiben und von dem luxus zu geniessen Die Betten waren herlich weich und nicht wie in all den anderen Hotels Stein hart. Und wir wachten jeden morgen ohne Ruckenschmerzen auf. Haaaaaaaa herlich……
Es war ganz gut das wir hier in der Stadt etwas langer blieben, da wir noch immer sehr mude sind und da wir ja so gut hier schlaffen genossen wir davon hier einfach mal einen Gang zuruck zuschalten.
Wir machten die Tage die Loneley Planet walking tour und besuchten unter anderen den Patuxai, oder der "Arc de Triomphe” von Laos. Der in den 60ern erbaut wurde. Vientiane ahnelt einer Franzosischen Stadt was kein wunder ist da Laos eine ehemalige Franzosische Kolonie ist. Vielleicht fuhleten wir uns des wegen so wohl hier. Klein Frankreich in Laos.
Am 24.1 besuchten wir Xieng Khuan den sogenanten Buddha Park. Der Park steht voll mit prechtigen Buddhistischen und historischen Starturen. Xieng Khuan wurde 1958 erbaut von Luang Pu einem Yogi-Priester. Der unteranderem hinduismus und budismus zu einem vereinigt hat.

COMING SOON HOUSE ADVERTISING ads_leader_blog_bottom

Lucy, Adrian, Kai, Danielle, HektorLucy, Adrian, Kai, Danielle, Hektor
Lucy, Adrian, Kai, Danielle, Hektor

In het Buddha Park hebben we Lucy en Adrian (koppel uit Engeland) en Hektor (Spanjaard) leren kennen. Met hen dronken we 's avonds Beer Lao en we speelden een spelletje Shithead. Im Buddha Park haben wir Lucy und Adrian (paarchen aus England) und Hektor (aus Spanien) kennen gelernt. Zusammen tranken wir abends Beer Lao und wir haben Shithead gespielt
danke schon...danke schon...
danke schon...

in het Buddha Park werden we aangesproken door deze drie monniken. We hebben hen geholpen bij hun Engels huiswerk. Deze jongens waren nogal leergierig en wilden graag Nederlands en Duits leren. Dus hebben we hen een aantal Nederlandse en Duitse woorden geleerd.

Comments only available on published blogs

Tot: 0.186s; Tpl: 0.013s; cc: 18; qc: 92; dbt: 0.1067s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb