Tweede dag in Tokyo

November 9th 2013
Published: November 10th 2013

Tokyo stationTokyo stationTokyo station

De keizerlijke ingang.
Vanmorgen alleen gestart naar de oostelijke tuin van het keizerlijke paleis. Een bijna op bladniveau onderhouden tuin aangelegd op en om een oud Edofort. Opgedeeld in twee delen, de ene meer een wandel- en kijktuin. Het andere gedeelte voor recreatie, een groot grasveld waarom heen aangelegd groen. Hier mag op het gras gezeten worden en gepicknickt. Men is net begonnen met het aanleggen van een boomgaard met oude fruitboomsoorten uit geheel Japan.

Alle parkwachters rijden hier op de fiets. Ik heb geprobeerd om een aantal te fotograferen maar elke keer stopte de wachter keurig om mij een foto te laten maken zonder hem. Soms zijn Japanners te aardig.

Het rustige park verlaten om naar het drukke Ginza en Cyrus te lopen. Lopend door het gebied tussen Tokyo station en Ginza viel het mij op hoeveel levendiger het gebied geworden is in vijf jaar tijd. In Tokyo is de fiets flink in opkomst. Het beeld van de aankomst van de Liefde in Japan stond 5jaar gelden nog netjes tussen aangeharkte perken nu staat er een fietsenstalling. Met een simpele kaart uit de Rough Guide en alle plattegronden op elke hoek heb ik Cyrus terug kunnen vinden. Ook zonder
Keizerlijke tuinenKeizerlijke tuinenKeizerlijke tuinen

Gewoon mooi om naar te kijken.
Googlemaps kom je op de plek van je bestemming.

In de Shiseido galery de fototentoonstelling bezocht van Yasumasa Morimura, getiteld Las Meninas Renacen de Noche (In Praise of Velázquez : Handmaidens Reborn in the Night). Een serie foto's van kijken naar kijkers naar kijkende. Door Ginza gelopen. Ginza bij avond is indrukwekkend. Ginza bij dag is saai. Terug naar het hotel om om te kleden voor de cocktail in het Hyatt.

Maar eerst door Shinjuku gelopen en daar een heerlijke omelet/pannenkoek gegeten. Eigenlijk is het de bedoeling dat je dit zelf doet maar wij straalden blijkbaar iets van hulpeloosheid uit dat de serveerster deze voor ons maakte. Stinkend naar de rook van de grilpaat waarop de pannenkoek werd bereid naar het Hyatt gelopen en daar, op grote hoogte, nog een heerlijk cocktail gedronken.

Tot: 0.075s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 45; dbt: 0.0423s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb