billeder op til nu


Advertisement
India's flag
Asia » India » Tamil Nadu » Madurai
May 1st 2011
Published: May 1st 2011
Edit Blog Post

Her er et par billeder fra de foerste par dage. En forholdvis vellykket nats soevn har udrettet mirakler og vi er paa trods af de 35 grader+ i anstaendig form. Min antagelse er at jeg har galoperende kulturchok, saa tager det stille og roligt med at traekke de store linier op. Der er mange fattige mennesker og vi har diskuteret hvordan vi skal haandtere dem. Jeg har mest af alt vaeret stemt for at ignorere dem, men Chris kom med en god pointe omkring menneskelig anerkendelse ogsaa er vigtig. Saa proever fremover at kigge dem i oejnene og smile, inden jeg ignorerer dem. Det er sagt i alvor, da de mennesker vi moeder der hvor vi er kan vaere ekstremt insisterende og gerne griber fat i en hvis de faar en mulighed.
Jeg er glad for at jeg faar muligheden for at laegge nogle grundtakter nu, inden jeg skal paa egen haand. Vi rejser videre i morgen til en by op i bjergene, ca i midten af den nederste del af Indien, der hedder Ooty. Det vil bla. byde paa en tur med de lokale 'government busses' som mange nok vil kende visuelt fra f.eks. sydamerika. Nedrullede eller ingen vinduer, pakket
studiestudiestudie

Guidebog studeres indgaaende
med ca. 200 mennesker og husdyr. Det bliver helt sikkert en oplevelse.
Inderne er generelt utroligt venlige, selvom jeg skal vaere lidt paa vagt i forhold til at en del af dem der er hjaelpsomme forlanger penge som en direkte foelge af kontakt. Tankevaekkende, da jeg skal vaere opmaerksom paa ikke at det ikke bliver automatisk at forvente at alle vil have penge. Jeg skal nu paa mobiljagt, saa jeg kan faa aktiveret mit nyindkoebte indiske simkort og faa givet de lokale hoomies et kald.

Kram

Magnus


Additional photos below
Photos: 10, Displayed: 10


Advertisement

RejseRejse
Rejse

Ihaerdig kamp om at komme med lufthavnsbussen
Madurai tempelMadurai tempel
Madurai tempel

Det praecise tal undslipper mig, men det et vist omkring 100.000 udskaarne figurer som findes i tempelkomplekset
Paa gadenPaa gaden
Paa gaden

Gadedrenge der gerne ville have taget deres billede


3rd May 2011

Dejligt at høre fra dig og se, at I har fundet templerne, inderne og chai - og selv er er blevet fundet af Indiens fattige. Har svært ved at se, hvad forskel det gør, om I anerkender og derefter ignorerer frem for blot at ignonere, hvis I alligevel ikke anerkender deres sult så meget, at I giver en skilling. Sikkert er det dog også, at man snildt kan anerkende hele sin rejseopsparring op på et par timer, så det er en svær en... Glæder mig til at høre mere, men du bør nok overveje hvad i dit indlæg, der lokker følgende Google Ads til siden: "Psykopat - kender du en?", "Test din sædkvalitet" og "Skimmelsvamptest for kun 2250 kr." /Maria

Tot: 0.055s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 44; dbt: 0.0329s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb