172.den - presun sapporo


Advertisement
Japan's flag
Asia » Japan » Hokkaido » Sapporo
July 19th 2018
Published: July 23rd 2018
Edit Blog Post

Budicek 6.00. Pobalenie sa a smer metro na letisko.

Na posteli som nechal prvykrat bordel, papiere a nechty. Som hovado.

Mensia vsuvka ohladom mojej vahy. Drzim si hmotnost 80kg. Takze ziadne velke chudnutie uz neni. Ked som zacinal bolo to tusim okolo 87 po mesiaci a nieco to padlo na 80 a furt sa to tak drzi.

Na ranajky kupujem velmi dobre kolaciky, este mi ponukali sojove mlieko ale to som odmietol. Stacilo mi ked som sa na nom prvy krat opalil.

Slnko uz okolo 7.00 pekne pripeka.

Na metro sa dostavam velkou podzemnou pasazou, obchodiky este zavrete.

Pipam kartu, na sadam do pomalsieho vlaku, mam kopu casu, da sa ist aj expresom, ten ma tusim len 2 zastavky.

Z vlaku/metra velmi fajn vyhlad na mesto kedze ideme nad zemou.

Vyskove budovy, zelen, kopce.

Na terminal 1 odkial lieta scoot air dorazam po hodine.

Zaujima vec sa mi stala pri opustany metra. Na karte som mal kredit 144td, cesta stala 160td. Normalne ma to pustilo von, bez toho aby som rozdiel doplatil. No na obrazovke piplo -16td, zrejme ak sem niekedy zas pojdem a budem dobijat kartu, tuto dlzobu mi strhnu.

By ma zaujimalo kolko sa da ist do minusu.

O 15.min otvaraju check in. Motanie sa po letisku.

Ide na mna daka choroba, mam sopel a skriabe ma v hrdle. To je dost nahovno. Dnes pred spankom nasadim teraflu.

Na check ine opat kontrola mojej krajiny cez pc ci treba viza abo nie.

Po otazke kolko ostanem v japonsku fasujem letenku s cislom 16c.

Oddych pred security.

Na letisku je free wifi a dost rychla.

Kostovka ananasoveho kolaca. 3 cinanky tam stali a zezrali vsetky vzorky. Vzoriek bolo fakt hodne.

Na poste za drobaky kupujem par znamok.

Vodu vylievam do pripraveneho vedra a smer security.

Tu bez problemov.

Nasleduje colnica.

No zivy clovek je tu len jeden, ostatne vsetko elektrobrany.

Pobehuju tu pomocnici a ukazuju zabrzdenym vietnamcom ako to funguje.

Clovek prilozi pas na citacku, prilozi oba ukazovaky , kukne do kamery a uz je prec z taiwanskeho uzemia

Hehe takze mi v pase chyba vystupna peciatka, mam len vstupnu.

Pred gatemo capajum vodu. Stlacil som cold ale i tak mi natiekla tepla.

Inak siel som uplne zbytocne skoro na letisko. Nikde ziadne rady.

Pocital som, ze tu bude 711 a kupim volaco do letadla ale ten je na terminali 2.

Pred gate prichadzaju letusky co poletia mojim strojom. Konecne po dlhej dobe nieco poradne.

Zvacsa v lietadle taiwanci.

Sedim v ulicke. Usporiadanie 3+3+3, let by mal trvat nieco okolo 3.45hod.

Na opierkach pre ruky su tlacitka na privolanie letusky. To je dost nestastne riesene, bo clovek si opre ruku, trochu potlaci a letuska uzaj pribieha.

Roleta na okienku tu neni ale je tu stmavovacie sklo. Ooo aky moderny stroj ma to vezie.

Pristavame, okolo letiska same policka.

Dost dlho cakame na ploche kym sa konecne dostaneme k pavukovy.

Prva prehliadka po opusteny lietadla je zdravotna.

Termokameri skumuju ludi so zvysenou teplotou. Prechadzam v pohode.

Dalsia kontrola. Branie otlackov prstov a fotenie.

Na to, ze som v japonsku stroje a aj system vyzera ako zo stredoveku.

Dedko pusta postupne k asi 12strojom ludi. Pri stroji babka, stroj dokaze obsluzit dvoch ludi naraz. Babka vsetko spusta.

Po odovzdani mojich odtlackov a fotke smer uz pasove.

V lietadle som este vyfasoval priletovu karticku. Miesto pobytu som dal druhe ubytko z lp (co bola chyba)

Pred pasovym mi este ujko kuka priletovu karticku, cuduje sa nad nazvom mojho ubytka (jimmiz backapacekers). No vidi tam aj sapporo a japonske tel.cislo tak ma pusta.

Colnik sa tez cuduje nad ubytkom. Uz som myslel, ze tam bude volat, nastasti nevolal. Pyta odo mna rezervaciu, tu nemam, ukazujem mu na mobile len stranku z lp s ubytkom. Zistuje kolko budem v japonsko. 2tyzdne hokkaido, tyzden tokio. Ukazujem mu rezervaciu letenky z tokia do soulu, vsetko prepisuje na priletovu karticku a konecne mi do pasu lepi nalepku s povolenim na 90dni pobytu.

Pri colnikovy som bol dobrych 10.min.

Toto je moje prve velke zdrzanie, fakt som to necakal. Co si spominam dva roky dozadu v osake to bolo ok. Zadne vyzvedanie.

Este ma caka posledna kontrola. Vypisujem dalsi papier, kde davam vsetky odpovede nie.

Na preclenie nemam nic, po odovzdani karticky sa ma colnik len pyta ci holiday, yes a uz som v japonsku.

Co mi spominal svajciar z taipei ten tez mal problemy pri vstupe. On nenapisal do kolonky ubytovania nic. Byval u kamosa. Nechceli ho pustit, ale nakonec sa dovolal kamosovy a ten to colnikovy vysvetlil. Fakt toto sapporo letisko to bere moc vazne.

Na priletoch uz vidim ruri s velkym napisom dado welcome in hokkaido. Fakt velmi pekne nakreslene, moje meno je vyfarbene v svk farbach, po stranach japonska a taiwanska vlajka.

Vytahujem moju tabulku s ruri a kvetinkou a vychadzam von.

Hned objatie a radost zo stretnutia.

Spolocne fotenie, vyber penez v atm (bol tu poplatok 216j). Ono keby ma tu ruri necaka tak idem hladat iny atm bez poplatku.

Smer cervene auticko, zapatie gps, vyplatenie parkovneho a smer ruri domov.

Na japonsko povrch cesty nic moc. Premavka tez slaba.

Ruri sa teda vobec nezmenila, teda ak nepocitam to, ze je krajsia. Skoda toho jej priatela.

Prichadzame do kludnej casti sappora, dvojpodlazne domceky.

Parkujeme vo velmi nizkej garazi a uz sa vitam s ruri mamou.

Ta ang nehovori.

Sprcha, zacatie prania a mega vecera.

Rozne druhy sushi, z niecoho exotickeho spomeniem trebars morskeho jezka. Inak vsetko fajn delikatesi. Dalsi chod osmazene chobotnickove chapadla. Nesmie samozrejme chybat pivo made in sapporo.

Testujeme 3 druhy, vitazi flaskovy draft beer.

Zistene, ze ruri priatel ma len 22, ona o tyzden 30. Jeho mama ju kvoli vekovemu rozdielu nema rada, co chapem, keby to bolo naopak tak pohoda.

V tokii sa nakonec stretneme vsetci traja, bo ruri tam leti na pohovor, bookla si rovnaky let ako ja, tak parada.

Parada je aj, ze jej cestu preplati spolocnost kam ide na pohovor. A neni to ziadne specialna pozicia, iba praca na recepcii v hoteli.

Inak ruri japonsko moc rada nema, najradsej by sa vratila nazad do toronta resp rozmysla, ze o dva roky pojde na working holiday do australie.

Naklady :

Vyber 13 216j = 100.78€ (216j poplatok za vyber)
J = japonsky jen
Ranajky : 55td
Mrt vlak na letisko : 144td (kredit, cena 160)
Znamky : 42td


Advertisement



Tot: 0.824s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 43; dbt: 0.528s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb