Karakol

Asia » Kyrgyzstan » Karakol
August 10th 2014
Published: August 16th 2014

Následující den jsme museli opustit ten luxusní dům, aby jsme mohli navštívit Karakol NP, který byl vzdálen asi 10 km od Karakolu. Měli jsme v plánu dojet kam až to půjde, protože nikdo nevěděl, jaký je stav silnic a kam až se naše maršrutka (minibus) dostane. Nakonec jsme zastavili až u lanovky, která vedla na Karakol ski capm, který má vrchol ve výšce 3040 m n. m. Naneštěstí lanovka v létě není v provozu, protože turistika tu není moc rozšířená, a tak jsme museli po svých. Doufali jsme, že až se dostaneme nahoru, tak bude vidět Karakol Peak, který je vysoký 5416 m, a tedy o stovky metrů výše než nejvyšší hora Evropy. Přitom je to v Kyrgyzstánu docela průměrná hora, protože na hranicích s Čínou mají horu vysokou 7439 m. Cestou nahoru postupně odpadlo 5 lidí, protože měli problémy s dýcháním a tak to vzdali. Mě osobně se také nedýchalo moc dobře, ale chtěl jsem se dostat až na horu. A snaha stála za to, protože výhled byl parádní. V dálda bylo vidět i jezero Issyk kull, Karakol a všechny nejvyšší vrcholy v okolí, které mají okolo 5000 metrů. Nahoře jsme si dali picknick s ostatními a strávili jsme tam asi 2 hodiny focení a blbnutí. Viditělné byli i 3 ledovce, které se pomalu plazí po svazích 3 největších vrcholů. Po návratu jsme se vydali na 8 hodinovou cestu směrem na severní pobřeží Issyk kull, do Cholpon-Aty. Má to být rekreační středisko Kyrgyzstánu, tak jsem docela zvědavý.

Tot: 0.084s; Tpl: 0.018s; cc: 7; qc: 45; dbt: 0.0518s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb