Moe moe cute!

Japan's flag
Asia » Japan » Tokyo » Asakusa
March 29th 2010
Published: March 30th 2010

Denne dag startede meget tidligt! Omkring seks tiden var vi ude af doeren paa vej til verdens stoerste fiskemarked ... Tsukiji Central Fisk Market. Der bliver solgt omkring 2246 tons fisk hver dag.
Det var en fantastisk oplevelse, men ogsaa lidt bizar. Bagefter havde vi planlagt at faa morgenmad paa et kendt sushi sted paa markedet, men efter at have staaet i koe i en time droppede vi det.
Meget kolde og traette fandt vi en bod, hvor der blev solgt MEGET laekker ris/raa tun/ingefeaer/wasabi ret. Uden tvivl dagens gastronomiske hoejdepunkt. Efterfoelgende var vi meget vestlige og satte os paa en Starbucks!

Naeste stop var det elektronikkens og manga/animeens hoejborg - Akihabara! Det boomede af elektronik, manga og anime plus divers arkader/spillehaller. Meget japansk og meget maerkeligt - men det faldt i god smag hos Malu, som koebte et pink ipod-cover til sin touch <3.

Det nok sjoveste indslag denne dag var besoeget paa en maid cafe kaldet @home. Kort forklaret gaar konceptet ud paa, at unge piger/drenge iklaedt typisk meget korte skoleuniformer/stuepigeuniformer/butler-outfits servicerer kunder storsmilende og hoeflige. For eksempel tegnede vores soede maid meget uskyldige ketchup kaniner og hunde paa vores mad! Og laerte os en magisk japansk remse, saa maden smager bedre... MOE MOE CUTE (mens man laver hjerter med haenderne)! Med en forstyrret opfattelse af virkeligheden tog vi hjem paa vores hostel, hvor vi slappede af resten af dagen.

So far har det nok vaeret den underligste dag paa turen - super japansk!

Tot: 0.079s; Tpl: 0.02s; cc: 9; qc: 46; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 5; ; mem: 1.1mb