104.den - Don Det


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » South » Don Det
December 19th 2012
Published: March 29th 2013
Edit Blog Post

Konecne som sa vyspal. O 7/40 som spravil check out,jasne nikto nikde,tak som tam nechal polozeny kluc na stole. Pred ubytkom som cakal na bus. Chytilo ma volanie prirody,nastastie kluc bol este na recepcii tak som ho zobral ,pouzil naposledy wc a vratil sa cakat bus.

Meskal len 30.minut. Bol z polovice plny. Vsetko biela osadka,to je tak ked clovek ide na tur.bus.Bol riadne vychladeny,sadol som si dozadu. cesta bola natrasacia,furt ma to vyhadzovalo do vzduchu take kvalitne cesty su tu ,sama jama. Spomenul som si na thajcov,ti by tu grcali nonstop.Mala zastavka na pispauzu,tu som neabsolvoval,trocha som sa len ohrial vonku a potom nazad do chladnicky. Okolita krajina bola riadne vysusena,vsade palmy a kravy. Vypadalo to fajnovo.

Prva vykladka ludi bola na ostrov Don Khong,tu vystupila polovica ludi. Potom uz len 30km a boli sme v pristave odkial sli clnky na don det. Pred nim este vystupili 2 ludia a nasadli na tuktuk. Neviem kam isli. V pristave nas vylozili a to bolo vsetko. Nepovedali kam mame ist,kam nastupit,tak sme samovolne sli k rieke. Zrazu zacali na nas mavat jedny z busu,tak sme sli za nimi,uz sa nalodovali na clnok.

7 statocnych teda nastupilo,pried clnku riecnici zahadzali batohmi a slo sa. Inak listok stoji 15kk,ale my sme to mali uz v cene. Rieka spinava ale nadherna sceneria okolo. Same ostrovceky,clnky,nadhera.

Na Don Det sme vystupili len dvaja,museli sme sa predrat cez batohy,ostatny pokracovali na vacsi ostrov Don Khon. Po vylodeni som teda siel hladat ubytko smerom na zapad. nevim ci mapa LP bola zle otocena abo mi blbol kompas v mobile ale dako som sa nemohol najst sever. Ostrovcek je maly a ubytka su zvacsa sustredene na sever,pokukal som ceny,najlacnejsie som nasiel za 30kk nad vodou,na zapadnom pobrezi boli najlacnejsie za 70kk,vraj to je priplatok za zapad slnka,sever bol tez drahsi,najlacnejsie to bolo teda na vychode.

Ubytko je prepojene terasou so susednou chatkou ako som vravel je to nad vodou,pekny vyhlad. Sprcha je share cez cestu. Vedla mna byva anglanka,zajtra ide uz ale prec,hned nalavej strane su dalsi anglani.

Po ubytovani som si siel kupit trstinovy napoj,vo vietname bol lepsi,a vyvalil som sa do siete kde som nachvilu zadriemal. Neskutocna pohoda.Ostanem tu asi 3 dni,mozno viac,uvidime. Zajtra chcem zobrat bike a kukut susedny ostrov spolu s vodopadmi,pak oddych a mozno delfinia tour.

Totalne brzdy su aj na tomto ostrove. Clovek sa normalne musi doprosovat aby mu ponukli ubytko,ako som to tu obzeral tak majitelia boli totalne neochotny mi len cenu povedat nie to este ukazat ubytko. Sak ked ich to nebavi nech to nerobia.

Filipinec z Manily mi odporucil palawan,bud el nido abo coron a sopku taal pri manile,ked bude poradny net musim to preskumat.

Ostrov je fakt maly. Na severe je najviac ubytiek a restik. Same bungalovy na prenajom,oproti vzdy byva leniva rodina co nema zaujem bungalov prenajat,niektory maju aj restiky,kde sa treba tez doprosovat aby vam spravili jedlo. Proste lemry,mozno to je tim pocasim co tu je.

Po prechadzke a mensom prieskume ostrova som skoncil vo fajn restike na zapadnej strane,kde mali aj free wifi ale ta furt padala. Som stihol len maily vybavit. je tu dost hulicskych mladych turistov,co sem chodia len chlatat a hulit. Ale pohoda.

Na severe je aj mini plaz,kde sa kupali len turisti. Domaci ich len pozorovali. Predavaju tu aj samosu,bananovu a kuraciu,bananova je fajnova, len na penangu boli vacsie

Dalej len valanie sa v sieti,pisanie denniku,pocuvanie mp3,proste relax.Susedia su tu neni.

Na vecer som siel pozriet zapad slnka do baru,dal som si pivko,vyvalil sa na zem a sledoval ako mizne slnko. Do toho mi na gitare hral barman. Zapadniar co tu asi pracuje,ucil sa tu hrat na gitare,neskor dosol dalsi chalan a daval mu radi. Paradny relax. Zapad slnka bol genialny.

Po tomto divadle som siel jest do mamas restaurant,bola tam free wifi,sadaol som si,cakal 10 min a nikto nic. Totalna ignoracia Tak som sa nasral a isol prec,este po mne potom spatne zahlidal casnik,drbko,co cakal,ze za nim dojdme stvronozky s jedalnym a poprosim ho o jedlo. Kupil som si 3 kuracie a 2 bananove samosy k tomu pivo a o veceru bolo postarane.Pustil rollong stones,padol do siete a oddychoval.Paradny vyhlad na hviezdy.

Domaci v rieke umyvali riady,potom prali a nakoniec sa umyvali. jaj a este ich napadlo palit vylysovane trstiny. Asi o 21/30 som isol spat,zaspal som okamzite. V noci som sa zobudil na zimu,vypol som fan,zabalil sa a spal alej

naklady

trstinovy napoj - 5kk
ryza,kura - 15kk
pivo 2x - 20kk
samosa bananova 2x - 4kk
samosa 3x bananova + 2x kuracia - 10kk
6x0,8l voda - 10kk

fotky
http://min.us/muZBJtMYxRZ2B

Advertisement



Tot: 0.047s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0192s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb