105.den - Don Det


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » South » Don Det
December 20th 2012
Published: March 30th 2013
Edit Blog Post

Okolo 5/00 ma zobudil rev lodnych a motorkovych motorov. Furt volado jazdil hore dole. Zaspal som este na 3 hodiny ale stale som sa prebudzal na hluk,ludia pokrikovali,no paradny budicek.

Umyl som sa a siel si pozicat bicykel. V ubytku mi stary hovori,ze oni nemaju dobre bicykle,mam ist viac na sever. Tak som siel ,zobral bicykel pri obchode kde kupujem samosi. Cena 10kk,zjednavanie tu nefunguje,no mozno ide ale na to asi nemam talent.

Vybral som sa stredom ostrova na druhy ostrov Don Khonk. Pri druhom pristave som zahol doprava a potom siel stale po hlavnej (polnej) az k mostu. Mal byt spoplatneny ale nikde nikto nic nevyberal tak som to prefrcal. Za mostom som odbocil hned doprava,bola tu mini lokomotiva.

Tu nastal aj moj prvy problem s bicyklom. Stojan je na zadnom kolese. Ani za boha mi nesiel dat do normalnej polohy aby som mohol pokracovat v ceste. Pri lokomotive boli aj dve starsie belosky,pytam sa ci mi pomozu,bo fakt som nemal skusenosti s tymto stojanom a zrejme bol aj neaky poskodeny,no oni sa len usmiali a sli prec. Nakonec po bojovani sa mi podarilo stojan sklopit.

Cestou k vodopadom, za lokomotivou dolava, som sa zastavil v chrame Wat Khon Tai .Nic moc ale dalo sa ist ason az uplne k rieke,tak porobenie par fotiek.

Potom som uz siel dalej bez zastavky polnou,pekne prachovou cestou az k hlavnej atrakcii vodopadu Somphamit. Tam ma cakala velka tabul P - free,normalne som tomu neveril,tu a nieco zadamo,uplny sok.

Odstavil som bicykel,chalan mi dal dreveny stitok s cislo a siel som k vodopadu. Vstup 25kk. Kupil som listok v budke,clovek pred vstupom mi ho cvakol a uz som bol v areali. Isto sa da dostat dnu aj inakade zdarma,bo to neni oplotee a nikde inde sa listok uz vnutri neukazuje.

Vodopad paradny,je ich tu plna kopa. Jeden lepsi nez druhy. Zla sprava, zacala si mi vybyjat baterka na fotaku,som ju zabudol dobit. Pofotil som co sa dalo a presunol som sa az na pieskovu plaz,zosiel som az k rieke,kupanie zakazane,sa ale necudujem,prud je tu fakt mega silny. Mensi oddych,zjedenie keksov,dopitie vody a navrat k voopadom. Tu sa uz zacali objavovat ludia z tour. Ale nic strasne. Mozno neskor je to horsie.Bol som tam okolo 10/00

Po genialnom zazitku z vodopadov som siel svojim super strojom dalej na juh.Odbocil som k Het Xai Kong Mya. Samozrejme,som cestou nalepil jednu nasu nalepku,nech poznaju spartak aj v laose. Cesta islo dole kopcom po dost kamenistom terene. Dorazil som k piesocnej plazi,odstavil bicykel pri restike a siel k vode. Vraj by sa tu mali nachadzat delfiny. Ale podla info materialu co som nabral este v pakse sa tu nevyskytuju i ked na hlavnej ceste bola velka tabula s reklamou na delfiny,je to len na nalakanie ludi do restiky co tu je. Sem sa oplati ist len na fotky a mensi relax inak nie.

Delfiny sa maju vyskytovat az 5km po prude a aj to skor v strede rieky (fakt velka),takze vidiet ich moc neni.A uplne mega vyskyt ich ma byt pri hranici s kambodzou. Najlepsie je zobrat lodku a plavit sa k nim ale i to treba mat na nich stastie.Tour su od decembra do maja,vtedy je nizka hladina rieky ale co som cital blogy tak boli vidiet max.na 10sekund. Tolko pisu v letaku.

V restike som si dal obed,veg.ryza za 18kk,fakt predrazene ale bol som hladny,na ranajky som dako zabudol.

Z jedla som siel k juznemu pristavu Hang Khon,cakalo ma slapanie do kopca po kamenoch. Dobra fuska. Po prijdeny do pristavu som odstavil stroj a vyslapal po schodoch na vyhliadku. Nic odtial nebolo vidiet,zarastene stromami. Tak som aspon z mola videl pevninu kambodze.Odtialto sa startuje na delfinie tour.

Odtialto som to nasmeroval uz doomov. Hned na prvej odbocke som zahol doprava,bo tam mal byt este daky vodopad. Dostal som sa do mini dedinky. Vsetci tu chrapali v sietach,na retaziach boli uviazene prasce,behali tu sliepky. proste ako u nas na dedine az na tie prasce,my mame na retaziach psov. Za dedinou bol uplne uzky vyjazdeny chodnicek .Taka fajn cesticka ako u nas v poronde. Miestami boli aj drevenne mostiky. Pri jednom som mal lepy aby som sa nepreboril. Po polhodine som konecne stretol cloveka,dalej som siel dalej lesom,dzunglov,neviem ako to mam nazvat. Dostal som sa k zatarasu,cez cestu strom.Tak supho dole z bicykla a podliezanie stromu.

Tu uz bol vodopad ale slabota iba vodne pereje. Obdalec proti prudu bol zlikvidovany drevenny most.Pokracoval som dalej az k chramu Wat Khon Nea. ten som len prefrcal,oddychovali tu dalsi cyklisti. Pred mostom co spojuje oba ostrovy som sa nechal nalakat do restiky kde mali freewifi. No ale to neslo,bo obsuha nevedela heslo (jasne,ze vedela len nedala). i tak som si dal bananovomedovy sejk. Uplne super to bolo.

Na tomto vacsom ostrove je viac ubytiek,viac obchodov,restik a tim padom aj viac turistov.

Po obcerstveny som siel opat mostom,tu uz ale vybehol chalan,predomnou zastavil 2 cyklistov a uz ich kasiroval,ja mu hovorim,ze uz som platil,ked som siel sem,tak ma pusta. Nevim ci za platenie sa povazuje aj listok na vodopad ale bol som v tom,ze hej 😊 Listok vidiet nechcel. Za prechod sa plati 25kk,plati cely den,takze sa moze chodit horedole.

Domov som siel po vychodnej strane,za mostom ostra zakruta dole kopcom dolava,prechadzal som mini dedinkou,resp len domcekmi co su popri rieke. Zas tu vsetci domaci lehnili len v sietach,niektory sa umyvali v rieke.Nakoniec som sa dostal az k ferry,tu po par metroch som zahol dolava a cez policka som sa dostal k chramu Wat Don Det. Chram nic moc ale viedla cez neho cesta na zapadnu cast ostrova. Mal som v plane sa zastavit v restike kde vcera. Ale som ju nenasiel,zrejme bola viac na juh.

Odstavil som stroj,zas ziadny zaujem z pozicovne,chrapali,tak som ho nechal oprety a siel dat sprchu.

Dost som zapraseny ale vylet bol super,hlavne tie vodopady. Moja susedka tu uz neni. Mi vcera ponukala sviecky,ze jej vystali ale nakonec ich tu nenechala. Som zvedavy kto sem pride po nej. Inac je tu dost volnych ubytiek,takze neni problem sa tu ubytovat,len sa treba ozaj doprosovat majitelom,bo vacsina sa ich tu len vyvaluje a spi,bez zaujmu o okolie.

Na vodopadoch som sa nechal odfotit od miestnych,uplne nahovno fotka. Tak to vyzera ked dam fotak do ruky niekomu co ho vzivote nedrzal.

Neskor len relax,vecera,pivo,samosa,mp3. Pustil som si mozarta 😊

naklady

bicykel - 10kk
ryza,zelenina - 18kk
bananovomedovy sejk - 10kk
vstup vodopad - 25kk
samosa 2x veg + 2x kur - 8kk
pivo - 10kk
maso,orechy,zel - 20kk
pivo - 10kk
samosa 2x banan - 4kk
ananas sejk - 6kk

fotky
http://min.us/muZBJtMYxRZ2B

Advertisement



Tot: 0.048s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 28; dbt: 0.0238s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb