45.den - mototrip okolo ostrova samosir


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Lake Toba
March 27th 2019
Published: March 28th 2019
Edit Blog Post

Poriadne vyspaty zbieham dole a berem skuter.

Prvy nesiel startovat tak dostavam iny aj s plnou nadrzou. Mam ho vratit s rovnakou hladinou.

Dnes konecne dorazili na svk pohladnice z filipin.

Tak ako vcera i dnes cela dedinka vyludnena.

Zastavka na nakup pohladnic. Mensie zjednavanie, najskor 5 za 25, nakonec za 20 a este jedna navyse. Cul si musim rozmyslet komu ju poslem.

Ani som sa poriadne nerozbehol a uz parkujem pri stone chairs.

Skoro rano ziadny vyberci (nevim ci to je spoplatnene). Dnu kamenne schody, kamenny stol, stolicky, par kamennych soch. Hore domcek ale tam sa mi slapat nechcelo.

Dalsia zastavka pri rovnomernom nazve. Tu uz okolo vsak tur.stanky a kasa. V nej nik. Idem na nadvorie, tam typicke batag domceky rovnake ako na sulawesi, zas volaka socha. Cvak a historicku vlozku tohto ostrova mam za sebou.

V dedinke ambarita idem okusit atm pri banke. Tento mi prasule dal bez problemov.

Od banky idem na blizku postu. Kupujem znamky reku ich hned aj nalepim, no obsluha sa toho ujima a vsetko to lepi lepom.

Som zvedavy kedy dojdu.

Nazad na trasu okolo ostrova v protismere hod ruciciek.

Misia najst ranajky splnena do 5min.

Zapadam do miestneho stanku.

Tu zhovorcivy domaci. Tak fajn pokec, ktory vsak debilno ukonceny zo strany domaceho ked som platil. Sa rozplival nad cenou, ze su to pre mna len susne.

Jedlo inak dobre, stiplava polievka s kuskami kurata a k tomu ryza s rybickami.

Cesta kvalitna avsak vyhlady na jazero skoro nulove.

Zastavka odlovit kesku. Ta nenajdena ale zaviedlo ma to na fajn kopec s vyhladom na jazero a okolite hory. Na kopci bola i daka hrobka .

Hrobiek po ceste kopa. Ryzove pole a v strede hrobka. Kazda vsak ina. Zrejme podla cloveka, bo na jednej bola postava rybara inde zas farmara.

Pantai Batu Hoda (Batu Hoda Beach) bola v plane ako zastavka na relax.

Ale kokoti tam vyberali vstup 15k. Nasrat vam. Keby to tam aspon neako vyzeralo ale nic. Aj obcerstvenie pozatvarane.

Neskor dalsia plaz, ta gratis ale to len kvoli rekonstrukcii. Ono plaz sa to ani nazvat nedalo, priestor pri vode obrasteny travou.

Pred mesteckom pangururan dopravna nehoda ale uz to odpratavali tak ziadne divadlo i ked domaci kukali jak zhypnotizovany.

V tomto mestecku uz premavka hustejsia a debilne jednosmerky.

Obed davam u handrovej hlavy. Ked som pri tom jazere pokracujem v tradicii a davam podkovicku ryby.

Relax pri vode na lavicke v Pantai ancol.

Ako tak kukam na nohy, som riadne dostipany. Na pistale mam cervenu skvrnu tiahnucu sa cca 10x2cm.

Na jazere nesmiu chybat rybie farmy.

Prisadaju si ku mne mohamedanci a chcu foto. Nuz ok, teste sa.

Po relaxe smer pevnina a kolecko okolo kopca.

Minam hot springs. Tu mensia zastavka ale vyzeralo to ako stavenisko.

Okolo klasicky sopecny zapach kedze pramene su napajane z okolia sopky.

Cesta velmi kvalitna, pekne zatacky a super vyhlady. Keby clovek nevie v pohode by jazero mohol pokladat za more.

Kopce okolo tez paradne.

Dalo sa odbocit i k roznym vodopadom ale tam som nesiel. Stacilo mi ich vidiet z dialky.

Po stupani prichadza klesanie. Predne koleso mi neako buchalo, neskor zistene, ze zvuk isol z drevennej klucenky 😊

Zastavka na vyhliadku na jazero. Oznackovanie uzemia a mensie zdesenie, nad ostrovom tma, takze dazd.

Nazad do mestecka Pangururan. Na pumpe docapovanie paliva, nadrz mi ukazovala furt full co bola blbost. Opat i tu vyhradeny stojan pre motorky. Obsluha sa veru nezastavila.

Stupam do kopca smer jazero sidihoni.

Cesta nahovno, ta sa zlepsila az pri jazere kde uz pokracoval fungel novy asfalt az na druhu stranu ostrova.

No ako som predpokladal zacal dazd. Zastavka na caj, ktory udajne nemali resp mi tetula nerozumela tak davam jahodovu fantu a cakam na koniec dazda.

Bolo tu aj par domacich ale ako vravim oproti zvysku sumatri co som bol sa moc priatelsky nezdali. Asi to bude pravda, cim severnejsie tym horsie.

Jazero ok ale opat ziadny zazrak, no za navstevu stoji.

Opat sa spusta mensi dazd, to uz serem na to a idem i v dazdi. Velmi pomaly, predna pneumatika prakticky bez dezenu.

Krajina velmi pekna, vysoke stromy, pasuci sa dobytok. Ten obcas siel aj po ceste.

Cesta nova avsak sem tam neake to kravske lajno.

Skoda dazdu, tato trasa krizom cez ostrov je genialna. Ziadna premavka, zatacky.

Vyhlady na jazero tez super, no bohuzial zamracene ale obcas sa nasla skulinka.

Prichadza klesanie a napojenie sa na okruznu cestu.

Tu opat slaby dazd a hmla.

Skovavam sa do rozhladne pri domceku.

Ako ma videli deti hned odtial utiekli.

Dazd ustal, mraky sa rozplinuli. Okolie bombasticke.

Sadam na skuter, v tom deti zacnu vykrikovat money, bo som pouzil sukromnu rozhladnu. Nasrat vam, i tak som nebol hore ale iba dole.

V tomoku na hlavnej opat klasicke batag domy a v nich predajne suvenirov. Je tu aj dake muzeum ale o to zaujem nemam.

Davam teplu polievku a okolo 17.00 parkujem stroj. Hladina benzinu ok, i ked evidentne menej ako ked som stroj preberal. Dnes som najazdil 140km.

Nebyt dazda bolo by to genialne. Odporucam cestu krizom cez ostrov okolo jazera sidihoni. Prevysenie cca 600m.

Na ubytku potesila tepla sprcha.

Na vecer hladanie jedla.

Problem s restikami neni, len vsetky zivaju prazdnotou.

Nakonec zapadam v homestay co vlastni stary holandan.

Ono z cesty som videl hore na terase ludi tak som tam vyslapal.

Tu ma privital uz opiveny amik a dvaja stary holandania. Neskor dosol dalsi.

Najskor mi radili nech si dam holandske jedlo, nakonec koncim pri sate (maso na palicke). Hned davam bintanga a debata moze zacat.

Vsetci tu dlhodobo byvaju a maju rodiny. Holandania 20 a 9 rokov, amik (asi v mojom veku) 5rokov. Mimo amika holandania tu maju homestay o ktore sa staraju ich zeny.

Amik sa rozplival na batag zenami ale mne moc atraktivne nepridu.

Odporucaju mi ist do ketambe, tak pojdem tam na opicky, i ked je tam mensia sanca ich vidiet.

Vsetci su hudobnici, tak pokec aj o hudbe, hlavne blues. Pocuvanie claptona.

Holandania basnili o woodstocku.

Amik nabity vedomostami. Mal prehlad o vsetkom. Zrejme armada ho vychovala kde bol. Amik so spanielskymi korenmi si robil klasicky srandu z kanadanov.

Mcdonalds je v usa povazovany za uplnu spodinu stravovania, kam chodia len vydedenci a very very poor ludia, burger king je o kusok lepsi ale vsetko je to hovno v ramci kfc. Subway vsak ospevoval.

Po 1.5pive som sa uz citil v nalade.

Nakonec som dal 3, dal by som vac ale nemal som u seba tolko penez. Pivo je tu drahe cca 3€ 600ml. Za 1€ sa tu clovek v pohode naje, niekde aj lacnejsie.

Neskor dosla amikova zena, nic moc. Ta zacala do politiky, prave kandiduje. Uplatky za hlasy su tu bezna vec.

Z manzela nebola moc nadsena ked bol trosku podgurazeny, chcela ho odviest na motorke ale to odmietol, predsa nebude sedet za zenu. Domov dojde na svojom skutri.

Ked sem dosol pred 5rokmi, pred tym zil v kambodzi, tak udajne si prenajal dom za 300€ na rok.

Deti tu chodia do skoly od pondelka do soboty, moslimske az do nedele.

Kazde druhy den maju inej farby uniformu. Kazda farba nieco symbolizuje, trebars sportovu vyucbu atd.

Ked sa tu amik ozenil musel prijat meno zeny. Resp meno jej klanu.

Veru velmi pekne ukoncenie dnesneho dna.

A to ma este na ubytku cakalo mensie pisanie s vianocnou matkou, pokus o telefonat vsak zlyhal na slabom nete.

Naklady :

Vyber 1mil r = 63.78€

6xpohladnica : 20k r
7xznamka : 65k r (10k jedna pohladnica)
Nasi soto : 15k r
Ryza, ryba, obloha : 20k r
Benzin : 10k r
Fanta 0.25l : 5k r
Mie sop : 10k r
3xpivo, sate : 171k r


Advertisement



Tot: 0.2s; Tpl: 0.123s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0648s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1mb