Karaokea, geisha-tanssit ja temppeleita.

Japan's flag
Asia » Japan » Kyoto » Kyoto
May 17th 2012
Published: May 17th 2012

Viime paivat Kiotossa ovat olleet aika taynna ohjelmaa. Kavimme katsomassa geisha-tanssia Ponto-cho Kaburenjo teatterissa. Oikeastaan ensimmainen osa ohjelmasta oli naytelma, joka sijoittui Kamakura aikakaudelle. Kilpaileviin klaaneihin kuuluva nainen ja mies rakastuvat toisiinsa. Nainen luulee miehen kuolleen ja ryhtyy nunnaksi. Mies tulee vierailemaan talonpojaksi naamioituneena. Tarina paattyy siihen, etta mies ja nainen eroavat pysyvasti. Eraanlainen japanilainen versio Romeosta ja Juliasta siis. (Taytyy tunnustaa, etta kuulimme Fumielta naytelman juonen etukateen. Emme toki ihan nain hyvin osaa muinaista japania 😉 ) Naytelma oli hyvin esteettinen geishojen ja maikojen pukuloisto ja meikit ja kaikki liikkeet olivat viimeisen paalle hallittuja. Toinen osa esityksesta oli tanssia.

Petra suostutteli Fumien ja muut vieraat (australialaisserkukset, Mayan ja yhden puolalaisnaisen) viettamaan karaokeiltaa. Menimme Kioton keskustaan karaokepaikkaan. Karaokepaikassa oli useita kerroksia, jossa oli monia huoneita. Vuokrasimme pariksi tunniksi huoneen, hintaan sisaltyi japanilaiset cocktailit pakettihintaan. Huoneessa oli kaksi eri pienta liikuteltavaa nayttopaatetta - yhdesta tilattiin juomat ja toisesta kappaleet. Kappalevalikoima oli yllattavan hyva esim. Muse, Stratovarius, Edith Piaf, Adele jne. olivat edustettuina. Ilta oli todella hauska ja lauloimme lopulta kolme tuntia. Olimme kuulemma aanekkain koppi. Oli aika hauskaa, etta osassa kopeista oli vain yksi laulaja, joka ilmeisesti harjoitteli tulevia illanviettoja varten Petra toivoo hartaasti, etta tallaisia karaokepaikkoja tulisi Suomeen. Suomessa vaatii aika paljon pokkaa laulaa koko baarin yleison edessa ja tavallaan ihmisilta odotetaan hyvia suorituksia. Taman tyylisessa karaokessa on paaasia on hauskanpito - ei niinkaan se, etta suoritus menee nuotilleen nappiin.

Karaoken lisaksi viime paivat ovat olleet ilahduttavia ruuan suhteen. Loysimme lahelta majapaikkaamme vegaanisen italialaisen ravintolan. Petra oli todella onnellinen loydosta, koska harvemmin paasee ravintoloihin, jossa voi tilata listalta ihan mita vaan. Paikka oli yliopiston lahella ja siella oli todella hyva tunnelma ja ruoka oli erinomaista. Kiotossa tuntuu muutenkin olevan suhteellisen paljon kasvisruokapaikkoja. Meidan majapaikan lahdella niita oli ainakin nelja. Vegaani-italialaisen ruokapaikan lisaksi olemme kayneet tavallisessa italialaisessa Kioton rautatieasemalla. Kioton rautatieasema on aivan uskomattoman hieno - ravintola oli 11. kerroksessa lahella kattoterassia, jossa oli pieni puisto, josta pystyi ihailemaan Kioton nakymia.

Olemme kayneet muutamassa temppelissa taas vaihteeksi mm. Fushimi-Inari Taishassa. Se on kukkula, jossa tuhannet toriit reunustavat nelja kilometria pitkaa polkua. Toriin alta kuuleminen tuo hyvaa onnea, joten seuraavat pari vuotta taitavat olla onnekkaita!

Huomenna matkamme jatkuu taas Kiotosta kohti Kinosakia. Tarkoitus on rauhoittua vahan nahtavyyksien katsomiselta kuumissa lahteissa (onseneissa).

I want it that wayI want it that way
I want it that way

Australian backstreet boys
KinkakujiKinkakuji
Kinkakuji

Kultainen temppeli

Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 48; dbt: 0.0401s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb