Några dagar i Kyoto

Asia » Japan » Kyoto
November 24th 2008
Published: November 29th 2008

Hur många gånger kan man åka på onsen per månad egentligen? Minst två verkar det som i alla fall för nu är Mami iväg igen. Jag har dock inte suttit hemma och rullat tummarna, utan idag har en cykeltur med två kompisar och en ny stjärna stått på programmet. När jag vaknade imorse var det 14 grader varmt och inte ett moln på himlen. Förra gången blev cyklingen inställd på grund av... Read Full Entry

Photos are below

ArashiyamaArashiyama
Arashiyama

Här är själva berget. Yama = berg.
Kina?Kina?
Kina?

Jag tycker den här bilden ser lite kinesisk ut. Fast jag har aldrig varit i Kina så vad vet väl jag?
En bild på temat blåttEn bild på temat blått
En bild på temat blått

Det var så trångt på land att vissa var tvungna att ta sin tillflykt till vattnet.
Ett gult trädEtt gult träd
Ett gult träd

Alla pratar om att titta på röda löv, men bara de har någon annan färg än grön verkar det gå bra.
Ett tempelEtt tempel
Ett tempel

Givetvis är ingen utflykt riktigt fulländad utan ett besök på minst ett tempel.
BambuBambu
Bambu

Här vart det en ganska lång väg kantad av bambu. Det blev lite som en tunnel ungefär.
Mami och havetMami och havet
Mami och havet

Eller en flod kanske det egentligen är.
En stor toriiEn stor torii
En stor torii

Toriin framför Heian-jingu sedd uppifrån konstmuséet.
Tomo och CykelnTomo och Cykeln
Tomo och Cykeln

Den smalaste cykel jag någonsin sett, specialgjord efter Tomos önskemål. Det innebär bland annat att om man trampar bakåt så går cykeln - bakåt. Vad nu det ska vara bra för. För en sån här får man betala 18 000 i alla fall.
Ännu ett lysande trädÄnnu ett lysande träd
Ännu ett lysande träd

Den här bilden är tagen nära Sanjo från en liten liten bro som är jättekänd.
Kväll i KyotoKväll i Kyoto
Kväll i Kyoto

Men vad gör Yusuke då?
En ostädad lägenhetEn ostädad lägenhet
En ostädad lägenhet

Jag har sett många ostädade lägenheter och rum i mitt liv (Sofias, Kens, Natsukis etc.), men här fick jag faktiskt en chock.

29th November 2008

Tss...
Så nu blir man attackerad för att inte ha det välstädat också. Som plåster på såren kommer jag kanske vilja att du köper en bok till mig, men just nu tycker jag att du ska gå och lägga dig.

Tot: 0.093s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 44; dbt: 0.0384s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb