12.den - presun Shirahama


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Wakayama
May 23rd 2016
Published: June 13th 2016
Edit Blog Post

Rano rozlucka s CS a podme ho na free bus.

Do hotela vchadzam vrchnym vchodom od stanice Citizens Square.

Na bus zatial cakam iba ja, vacsina ludi nastupuje do objednanych taxikov. Prichadza bus, luci sa so mnou jeden poslicek co nakladal veci do taxi 😊

V buse sme az 4 pasazieri.

Po vystupeni na stanici Sannomiya nakoniec berem JR linku.

No ale ked som videl na nastupisku tie kvanta ludi co cakaju na expres, nasadam radsej na pomaly lokalny vlak.

AKo si tak stojime v kazdej stanici rozmyslam, kolko vlastne ta cesta moze trvat. Do odchodu busu mi ostava neaka ta hodinka. Na jednej zastavke stoji na druhej kolaji rychlejsi rapid vlak. Tak teda opustam poloprazdny lokalny a prestupujem do rapidu.

Ten je furt prazdnejsi ako bol expres na ktory som nenastupil.

Vlak sa pomalicky zaplna ale nic vazne.

V osake na stanici sa riadim znacenim, no uz ani nemusim bo prvy den som si obzrel kde su nastupistia.

Kupujem mini ranajky, vyuzivam free cisty zachod. Fakt klobuk dole, nevidel som tu ani jeden spinavy zachod, zrejme to tu furt cistia. Takych 90%!z(MISSING)achodov co som navstivil su vsetko bezdotykove systemy, samosplachovanie, samopustanie vody v umyvadle, samopustanie mydla.

Pri foteny mojho busu som skoro prisiel o fotak. Oprel som sa o zavoru (nieco na sposob ramp na zeleznici) co blokuje ludi aby nebehali cez cestu, ked tu zrazu sa zavora otvorila a uz ma to nadvihovalo.

Pri jednom nastupisti zaparkoval bus, vodic bleskurychle vybehol a chytro daval pred dvere plastovy schodik a klanal sa vystupujucim ludom. Co ti sibe, to uz je fakt moc.

Mojho vodica sa skusam pytat ci ma vyhodi o jednu zastavku skor (cena rovnaka). Najskor nechapal co chcem, ang nula bodov, ale vdaka papieriku to pochopil. Vodic mal uniformu a na hlave kapitansku ciapku.

V buse vratane mna 7 ludi. Kopa miesta na nohy, super drziak na vodu, wc samozrejmostou (neskusal som).

Sklapam obe sedadla a sledujem ako opustame osaku.

Viacprudova cesta, okolo same mrakodrapy, skoda,ze som tu nestravil viacej casu. T.j. ani novy fotak som si nestihol kupit.

Cca po 1,5 hod prichadza pispauza. Vodic mi na papierik pise dlzku prestavky 25.min.

Odpocivadlo vcelku fajn, zachody, fajciarsky kutik, kvetinky, budova s restikou a pekny vyhlad na neake mesto. Pred opustenym parkoviska vodic este pocita osadku busu, nik nechyba moze sa ist.

Ako sa vzdalujeme od osaky, okolie zacina byt dost hornate, prechadzame strasne vela tunelmi.

Niektore policka na kopcoch su zospodu prikrite modrym pletivom. Vyzera to dost divne.

Schadzame z dialnice na klasicku cestu, pri prechadzani cez niektore mestecka sa aj cudejem ako sa moze bus mestit na cestu.

Ak clovek chce aby bus zastavil, musi stlacit tlacitko pri sedacke. Cestou naberame este dvoch ludi.

Konecne sme pri pobrezi, uz vidim more a rybarske domceky.

Bus ma vyhadzuje na zastavke Shirahama-Sanbashi. Z podpalubia si berem batoh, uklonenie sa soferovy a podme ho do ubytka.

Pisal som,ze pridem az nieco po 16/00, cul je 12/30, hadam niekto bude na ubytku nech si tam zlozim batoh a mozem sa ist valat k moru.

Gps ma naviguje na pribliznu polohu ubytka, nikde to tu nemozem najst, v okoli su stare pozatvarane budovy.

Nabieham do jednej, japonci najskor nechapu ale nakoniec ma posielaju do mojho ubytka. Neni som si isty ci to je ono, ziadne oznacenie a hlavne je to zavrete. Pytam sa este robosov ale ani ti nic nevedia.

No nic idem teda na plaz a pridem az po tej 16/00, hadam tu uz niekto bude resp hadam najdem tu spravnu budovu.

Plaz je od ubytka cca 10.min chodze, v blizkom obchodiku familimark kupujem obed, ten mi zohrievaju v mikrovlnke ako je to tu bezne. Obchodik je hned vedla plaze na severe.

Sadam si pod pristresok k podivnym japoncom ,zrejme miestna "smotanka". Po zjedeny obedika nabieham na bielu plaz. Uplna parada, more ciste i ked sem tam su tu naplavene riasy. Ludi malicko, zvalujem sa do piesku, davam dole oblecenie a v trenkach sa hadzem do chladneho mora. Uplna bomba.

Toto este par krat opakujem, slnko riadne pecie, uz citim ako sa palim ale nevadi.

Moc ludi sa nekupe, mozno tak este 5kusov. Ostany sa len prechadzaju po plazi resp sedia pod daznikmi, stanmi.

Ako som tak pozoroval ludi, v pohode si nechavali svoje veci bez dozoru pri dekach. Sak japonsko, tu sa vraj nekradne.

Pobehuju tu aj cistici plaze. Zrhabavaju vyplavene riasy. Plaz cistucka zrejme aj kvoli tymto ludom za co im patri vdaka.

Okolo 15/00 idem skusit stastie do ubytka.

Nakoniec po jednom spytani ho nachadzam. Je to stara velka budova. Vita ma stary panko, neskor prichadza aj jeho manzelka (vie len japonsky).

Uplne mega stavba na styl starych komunistickych budov. V mestecku som ani ziadnu novu budovu nevidel, vsetko stare osarpane budovy, vratane ubytiek.

Dnes som tu len ja, jediny host.

Majitel to tu kupil za 35 mil jenov. Podla mna nema sancu na navratnost, bo je to tu ,no proste vsetko stare.

Vraj to tu vyuzivala neaka velka banka, posielala sem ludi na dovolenky. No nevim mne to tu pripada ako domov dochodcov.

Este aj moja postel je na kolieskach. Inak izba v pohode, dokonca klima, svetlo na ovladanie. Zachod aj sprcha su spolocne. V zachode nechyba misa s roznymi tlacitkami. V sprche sa nachadza aj onsen. Dve kade ktore su napustene termalnym horucim pramenom. Nevyhoda sprchy je ,ze je tu 8 sprch ,ktore nie su niako oddelene a co je pre mna novinka,su tu mini stolicky , na ktore sa ma sadnut a tak sa umyvat.

Po ubytovani a mensom pokeci nazad na plaz cakat na zapad slnka.

Na plazi stale skoro nikto, par dochodcov, rodiny s detmi.

Relaxujem na skalnatom poloostrovceku a nasavam primorsku atmosferu. Uplna parada, zatial mozem povedat,ze tato destinacia bola dobra volba.

Po zapade slnka, hladanie nieco pod zub, skoro vsetko pozatvarane,neni este sezona, tak koncim zas na mikrovlnkovej strave zo supermarketu. Tu som sa ale dobre osral, videl som na jedle nalepku 50, tak reku 50%!z(MISSING)lava ako v nare ale prt makovy, zlava bola len 50y

Cestou sa este zastavujeme v onsene na nohy. Na mini namesticku je altanok a v nom pekne upravena nadrz (skoro ako jazierko,pekne z kamenov) , v ktorej prudi horuca voda. Sadam teda na lavicku a namacam si nohy, uplna parada.

Na ubytku v lobby (zrejme v minulosti jedalen) pcham do seba veceru, potom sprcha a skuska onsenu.

Sadam si do umelej kade napustenej horucim pramenom,voda stale priteka. Uplne mega teplo a paradny relax. Vydrzal som tu ale asi len 10.min

Potom uz len dopisovanie denniku, kuknutie co je nove na nete a spanok.

naklady (€ = euro , y = japonsky jen)
1€ = 122,654 y - zaratal som sem aj poplatok za vyber 1,2€ inak by bol kurz 1€ = 123,0164y kurz pri dalsom vybere 1€=119,175y)

jr vlak Sannomiya-osaka - 410y (icoca karta)
nakup - 201y (sytena citronova voda0,5l 91y, croasant 100y)
nakup - 428y (voda 2l 98y, jedlo 330y)
nakup - jedlo 390y

foto
shirahama

Advertisement



Tot: 0.161s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.1188s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb