A river runs through it


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » Bali » Ubud
September 12th 2008
Published: October 18th 2008
Edit Blog Post

Aankomst bij Maya UbudAankomst bij Maya UbudAankomst bij Maya Ubud

via een houten bruggetje kom je bij de lobby
Na een vlucht van 18 uur ben ik vanmiddag aangekomen in 'het land der goden", Bali. De vlucht van Singapore naar Bali was slechts 3 uur, met prachtig zicht op het eiland Java. Vanaf de luchthaven Denpasar was het 45 min rijden naar mijn eerste bestemming op het eiland: Ubud. Veel heb ik niet meegekregen van de taxirit, want ik was min of meer in slaapwake en kon geen boe of bah meer zeggen. Het enige woord dat nog in mijn hoofd kwam was het woord BED.

Maya Ubud Resort & Spa
In het Maya Ubud Resort werd ik via een houten loopbrug naar de lobby geleid waar ik koninklijk ontvangen werd met een verfrissend gastendoekje en een ijskoude fruitcocktail. Na de reis van bijna een etmaal kon ik die opfrissers wel gebruiken! Het resort is prachtig gelegen in de heuvels en ingekiemd tussen de vallei van de Petanu rivier en de Pakerisan rivier. Het landschap en architectuur van het resort ademen de cultuur van Bali uit, in combinatie en harmonie met de natuur: bamboo, teak, rivier stenen. De inrichting is een mix van traditionele en moderne meubels. In de lobby staan grote lounge banken en comfortable fauteuills.

Mijn
Bale in de kamerBale in de kamerBale in de kamer

een dagbed in mijn kamer in het Maya Ubud
kamer is op de begane grond met uitzicht over de rijstvelden. In het halletje staat een enorme bale, een typisch balinees dagbed/ligbank. En ook in de kamer staat er een van waaruit je de tuin in kunt kijken of tv kunt liggen kijken. De kamer is ook weer traditioneel, doch hip ingericht. Op de patio staat een tuinsetje om van de tuinen en rijstvelden te genieten. En op de koffietafel een schaaltje met vers fruit wat elke dag werd aangevuld met nieuwe exotische vruchten...wat een verwennerij!
Ik kan echter nog maar 1 ding denken: ik wil slapen. En dat ga ik nu dan ook doen. Morgen is weer een dag.



Additional photos below
Photos: 7, Displayed: 7


Advertisement

Vers fruitVers fruit
Vers fruit

Elke dag vers exotisch fruit op de kamer


Tot: 0.056s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 46; dbt: 0.0271s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb