115.den - Phonsavan


Advertisement
Laos' flag
Asia » Laos » East » Phonsavan
December 30th 2012
Published: April 8th 2013
Edit Blog Post

V noci bola fakt kosa. Zobudil som sa na debilneho komara.Ma dobre postipal na ruku,ma to furt svrbi. Definitivne som vstal o 7/00,oholil sa a pobral sa prec.

Motorku som zobral z ubytka,ktore je pri ceste do garden. Okolo 18/00 tu premietaju daky dokumentarny film,som si vsimol,ze toto robia vo vacsine zapadniarskych ubytiek.

Motorka bola uplne bez stavy,tak mi tam domaci trochu sprtol nech sa dostanem na pumpu. V tomto ubytku som nakonec aj kupil listok na bus, majitel pohodak. Nechal som tu batoh a siel smer hrnce.

Na pumpe som natankoval 1,85l benzinu a potom fakt uz smer hrnce. Cestou som sa radsej opytal ci mam dobry smer,jeden chalan vobec netusil kde sa nachadzaju hrnce a to bol miestny. Som sa ho pytal aj po laosky,nazov mi napisal majitel motorky a vobec sa nechytal.

Nakonec som tam trafil v pohode,je to dobre znacene. Na parkovisku boli uz prve 2 busy a to bolo este len 8/15. Kupil som si listok a kukol teda hrnce cislo 1. Nastastie turisti boli uz na odchode,takze klidecek nikde nikoho. Su tu rozne hrnce rozsiate po okoli,na kopci v udoli. Fakt zaujimavy ukaz. Na jednom kopci su dva krateri od bomb. Tie tu zhodili amici ked sa tu bojovalo o vietnam.Inak v laose je vela nevybuchnutej municie,tak sa moc mimo chodniky chodit neodporuca. Kupil som tu aj jednu magnetku.viac nemali aj o tu som musel riadne zjednavat.

Odtialto som siel k hrnocm c.2. Tu uz koncila klasicka cesta a nastupila polna. Bola v pohode uvalocvana,bo tu robia uz klasicku cestu. Velka nevyhoda ale bola,ze sa na nej dost prasilo. Zas som mal stastie na debilne auta co sa nedali predbehnut. Ale inac v pohode cesta. Hrnce su tu na dvoch kopcoch.Tu nebol absolutne nikto,tak mensi relax. Slnko svietilo a ja som si na hrnic pojedal keksi. Presiel som sa aj za hrnce,tam bol paradny vyhlad. Ako som bol na odchode tak sa dovalili thajsky turisti.

Trochu horsiou cestou som siel k hrncom c.3 , vodopad som vynechal,vraj je onicom. Na hrncoch zas nikto. Slape sa k nim zhruba 10.min medzi polickami. Uplna parada,len skoda,ze bolo zatiahnute. Som zvedavy ako budu vyzerat fotky z mobilu.

Po zhliadnuty a mensej pauze som siel k ruskemu tanku. Ten som nenasiel,isel som podla znacky ale ta ma doviedla az k vyschnutemu korytu rieky,cez to som uz dalej nepokracoval a otocil to nazad.

Dalsim cielom bola keska,ta sa nachadzala 20km vychodne za mestom pri dalsom ruskom tanku. Najskor som zle zabocil,ale nevadi aspon som videl fajn krajinu. Som si vsimol,ze tu vo velkom stavaju cesty. K tanku som potom dorazil bez problemov. Zostala z neho len hola kostra,keska najdena bez problemov,myslim,ze tu dlho nevydrzi,uplne nahovno umiestnenie aj maskovanie ale i tak som tu nechal TB a SWG.

Cestou nazad cez dedinu som videl opat dievcata v krojoch,dazniky a tenisove lopticky,ktore si hadzali s chlapcami. Inak v Phonsavane som este pred tymto radsej dotankoval,palivomer mi uplne blbol.

Po pardnej ceste som sa vybral k dalsej keske. Ta ma byt 30km severne od mesta pri dakom krateri. Odbocku som nasiel v pohode ale asi 10km pred cielom kukam na palivomer,bol uz na nule,tak zhruba prepocitav spotrebu a zistujem,ze mi to vide na chlp resp.nevide.Dalsie tantkovanie som uz nechcel robit tak som to otocil a siel odstavit motorku. Mozno by mi to vydrzalo ktovie. Hlvane ale je ,ze som nasiel kesku aj v laose,zatial v kazdej krajine uspesnost.

Stroj som vratil o 14/00,nabehal 140km. Prezliekol som sa,nohavice a tricko totalne zaspinene od prachu,troska som sa zahrial,bo bola fakt kosa. Prvy krat som mal helmu so stitom,parada,hlavne na tych prasnych cestach.

Isol som kuknut opat do garden,tam zas kopa dievcat v kroji. Na trhu som si kupil 3 gulicky,jedna zelena,cervena a sezamova plnka,banany v cesticku a dake hrianky z cesta, Predavacka mi dala 1ks gratis. Bolo to mini. Potom som sa prechadzal po bocnych ulickach,vsetko polne,asfaltovu tu maju len hlavnu. Popri prechadze som hladal kde sa vystim. Nakoniec som to vykonal v restike kde som bol vcera na veceri. Dnes som si dal klasiku ryza,kura. mam uz len 170kk,musim setrit,zajtra to vsetko miniem. teda ak bude kde. uz sa tesim na malajziiu,konecne teplo,len furt tam hlasia dazde.

Vcera ako sme prichadzali s minivanom do mesta tak nas zastavili policajti. Ucel jednoznacny,uplatok. Uplne nenapadne predanie penez,prachy do ruky podanie ruk a sup peniaze sa ocitli v druhej ruke.

Dobil som si mobil v ubytku,tu pre mna dosol tuktuk a odviezol ma na bus stanicu,viezol len mna. Cestou som skoro odmrzol,mojej mikine bolo prijemne teplucko vo vaku. Na stanici uz stal bus,vacsina ludi uz bola nastupena a to bus odchadzal az o pol hodinu. Sadol som si na volne miesto,neskor som si uvedomil,ze sa sedi podla miesteniek,tak som si sadol na svoje miesto,najhorsi flek,za vodicom. Miesto na nohy minimalne,vedla mna sedel laosan,nastastie sa neroztahoval. Po zaplneny busu zacali do ulicky davat stolicky,zhruba 8ks,na nich sedeli laosania az do cielovej stanice. 11 hodin by som na tom nechcel sedet. Vyrazili sme,drbo pustil hudbu na plne gule,repraky nestacili. Chvalabohu ju o polnoci vypol. Spanok ziadny,samy vymol,zakruta. Kratko po polnoci po prvej pauze,drbo zas pustil hudbu na plne gule. ta hucala az do ciela. Fakt nechapem co tym drbo sledoval (druhy sofer,resp volaky steward alebo nevim jak ho nazvat) , vsetci chceli spat a drbo pusta debilnu hudbu tak,ze to ide roztrhat repraky,keby bol den este to pochopim ale v noci. Mi pripadal,ze na volacom fici.

Klasicky listok na bus stoji 110kk,ked si to clovek kupi sam na stanici. vzdialenej asi 5-8km. Takze ma okaslal o 30kk,mal som si ho kupit sam,debil som. V inych mestach si ako prirazku dali max 10kk ale tento chuj az 30kk.

naklady

motorka - 60kk
benzin 1,85l - 20kk
benzin 0,95l - 10kk
bus 18/00 phonsavan - vientiane - 140kk (pick up z ubytka)
magnetka - 10kk
ryza,kura - 15kk
gulicky 5x - 5kk

fotky
http://min.us/mbuKf6TJ7cE02n

Advertisement



Tot: 0.822s; Tpl: 0.011s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.5403s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb