Pinksteren aan de Jurassic Coast

United Kingdom's flag
Europe » United Kingdom » England » Dorset » Swanage
May 12th 2008
Published: November 11th 2008

Vrijdagavond vertrok ik na het werk naar Bournemouth. Omdat ik er pas laat aankwam, zijn we gelijk naar bed gegaan. Zaterdag was shopping-dag. Bournemouth heeft niet een mega centrum, maar alle Engelse brands zijn er wel. Om 16 uur waren we uitgeshopt en liepen we richting het strand, waar het super druk was met melk-witte Engelsen die inmiddels rode kreeften waren.

Op een terrasje deden we ons in de zon tegoed aan een Long Island Ice Tea. Per toeval kwamen we in gesprek met een koppel die aan het tafeltje naast ons zat. En al snel schoven we de tafels tegen elkaar, want we konden het gelijk goed met elkaar vinden. Ronald, een Fransman, en Melissa, een Candese, wonend in London, en op weekendtrip op de motor. Voor we het wisten was het al 20 uur, en besloten we Melissa en Ronald uit te nodigen om ons te vergezellen en met z'n vieren te gaan dineren in 1812.

1812, een restaurant, en lounge bar was heel trendy en stijlvol ingericht. Op het menu stonden allerlei verukkelijke dingen. We hebben dan ook een HEERLIJK diner gehad, zeer goed restaurant!

Purbeck
Zondagochtend vertrokken we al vroeg richting Purbeck (provincie). De rit door Bournemouth deed mijn mond openvallen. Het was duidelijk dat Bournemouth het Wassenaar/Laren van Engeland is. Kastelen van huizen. En echt een prachtige omgeving met veel groen. Met een pondje staken we over om te beginnen aan the South West Coast Path. En kronkelige weg door heuvellandschappen, heidevelden, langs kleine dorpjes met cottages en pitoreske huisjes, bloemen....in een woord PRACHTIG.

Al snel kwamen we aan in Swanage waar we even langs het strand liepen. Daarna vervolgden we onze weg naar Kimmeridge, waar we op een afgelegen pebble-strandje lekker hebben liggen zonnen en genoten van het geluid van de zee. Ik heb nog even gezocht naar fossielen, want de rotswand daar is 155 miljoen jaar oud. Je zag goed de gelaagdheid van de afzettingen.

Is dit Engeland?
Na een uurtje gingen we verder naar Wareham, een klein dorpje met leuke huisjes, een jachthaven en enkele restaurantjes. Bij The Old Granary, een houten graanschuur, gingen we op het open zolderterras lekker lunchen. Ook hier hadden ze een heerlijk menu. In de zon, met uitzicht op het water en bos was dit goed vertoeven.

Na de lunch reden we door naar West Lulworth. Een klein dorpje aan een idealisk baaitje. We kochten wat water en gingen de heuvels in want vanaf daar had je spectaculaire views op de jurassic kust, het bijna tropisch blauwe water, bloemenvelden, en Durdle Door.(zie foto's)
Foto's kunnen niet vastleggen wat je daar ziet. Te mooi om te beschrijven, te groots om te fotograferen.

Na al het hiken sloten we de dag af met een yummie ijsje, en keerden terug naar Bournemouth. Maandag (vandaag) moest ik helaas weer terug, dus hield ik het bij een boekje lezen in de zon voor het huis. Een ding weet ik zeker, ik wil terug om meer van de jurassic coast te zien!

Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 52; dbt: 0.0532s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb