40.den - bukittinggi (maninjau lake)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Bukittinggi
March 22nd 2019
Published: March 22nd 2019
Edit Blog Post

Na ranajkach ma oslovuje majitel ci mi ma objednat motorku. Reku vedla mi ju davaju tez za 75k, vraj to tu je standarta cena. Nakonec sa dohadujeme na 70k r.

Ranajky ine, vegetarianska picovina.

V lobby cakam na motorku. Prichadza chlapik, ukazuje mi ako co funguje.

Nevyhoda, ma pod sedanku maly odkladaci priestor, nevojde tam flasa z vodu a pod volantom neni priestor na mobil. No nic, batoh a mobil do vacku.

Idem na normalnu pumpu i ked ujko vravel, ze po ceste je kopa obchodikovych pump. To su len take male pumpicky kde maju sud benzinu resp klasika vo flasiach.

Na pumpe kopa aut ale motorky tu maju vyhradeny stojan. Tak hned pagi a buna. Poskok hned na mna spustil indonezsky. Dal mi na vyber, drahsi abo lacnejsi benzin, berem lacnejsi.

Nadrz doplna, uvidime ci mi to vydrzi.

Klesam do kanona, prechadzam most a uzkou betonokou sa rutim k mojmu cielu jazeru maninjau.

Cesta ozaj uzka, dve auta maju problem sa zmestit.

Na zaciatku drbnute betonove spomalovace v dedinkach.

Neskor uz len jazda. Pekne zatacky, obcas pekne vyhlady. Mam stastie dnes je slnecny den.

Napajam sa na hlavny tah smerom k jazeru. Cesta uz je normalna.

Prechadzam ryzove policka, dedinky.

Tesne pred klesanim k jazeru odbacam vpravo na vyhliadku puncak lawang.

Ide sa do dobreho kopca. Po lavej strane sa mi postupne otvaraju vyhlady na obrovske jazero.

Na kazdom dobrom mieste je restika ci platena vyhliadka.

No jedno fajn miesto sa mi dari najst. Tak relax, fotenie.

Pokracujem dalej na vyhliadku.

Predomnu tabula ticketing, no zadna zavora len postavajuce handrove hlavy. Tak som to pomalicky prefrcal, v tom po mne zacali vykrikovat. Tak som sa vratil. Vstup 15k r, to si mozu strcit ked opodial mam vyhlad gratis.

Nazad na moj plac.

Na jazere kopa chovni na ryby.

Klesam na hlavny tah. Caka ma 44 180stupnovych zatacok dole kopcom.

Kazda je ocislovana. Doprava sa mi ide v pohode ale dolava mi to moc nejde.

Na vyhliadkach restiky.

Jedna vyhliadka vsak pusta resp je tu jeden starsi par. Tak hned sa chcu fotit. Strasne vela fotiek, uz mam toho pokrk.

Som pri jazere. Idem v protismere hod ruciciek.

Najskor dedinka, potom ryzove polia a za nimi na jazere chovne na ryby.

K jazeru sa moc dostat neda, ked aj hej clovek dojde len k chovniam.

Na ceste kopa malych skolakov. Chlapci maju take turecke klobuky, diecata zas handrove hlavy rovnakej farby.

Premavka dost velka ale pohoda.

Na zapadnom pobrezi sa napajam na bocnu cesticku okolo jazera.

V tomto useku je dost rybarov a vodna elektraren.

Cesticka opat uzka ale ziadna premavka.

Na jazero skoro ziadny vyhlad ale jazda paradna. Obcas dedinka.

Parkujem na obed, tu klasicke otazky.

Po jedle sa dostavam na vychodne pobrezie, tu uz je lepsi pristup k jazeru.

Opat nastupuju na scenu ryzove polia.

Je tu i mini kamenista plaz.

Benzin mi nebezpecne klesol. Tak radsej dotankovavam v obchodiku.

Caka ma opat 44 zatacok ale cul do kopca.

Uplna parada, bo ziadne brzdy predemnu.

Povodne som chcel ist nazad inakade ale uz ma fakt boli zadok a v plane je oddych v kaviarnicke v kanoni.

Valim si to neviem kolko bo tachometer nefunguje.

Na uzkej bocnej cesticke do mesta chytam auto. Sanca predbehnut ho je nulova, tak sa velmi vela km za nim v kopci vlecem.

Nakonec sa mi ho dari obehnut.

Klesanie a uz som v kaviarnicke. Tu velmi vela mladych parov.

Na zaciatok davam zmrzlinovy pohar. 3kopceky posypane syrom. Ako jedlo davam nudle, no a avokadovy dzus s cokoladou nesmie chybat.

Po vyse hodine odpocinku stupanie do mesta. Zastavka v atm, vybratie poslednych penez za vyhodny kurz a spanok na ubytku.

Pocitam, ze som spravil okolo 150km.

Po spanku planovanie kam dalej. Zajtra idem na noc/2 do harau valley, potom chcem ist kuknut jazero toba. Ha, len zrada, cesta je az okolo 16hod. Majitel ubytka vravel, ze skoro rano chodia dodavky ale to by znamenalo prespat dalsiu noc v tomto meste. Este musim zistit bus.

Z toba lake pojdem do beratagi a odtial mam dve alternativy

1 - medan, bukit lawang, banda aceh, pulau weh
2 - palambak island, ketambe, takengon, banda aceh, pulau weh

Na izbe kukanie futbal a vybehnutie k hodinam.

Namesticko preplnene. Vacsina domaci turisti.

Zapadam do RM Selamat. Tu nedopatrenim objednavam rybu aj beef. No nakonec to do seba natlacam. Beef excelentny a cena taktiez.

Ako kazdy vecer na terase pisanie denniku.

O ulicku dalej sa ozyvalo skriekanie z karaoke baru.

Dnes som si konecne poriadne zajazdil.

Naklady :

Motorka : 70k r
Benzin 2.4l (?) : 18k r
Mei goreng : 10k r
Benzin : 10k r
Ice cream special, mie goreng, avokadovy dzus : 38k r
Ryza, obloha, ryba, beef (RM Selamat) : 22k r


Advertisement



Tot: 0.59s; Tpl: 0.018s; cc: 10; qc: 51; dbt: 0.3546s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb