180km. rappe rups

Asia » Laos » West » Luang Prabang
February 22nd 2009
Published: February 23rd 2009

180km. rappe rups

Van de 250 km die we voor de boeg hadden bleken er zo'n 180km doorheen een schitterend berglandschap. Niet al te hoog zo'n 1200 m. maar wel bergwegen tegen gemidddeld zo'n 40 km/h in een grote minibus met 11 reizigers en slechte airco. Onderweg zien we bosbranden, inwoners die hun hutten langs de weg op palen bouwen met als uitzicht een zeer diepe afgrond, kinderen die een gewas ontdoen van de zaden door er mee op de weg te kloppen en nadien laten ze die plant drogen op die weg en intussen staan ze gewoon hun mannetjes in die bochten waar onze chauffeur met moeite de bus doorheen leidt.

Ook zijn we fietsere die gepakt en gezakt het traject afleggen. Ongelooflijk dat ze d eindmeet halen gezien de weg en het verkeer, de steile hellingen en weeral verzengende hitte.

Zo rond drie uur komen we aan in Luang Prabang, we nestelen ons op aanraden van die duitser (in koh kon (of zoiets) (grens cambodja Thailand)) in cold river guesthouse en zijn zeer tevreden met de tip. Zicht op de rivier die hier uitmondt in de mekong, meteen een gratis avondmaal en een gemoedelijke sfeer.

's Avonds wandelen we rond en ontdekken een zeer rustige stad met een heel gemoedelijke sfeer, proper en met een gigantische en sympathieke avondmarkt. Honderden stalletjes, sfeervol verlicht, vol met prullaria, zilver, hout, pantoffels, antiek,... alles met en zonder aanhalingstekens...

De vrouwtjes zullen verschieten...

Tot: 0.069s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb