op de achtergrond friends...

Laos' flag
Asia » Laos » West » Vang Vieng
February 19th 2009
Published: February 19th 2009

op de achtergrond friends...

Na een hoognodige stop zo rond één en een militaire manier van wekken (buurman vertelde ons dat hij een advocaat bij het leger is en was nogal hardhandig) stonden we voor zonsopgang in de hoofdstad (ventiane (of zoiets)). Een snelle switch naar een tuktuk en rond zeven uur zaten we op de localbus naar vangvieng, een oord van verderf en drugtoerisme, talloze restaurants waar mensen al liggend kunnen kijken naar friends, the simpsons, american dad (of zoiets),... De bedoeling zou zijn dat er na talrijke nachtelijke dosissen kan bekomen worden. Het is nog te vroeg om definitieve conclusies te trekken dus ik wacht even met een eindrapport.
Wat ik nu al kan stellen is dat toerisme al wild om zich heen heeft gerepen. De volledige stad is gebasseerd op toeristen. Restaurants, internet, overnachting, verhuur van fiets en brommer, dagtrips, souveniershops, transport... alles is verkoop van alles aan toeristen.

Er is ook een zeer mooie en duidelijke andere kant aan Vangvieng. Je kijkt op een rivier (nam song (of zoiets)) en in hetzelfde beeld heb je een bergmassief dat wat doet denken aan de foto's van Halon bay Vietnam. Individuele rotsen die elkaars zicht belemmeren in een nevel. Als je het juiste moment afwacht heb je er ook een schitterende zonsondergang bij. In de omgeving zijn er tal van grotten en morgen gaan we kayakken op een rivier die in het droge seizoen nog wild genoeg is om van kayak te kunnen spreken. We zijn benieuwd.

De hoteleigenaar maakt ons er op attent dat het ziekenhuis verbouwd is door Belgische centen; En inderdaad op de ambulance prijkt de Belgische vlag. Blij te ontdekken dat onze belastingscentjes toch ook naar SE-asia gaan. We hadden immers nog maar weinig gemerkt van belgische aanwezigheid in deze regio. Bijvoorbeeld in siem reap krioelt het van buitenlandse steun voor onderzoek en studenten-projecten maar belgen hebben we er niet ontdekt?! (we hebben ook wel niet alles gezien) Nu ja wij hebben het de laatste tijd te druk met het verkopen en verdelen van overbetaalde ministerposten hé ;-).

Door het feit dat we de hoofdstad links hebben laten liggen, we zijn toch niet zo geïnteresseerd in steden, zijn we voor op het schema. Dit geeft ons de luxe van wat extra tijd.

19th February 2009

en wellie weg
Mannen ,amuseer jullie nog en tot binnekort, den deze trekt op wintersport !

Tot: 0.07s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 43; dbt: 0.0395s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb