Afscheid van Tokyo

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Ueno
November 11th 2013
Published: November 12th 2013

Het afscheid nadert: dit is de laatste dag in Tokyo.

We zijn gestart in Ueno en hebben langs de Ameyokochõ markt gewandeld. Deze markt is direct onder de spoorlijn tussen de stations Ueno en Okachimach. wat mij nog meer verbaasde is dat ook in een steeg tussen twee spoorlijn winkeltjes en restaurantjes zijn.

Daarna naar Uenopark om diverse musea te bezoeken. Helaas. Bijna alle musea zijn op maandag gesloten. Nog wel een blik kennen werpen op de beelden van Rodin in de tuin van Museum van Westerse kunst maar daar hield alle cultuur wel mee op.

Een beetje gezworven door Yanaka. Hier eindelijke een moderne tempel uit de jaren vijftig gezien.

Doorgelopen naar de Kyū Iwasaki-tei gardens waar een van de eerste westerse huizen staat. De voorkant is erg Engels naar de achterkant komt rechtstreeks uit de US.

En toen begon het te regenen en hebben we het programma aangepast: wat hadden we nog niet gezien maar wilden toch nog graag bekijken. Het werd Het Mori museum en observatiedek in Ropongihills.

We kwamen op een perfect moment van de dag op het observatiedek: beginende schemering. De stad was nog wel zichtbaar maar zij ontstak wel
Moderne tempelModerne tempelModerne tempel

Tempel uit de jaren vijftig van de vorige eeuw die ik heb gezien.
haar lichten. We hebben daar lang gezeten, na filesoferend over de vele niveaus waarop het leven van Tokio zich afspeelt. En over het optimale grondgebruik waar wij alleen maar van kunnen dromen.

Terug naar het hotel om de koffer in te pakken.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 45; dbt: 0.0615s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb