101.den - presun na letisko jakarta


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Jakarta
May 9th 2018
Published: May 11th 2018
Edit Blog Post

Rano motanie sa na ubytku, plan cakat dnu az d check outu 12.00 zavrhujem, bo net furt padal a na izbe sa mi lezat nechcelo.

Vybehnutie teda na nakup neakeho matrosu do indomarketu a pobratie sa do mesta.

Dea (baba co som stretol na ijene) sa dnes opat vyhovorila na pracu (mozno ju realne mala tazko povedat ale skor ne) takze stretko nebude ani dnes, vraj zajtra ma cas. To mi napisala aj vcera, ze dnes bude mat volno, no potom ked som jej napisal, ze poslesny bus mi ide o 21.00 na letisko zrazu odpisala, ze ma o 19.00 pracovne stretko.

Nechapem aky vyznam to malo mi naslubovat beer tour a potom nist. Asi jej na to dosol frajer a zatrhol jej to.

Baba co som stretol pred 7 rokmi vo vietname mi tez slubila stretko ale iba ak nebude mimo jakarty. Nuz mal som smolu, prave v mojom case bola realne mimo, v inom meste.

Ha ale velmi pozitivna sprava prisla zo sappora.

Baba co som stretol na mojom tour de japan v kyotu, mi ponukla mimo ubytovania (byva s rodicmi) aj odvoz z letiska. Juj dufam, ze to vide a nakoniec z toho nevycuva.

S nou som mal prakticky len par hodinovy pokec v lobby v hosteli. Potom mi po roku pise ako mi moc dakuje, ze som jej otvoril nove obzory a ide studovat do kanady anglicky jazyk, po studiu tam ostava este pracovat a podla fotiek si tam asi nasla aj nastavajuceho (i ked mi to nepotvrdila). Teraz koncom maja sa vracia nazad do japonska (koniec viz v kanade).

Na tuto osobu sa fakt strasne moc tesim, taka moja tajna laska na prvy pohlad 😊

No ked som uz pri tych babach. Cs piggy z malajzie co som hostil doma sa uz zacina vykrucat, takze asi mi pohostinost v kl nevrati.

Obe korejky co som mal doma, nereaguju. Jedna pracuje v parizi, chcel som len nech mi da dake tipy co navstivit.

Vietnamka co som stretol v madride sa tez nehrne do mojho hostovania resp stretka. To som len sondoval, ak by som nahodou zavital do vietnamu ale ten v plane neni.

Japonka z osaky u ktorej som bol sa mozno ku mne pripoji niekde na par dni ale skor nie, bo japonci a dovolenka to moc k sebe nejde.

Ak mam teda zhrnut cele cs, tak fajn dobre vztahy mam asi len s 5 ludmi, s ktorymi si obcas napiseme. Nepocitam teraz najnovssich co som nabral na tejto ceste.

Vonku strasne teplo ale opat na moje prekvapenie ziadne zapchy, nebezpecny ludia co ma chcu okradnut (pred tymito vecami ma kazdy varoval a je to aj v kazdom blogu co som cital, bud masova hysteria alebo mam proste len stastie, toho mam zatial na mojej ceste az az, dufam, ze to vydrzi aj dalej)

Idem kuknut blizky narodny pamatnik.

Ten fakt vysoky, hore sa zrejme da ist, bo dole cakala kopa deti. Cely je obkoleseny parkom, siroke cesty, dve fontany a basketbalove ihriska.

Tu by som si vedel predstavit stravit cele popoludnie, len by tu museli byt lavicky. Ani jedna zasrana lavicka v obrovskom komplexe. Sedenie na trave zakazane, ale posedel som si na koreni stromu v chladku.

Ked isla okolo sbs tak po mne spatno kukali ale neriesili.

Stretavam tu starsiu turistku s mapou v ruke, zistuje odo mna kde su tur.info. Nemam sajnu.

Prichadza rozhodnutie, serem na celu prehriatu jakartu a idem na letisko.

Ha len ako sa z tohto komplexu dostat, otvorena bola len jedna brana na opacnej strane (roh merdeka barat a merdeka sel.)

Tam sa mi isto slapat nechce. Nastasti ma pri vlakovej stanici vypustaju dobry straznici. Odomykaju mi branu a uz som na stanici.

Zhavim free wifi, ci si to dea nerozmyslela ale zadna reakcia.

V okoli hladanie jedla bez nadejne, kotvim v predrazenom stanicnom bufete.

Kupujem listok na shutlle bus na letisko.

Budka je pri stanoviskach modrych taxikov.

Nieco po 13.15 startujeme, leti mi to az zajtra o 6.05.

V buse asi 12 ludi.

Cestu predriemem (zhruba hodina). Zapchy boli ale v pohode.

Najskor stojime na novom terminali 3, potom na 1 a nakonec na 2 kde vystupujem, co bola chyba.

Idem cez prvu sekurity, oddych na lavicke, vytlacenie letenky v samoobsluznom automate air asia.

Skusal som dat nacit ciarovy kod z mobilu ale nenacitalo, tak rucne zadany pismenkovy kod.

Takze prasklina na displeji je vazna. Kurnik sopa.

Potom reku idem skusit ist uz za imigracku. Chcel som skusit ci prejdem s dvoma 1.5l vodami. Kukam na odletovy monitor a zadne lety airasia.

Ojoj, zistene teda, vsetky medzinarodne lety airasia su od januara presunute na terminal 3. Pici, jak keby to bolo take tazke napisat na letenku. Clovek aby si to sam zistoval, este, ze tu neni 10 terminalov.

Presun na terminal 3 free vlakom. Alebo skor nadzemkou co chodi medzi terminalmi. Zaujalo ma, ze krizuje aj normalnu vlakovu stanicu.

To mi cs z bandungu aj nieco spominala aby som siel na letisko vlakom ale na mape som nevidel ziadne kolaje ani stanicu tak som potom tomu nevenoval pozornost.

Vlak pekne nad zemou, dva vozne, ludi riadili policajti (?) v prilbah. Take ake maju vojaci.

O par minut uz vyskakujem na spravnom novom terminali 3.

Opat security, batoh pod rontgen.

Tu uz oproti dvojke omnoho viac ludi a aj omnoho viac priestoru.

Idem hned na imigracku ale nedostavam sa cez security. S flasami ma nechceli pustit, hned mi zacali brat ster z pasu a este aby som im ukazala batoh. Tah houhou, nic take nebude, nebudem vyse 12hod bez vody. Tocim sa idem nazad do haly.

Tu sa rozvalujem na lavicku a zacinam citat knihu a sledovat ludi.

Po dlhej dobe som videl aj cernocha, presiel tu len jeden. Potom kopa handrovych hlav, sikmacov, bielych biznismenov a nenormalne kvanta obsluhy letiska. Bud poradcovia, sbs alebo cistiace caty.

Zachody v celom komplexe maximalne ciste. Kazdu cast (zensku,muzsku) mala na starosti jedna osoba. Ta to tam furt cistila, podlahy, zrkadla, umyvadla, hajzle.

V hale nechybali ostovceky napodobeniny parkov.

Pred zapadom slnka sa presvam von na prizemie.

Tu uz fajn teplota. Ludia nasadajuci do taxi, shutlle busov.

Lezim na dlhej lavicke a citam knihu. Neskor idem na zachod, po navrate si opat lahinam, ani nie do 5.min je pri mne iniciativnu kokotko, tu sa lezat nesmie, hlavne, ze som tam pred tym lezal dobre dve hodiny.

Po 20.00 idem opat na imigracku uz s prazdnou flasou.

Na securite mali na salame, pocitam, ze aj vodu by som prenisol.

Colnik mi dava vystupne razitko a uz som v zemi nikoho.

Prazdnu flasu neskor vyhadzujem, bo som nenasol automat na free vodu (neskor najdeny medzi gate 4 a 5 ale to az par minut pred odletom).

Jeden automat bol pred security. Normalne bud klasicke nahnutie a pitie vody alebo sa tam dala postavit flasa a ta sa zacala sama plnit hned ako to senzor zachytil.

Kopa ludi, obchodiky a velmi pohodlne sedacky, dokonca aj kresla (pred odletom pred gatom 6 objavene aj lezacie kresla).

Ostrovceky s tv resp s nabijacimo stanicami.

Jedla moc na vyber nebolo (furt sa tu buduje).

Nakonec serem na cele keksi a davam moje najdrahsie jedlo na jave, burgerking. Vybral som si zas chobotinu ale aspon to troska utisilo muzikantov v bruchu.

Mimochodom cely cas som nechal nestrazeny batoh na kresle a nestrazeny mobil na nabijacom stolceku. Jojo som chuj.

Pokus o zaspatie na kresle, no moc sa to nedarilo.

Pred polnocou zacali zatvarat obchodiky a aj ludi ubudlo, presun teda na pohodlny gauc a asi trojhodinovy spanok.

Na cs sa mi ozval chlapik zo sumatri a ponukol mi komplet program.

Fakt nevim ako na mna dosol (tipujem,ze kontakt mu dal cs z jogji,sofer)

Cista ctrl c sprava.

Tak mu odpisujem, ze idem do malajzie. O chvilu pride odpoved, malajzia fajn ale su tam zli ludia, pod na sumatru a zas neaka ctrl c sprava.

Kukam jeho profil, same pozitivne az na dve negativne (14 vs 2). V negativnych jasne napisane, ze to je tour guide a ponuka predrazene sluzby, v pozitivnych vsetci spokojny ale nik sa nezmieni o tom, ze musel vsetko platit. Fakt neznasam takychto pokrytcov, cs predsa neni o biznise.

Tak mu odpovedam, suhlasim malajzia je fajn a nie su tam dvojite ceny (aspon si to uz dobre nepamatam ale tusim neboli) pre turistov tak ako u vas preto ju mam rad. Odpoved uz neprichadza.

Naklady :

Nudlova polivka s vajcom, zeleninou : 10k r
Nakup : 34.9k r
Ryza, kura, zelenina, tofu : 25k r
Bus na letisko : 40k r
Burger king : 92k r


Advertisement



Tot: 0.496s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 49; dbt: 0.2121s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb