Blogs from Cholpan-Ata, Yssyk Kol, Kyrgyzstan, Asia

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol » Cholpan-Ata September 26th 2013

Zoals gezegd zitten we voor twee nachten in Cholpon-Ata. Deze stad is al sinds de Sovjet tijd populair bij zowel Kirgizen als Kazachen, zo heeft de voormalig president van Kirgizië hier een optrekje en ook Boris Yeltsin kwam hier graag. Vooral rijke Kazachen uit Almaty, wat aan de andere kant van de bergen ligt, vieren hier graag hun strandvakantie. Grappig is dat sommigen van hen met het vliegtuig even de bergen over komen wippen, een afstand van hemelsbreed zo’n 50 kilometer. Ons resort bestaat uit drie gebouwen met kamers, een hoofdgebouw met een restaurant, een tuin die afloopt tot aan het stand waar ook het zwembad, een speeltuin en een disco/café ligt. De meeste voorzieningen zijn nu in het naseizoen gesloten. Het zwembad is leeg, de disco op slot. Op gezette tijden kan er gegeten worden, ... read more
Heerlijk genieten
Strand en pier
Veel bloemenpracht bij het hotel

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol » Cholpan-Ata September 26th 2013

De nacht in de Jeti-Öghüz vallei was redelijk koud, het heeft gevroren en het was erg vochtig. Gelukkig kwam om kwart over zeven de zon boven de bergen uit zodat de tent snel kon ontdooien en opdrogen. Vannacht hoorden we de paarden vlak naast onze tent briesen en hinniken. Nu liepen ze op een afstandje te grazen. Na het ontbijt zaten we nog in de zon en zagen we de wandelaars vertrekken dieper de vallei in. We konden het rustig aan doen vandaag aangezien Karakol onze bestemming was, slechts 40 kilometer verderop. Afgaande op de reisgidsen verwachtten we een groene stad, maar Karakol was net zo stoffig als alle andere. Ons hotel lag aan de hoofdweg en hoewel het nog voor de middag was stopten we om te kijken of er al een kamer beschikbaar was. ... read more
Russisch Orthodoxe Kerk
Chinese Moskee
Esther met gewaad

Asia » Kyrgyzstan » Yssyk Kol » Cholpan-Ata September 14th 2009

Day 12, July 6, 2009, Monday, Duishombu: We are back in Bishkek. I awoke this morning the first time at 5 am, but knew that trying to stay awake would be impossible, so I went back to the bed and slept again until about 8:30 am. Bishkek is warm and sultry this morning, but there is something nice about being back to the familiar. A good shower, consistent hot water, food on demand, and even when you don't want it. Coffee for me and permission to make it myself. We did finally made it to beach sometime after noon yesterday. I swam in the cold water, we ate watermelon (arpus) on the beach, played with the youngsters, Alea, Adelia, and Eldar. Timka and I rented one of the ponton pedal boats and he pedaled us out ... read more
In the water with a small one
Gulsara's Goodbye
The Cucumber Soup

Tot: 0.09s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 30; dbt: 0.049s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb