Bandung

Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Java » Bandung
July 28th 2012
Published: July 29th 2012

Ik ben niet tegen Moslims, maar vannacht had ik ze wel wat kunnen aandoen. Werden we in andere gebieden al vaker wakker rond 5 uur, hier in Bandung begon om 2.30 uur vannacht zo'n Islamiet vanuit een Moskee te zingen. Dat zingen is niet erg, wel als een luidspreker boven op die moskee staat die half Limburg van geluid kan voorzien. Dit werd nog een keer herhaald rond 4 en 5 uur. Wat een idioten!

vandaag hadden we niet veel zin om veel te gaan doen, echter na het ontbijt besloten we toch nog om even de stad in te gaan. Er is een nieuw winkelcentrum gebouwd, de Bandung Supermall, waarin ook een klein pretpark bijzit. In dit pretpark is de 3e snelste achtbaan ter wereld gebouwd. Dat wilde we dan nog wel meemaken. Helaas, er waren werkzaamheden gaande, waardoor de achtbaan pas 's-avonds openging. Toen we door het winkelcentrum liepen, werden wij opeens aangesproken door een vrouw. Zijn vertegenwoordigde een castingbureau en vroeg of Tom en Lisa soms interesse hadden om mee te spelen in een film, of modellenwerk te doen. Dat zou nog deze week kunnen gebeuren. Ja, soms zit het tegen en soms zit het mee. Ik begon al met de onderhandelingen, maar ze wilden ons geen vliegtickets geven, anders waren we volgende week al teruggevlogen....

Terug bij het hotel zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. Erg rustig was het niet, omdat er 's-avonds een bruilofts-receptie/diner zou zijn. Er werd een podium gebouwd, overal grote bloemstukken geplaatst, muziekband kwam spelen, buffettafels overal. Natuurlijk leuk om eens te zien. We deden navraag over hoe lang het feest zou duren, want we hadden niet zoveel zin in de hele nacht lawaai. maar het "feest" zou maar van 7 uur tot 10 uur duren. Er werden ongeveer 350 mensen verwacht en zowel door iemand van het hotel als de neef van de bruidegom werden wij uitgenodigd om erbij te zijn. Dat vonden we toch niet helemaal netjes, dus we hebben vanaf het balkon staan kijken. De bruidegom kwam uit Sumatra, dus werden de bruid en bruidegom en hele familie met een Sumatraanse dans de binnenplaats van het hotel ingeleid. Dit hebben we bekeken en daarna zijn we buiten het hotel gaan eten. Toen we terugkwamen was de band aan het spelen en mensen waren aan het eten en dansen. Wat vreemd was, was dat ook veel gasten al aan het vertrekken waren. Lisa had zin in spekcake, dus besloten wij om toch maar naar beneden te lopen. Meteen werden we begroet, en mocht Lisa haar cake pakken. Bij vertek kregen de gasten ook een cadeautje, en dat vond Lisa ook wel leuk. Dus ik moest 2 keer met haar langs de uitgang lopen, met het gevolg dat we 4 cadeautjes hadden!

Morgen vertrekken we weer. Lekker uitslapen (vooo zover dat kan) en daarna koffers pakken en rond de middag worden wij opgehaald om richting Jakarta te gaan.

Tot: 0.052s; Tpl: 0.009s; cc: 12; qc: 30; dbt: 0.0343s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb