Indiana Jones utan tigrar

Asia » India » Rajasthan » Ranthambhore National Park
March 5th 2007
Published: March 7th 2007

5 och 6 Mars:
06.00 lamnade vi hotellet och akte in i parken i en stor jeep. Det var verkligen som att aka in i en Indiana Jones-film! Ofattbart dramatiskt landskap dar vi akte mellan branta raviner med tat djungel runt om oss. Huvudentren var en haftig portal som skulle kunnat vara en perfekt kuliss i en amerikansk avantyrspark men har var det en akta del av forsvarsverket fran 900-talet. Inne i parken sag vi apor, hjortar och gaseller… men tyvarr ingen tiger. Gjorde ett nytt forsok till kvallen men ingen tiger da heller. Det gjore iofs inte sa mycket eftersom upplevelsen var haftig anda. Vi blev, av ett nya zeelandskt par, rekommenderade en restaurang som hade den basta maten de atit under sin sexveckorssemester i Indien. Maten var fantastisk! Morgonen efter bad vi var chauffor att kora oss till den maffiga borg som vi sett krona ett av bergen i parken, dagen innan. Det var aterigen som att kliva in i ett Indiana Jonesaventyr. Det gar inte att forklara kanslan av att ga runt bland de over tusen ar gamla temlen och forsvarsmurarna (700-900 eKr), ni far se bilder sen. Vi deltog i en tempelceremoni och halsade pa lokalbefolkningen. Vi var de enda vasterlanningarna pa hela omradet sa vi utgjorde aterigen en del av attraktionen for de inhemska. Tagna av upplevelsen (och de manga trappstegen) korde Prem oss till den pyttelilla staden (500.000 inv.) Pushkar. Dar gjorde vi kvall ratt tidigt och halvsov till oljudet av hundar som skallde hela natten.

Tot: 0.11s; Tpl: 0.014s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0806s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb