48.den - berastagi (sopka sibayak)


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Sumatra » Berastagi
March 30th 2019
Published: March 30th 2019
Edit Blog Post

Noc nic moc. Fakt ma trochu natrasalo a obcas hluk z aut a k tomu aj trosku zima, no a komari nesmeli chybat.

Rano ocista. Studena sprcha chvilu isla a potom nie. Umyval som si len zuby, umyvadlo tu neni.

Pri ubytku cakalo kopa ludi na dodavky, ktore ich vyvazali na polia. Mlady, stary, deti, vsetko to slo makat.

V meste zapadam na nudlovu polievku s trochou kurata a na vedlajsom tanieri ryza s arasidami a susenymi rybickami.

Po jedle zastavka v laundri a zistenie cien. 8hod za 15k, den za 10k, 4hod za 25k kg.

Na ubytku teda berem spinave handry a odnasam ich tam

2.1kg bo tentoraz nedavam prat plachtu, uterak, trenky, ponozky a tricko.

Baba mi hned vypocitala cenu 30k, tak hovorim, ze den je 24hod takze zajtra rano a to vraj nie az poobede. Ok. Tak mi prepisuje cenu a vydava prachy, neni som si isty ci mi dobre vydala.

Vcera som na zemi nasol 10k r.

Po laundry odchytavam na hlavnej zeleny angkot. Ono je to taka zrada, bo predek maju modry a ostatek zeleny. Najskor som cakal cisto len na zeleny.

Ten ma ako jedineho vyhadzuje na konecnej, da sa ist nim az na zaciatok trialu na sopku ale to je za priplatok (z mesta to ma stat 10k vs 4k po konecnu).

Podla recepcneho mala cesta trvat pesi okolo hodinky. Nestopoval som to ale isto som to dal rychlejsie.

Cesta nezazivna, asfaltka, obcas ma na motorke obehli ludia s motykami v gumakoch co sli pracovat na polia.

Prichadzam na zaciatok trialu. Tu par zelenych angkotov odstavenych, domaca omladina co v noci prespala v stanoch pri sopke.

Ako vzdy, pokracujem stale rovno, no odchytava ma vyberci.

Zapisanie sa do knihy a zaplatenie poplatku 10k, cena rovnaka pre vsetkych.

Hore sa dalo ist aj motorkou (do base campu), cena 15k

Rozbita asfaltka, oproti mne opat domaca omladina a pekne opicky.

Jedny ludia sli hore dokonca na aute.

Dobieham spanielsky par.

Nakonec sa k nim, oni ku mne pridavaju a ideme spolu.

Chalan prvy krat v jv azii, ale bol uz aj juznej amerike a irane. Tam bol na bicykli. Kazdy sa s nim chcel fotit, no nie ako tu, ze za fotku dostane clovek holy…, tam mu vzdy nieco dali, vodu, ovocie...cs tam vraj frci v pohode, tak pre zmenu skusim nahodit i rovnake pohlavie, opacne tam bude bez sance. Len ma trosku zarazil, ze je tam blokovany fb a dokonca aj cs. Tak sa to bude musiet obist cez vpn.

Baba bola uz v kambodzi a thajsku. Je vseobecna doktorka.

Neskor pokec o vsetkom moznom. Fajn par. Chalan vedel ang super, baba tak asi ako ja.

Pri base campe. Proste posledna obcerstvovacia stanica konci asfaltka a zacinaju schody, tie nastastie nesiu dlho a konecne normalny tur. Chodnik.

Po dazdi trosku smyklave.

Zacinaju pekne vyhlady.

Oproti prudia kemperi.

Skupinka handrovych hlav sa dava s nama do reci. Machruju, ze 6 bab spalo na vrchole sopky.

Ako sa blizime ku krateru je citi unikajuca sira a su tu rozlozene aj stany mladeze. Ti sa uz pomalicky balili.

Neskor vidime aj par priesakov dymu.

Sme na okraji kratera, v nom trocha vody a kopa napisov vytvarovanych z kamenov.

Najskor ideme na vrchol blizkej skaly.

Obcas sa to smyka, baba to nedava. Nas spomaluje malajzijska skupinka.
Handrove hlavy maju obute tur.sandale.

Sme na vrchole, chvilku pekny vyhlad ale prichadza hmla. Tak je po radosti.

Klesanie a ja zas stupanie na dalsi vrchol ale hmla.

Este rozmyslam, ci nepojdem nazad neodporucanou cestou. Nakonec si to rozmyslam, keby nebolo mokro tak by som siel ale ktovie ako to tam vyzera. Ludia tade moc nechodia.

Dobieham spa. S chalanom lezem na vrchol kratera. Ideme medzi dymom, cesticka hore ok. Len bohuzial hmla tak zadny daleky vyhlad.

Sopka fajn, isto to odporucam ale zas ziadny zazrak, hlavne pre ludi co uz videlo ine sopky.

Nastava spolocne klesanie a posledne zbohom aktivnej sopke sibayak.

Ako ideme odchytava nas jeden par. Tak spolocne fotky. Zas z milion pohladov. Jak keby im nestacila jedna fotka.

Pesi pokracujeme vychvalovanou cestickou starej spa z ubytka az k hot springs.

Tak cesticka zadne krasa.

Najskor klesanie po rozbitej asfaltke, dalej uz ok afaltka, geotermalna tovaren, policka vacsinou s mrkvou, cibulkou a jahodami.

Zastavujeme sa nad hot springs Pemandian Alam Pariban.

Z vrchu vyzerali dobre. V bazene len muzske pohlavie.

Spa vravela, ze vcera sla po meste v kratasoch a vsetci na nu cumeli, tak sa citila dost neprijemne.

Kupele nenavstevujeme a ideme nazad na cestu, kde cakaju zlte angkoti nazad do mesta. Cena 6k a nie 7k ako mi vraveli na ubytku. A farba je zlta a nie oranzova.

Cenu normalne povedal druhy sofer, domace osadenstvo platilo tak isto, normalne som v soku, ziadny ojeb.

Cesta velmi zla, same vymoli, dobre som si obuchal chrbat.

Na hlavnej miesto na juh do mesta ideme na sever.

Tak sa pytam studentiek ci berastagi a jedna, ze nie. Tak rychlo pytanie sa vodica, ten potvrdil destinaciu i ked sme sli opacnym smerom.

Studentka sa potom velice ospravedlnovala, ze nerozumela.

Vyskakujeme pri fruit markete.

Dnu kopa zeleniny a rozneho ovocia. Spa kupuju predrazene mango, 1kg za 30k, co su dve manga, tak jedno od nich odkupujem. Nevim naco to kupovali ked vedeli, ze to je extra drahe.

Testujeme hadie ovocie (supka vyzerala ako hadia koza). Nic moc.

Tento market je cisto len pre turistov, nekupovat tu nic.

Odpajam sa od spa. Ti este idu do dakej tradicnej dedinky. Neskor mi poslali foto jedneho domu, takze dalsia tourist trap ako napisali. Dedinka tusim mala nazov lingga.

Ja davam nasi goreng a dzus neakeho ovocia v stylovej lokalnej kaviarnicke.

Steny pokreslene, studenti tu hrali domino a popijali kavu.

Odtial ubytko, tak vypytanie noza. Hodene do seba mango (za tu cenu ziadna slava ale bolo ok).

Na ubytku si pytam teplu sprchu (priplatok 10k).

82rocna majitelka zistuje odkial som, po slovakia, hned ona ceko.

Tak vysvetlujem na priklade indonesie a timor leste, ze uz su to dve krajiny. Toto pouzivam vacsinou, potom ludia chapu.

Na terase zistovane pelni lodi a leteniek. Je to totalne nahovno. Lode v mojom termine nejdu a keby chcem dat vsetky destinacie letecky vyslo by ma to na 400€ co je neprijatelne. Tak cul si musim rozmyslet ako dalej.

Alt 1 ostanem mesiac na juhu sulawesi
Alt 2 poletim len do ternate (este musim prezistit ci sa odtial neda ist na sever sulawesi)
Alt 3 dam ambon a bandu

Kei island na ktory som sa najviac tesil teda vypustam. Dal by sa spravit cca za 300€ ale to je tez dost velka palka. Prakticky ¾ mesiaca zivota v jv azii.

Spa som poslal este info co im odporucam navstivit na sumatre, jave a bali (tam padangaby a ok divers bo chalan chce skusit potapat)

Opat dnes dosli studenti ale nesiel som medzi nich.

Ono nemam zadne ciste oblecenie. Dnes spim len v plachte.

Pred zotmenin prechadzka po hlavnej a zakotvenie tak ako vcera.

Opat polivka, ryza a kusek grilovaneho kurata. Za tuto cenu by som mal na filip polku kurata.

Este ma zaujali take kokosove valceky, zajtra to otestujem, dnes som full a nechcem aby to dopadlo ako vcera ked som vyhadzoval jedlo.

Na terase pisanie denniku. Ozvala sa cs z cdo, tak len zdvorilostne odpovede. Ako vacsine ludi, na ktorych nemam naladu resp chut s nimi riesit nepodstatne picoviny.

Je tu kopa komarov, v obchode som chcel kupit tu horiacu zatocenu tycinku ale nemali to resp mi nerozumeli co chcem. Skusal som dva obchody.

Naklady :

5xsmazene banany : 5k r
Nasi soto sup : 15k r
Pranie 2kg (1.5dna cakacka) : 20k r
Nakup v indomarte : 13.5k r
Zeleny angkot z mesta pod sopku (1.zastavka, nue az k vstupu) : 4k r
Vstup sopka sibayak : 10k r
Zlty angkot z hot springs do mesta : 6k r
Mango 0.5kg (na fruit markete, drahe) : 15k r
Nasi goreng, dzus : 27k r
Voda 1.5l (indomart) : 5k r
Ryza, gril.stehno, zemiak polievka : 30k r



Advertisement



Tot: 0.052s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 28; dbt: 0.0279s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb