169. den - presun Dili


Advertisement
India's flag
Asia » India » National Capital Territory » New Delhi
February 22nd 2013
Published: June 14th 2013
Edit Blog Post

Hajzli buchotali asi do polnoci.Tak nic moc spanok

Rano som hodil kluc aj so zamkom na stol a siel na bus na stanicu Idgah. Zo strechy este na mna pokrikoval jeden z domacich asi mi chcel dohodit svojho riksaka, taktiez rodinu. Ma na nho hned vabili po tom ako som sa ubytoval,si mysleli, ze som blb a pojdem za drahe prachy s nim po meste.

Odlov riksakov na ulici nebol vobec lahky,vacsina ani nezjednavala,ponuka za 100,dalsi za 70 a posleny za 60 ale toho som nakonec dal na 50 ,i ked moc nadseny z toho nebol. Veru turisty tu riksakov velmi zhyckali.

Na bus stanici kopa starych busov,kopa ludi a iba jedno okienko na listky. Z neho ma poslali opat mimo stanicu na hlavnu cestu odkial siel stary bus do dili. Konecnu stanicu ma mat na zastavke KaleKhan. V buse som bol opat jediny biely a zrejme aj jediny co siel touto hrklavkou az do Dili.

Cesta bola pohodova ale iba po mesto Faridabad. To je totalna diera. samy prach,spina,zapchy. Vyhoda tohto busu oproti privatnemu bola,ze nenaberal ludi na kazdom kusku. Vodic/sprievodca/vyberci mi ostal vysiet 13rup,bo nemal vydat. Si myslel ,ze na to zabudnem abo co,bo sa furt nemal k cinu mi ich vratit.

Po 5,5 hod sme dorazili do Dili. Bus najskor smerovaldo centra,tak som bol vyteseny,no neskor zahol a uz si to valil mimo mesto. Po vystupeni som este behol za sprievodcom nech navali dlzne peniaze,s nevolou mi ich dal.

Potom rychle spravenie malej potreby klasicky po indicky,postavit sa na chodnik a pustit to na zem,ziadne skovavanie sa za strom, o mur.

Bus zastavka KaleKhan je nakonci sveta,su tu sice mhd busy ale ani nikto mi nebol schopny povedat kam idu. Pri poslednej mhd zastavke sa na mna opat usmialo stastie, mlady ind siel tiez na hlavnu zeleznicnu stanicu New Delhi. Aj on bol trosku dezorientovany ale navrhol mi ,ze sharneme riksaka co nas odveze k najblizsiemu metru a odtial sa na stanicu uz dostaneme v pohode.

Odchytil druheho risaka a za 40rup sme sli k stanici metra Akshardham. Ind, student prisiel na navstevu k strykovi,este vyzvedal ci nemam problem s ubytkom, ze by mi pomohol. fajn chalan.Na metro stanici mi kupil listok na New Delhi,prachy nechcel,prakticky ani za riksaka nechcel ale tie som mu nanutil.

Metro tu funguje na zetony tak ako v malajzii,len tieto sa kupuju v okienkach,vzdy treba nahlasit cielovu stanicu,oni daju zeton,ten sa prilozi k citacke a uz je clovek v metre. Este pred vstupom bola bezpecnostna prehliadka,batoh pod rontgen ,clovek cez pipac.

Aby sme s dostali na stanicu New Delhi,bolo treba prestupit na stanici Rajiv Chowk. Tu sa stretavali dve linie metra,tak riadny naval ludi. Do supravy sme sa dostali az na treti pokus,metro ide kazde 3 minuty. Supravy su tu kratke ale zato nastupistia dlhe. Sme sa 2x zle postavili,vzdy metrr zastalo uplne inde. Fakt tlacenica ale na ranne pekingske metro sa to nechyta. Avsak indovia sa mi tu zdali agresivnejsi ako v pekingu.

V new Delhi som sa s mojim sprievodcom rozlucil a kazdy sme sli svojou cestou.

Po vyjdeni na svetlo,ma ohromil neskutocny smrad staniek a hovien. Zapinam GPS a idem do vytipovanej casti Paharganj s vytipovanimi ubytkami. Opat mensi problem so signalom ale nakonec nabehol. Do tejto casti sa da dostat bud nadchodom cez zel.stanicu abo po hlavnej ceste DP Gupta kade som siel ja. Cestou zobraci,riksaci otravny ludia.

Hned po prichode do tejto casti sa na mna nalepil nadhanac,nemohol som sa ho striast. Zobral ma do dakeho ubytka v neakej zastrcenej ulicke,ubytko plne indov,izba velka ale spinava.Mi to pripadalo ako keby tu niekto byval. Postel rozhadzana,smetiak preplneny a cena 350rup. No nist teda,pobral som sa dalej,nadhanac furt v patach,vobec sa ho nedalo zbavit. Nakonec asi na pokus pochopil aby odprejskol.

Vsetky vytipovane ubytka mali ceny od 350 rup,hlavne,ze na wiki + lp boli ceny od 200rup. Zjednavanie nefungovalo. V jednom sa mi podarilo dostat na sumu 300rup ale ked som kukol wc,tak som sa pakoval,zachodova misa upchata. Tak som sa z bocnych uliciek (predpoklad,ze budu lacne ubytka) pobral na hlavnu ulicu main bazar. Tu taktiez absurdne ceny,zjednavanie ziadne,tvrdenie,ze toto je ich posledna volna izba,pritom pravda bola taka,ze mozno mali kapacitu naplnenu z 1/4. Nakonec sa mi podarilo zjednat ubytko na 250rup v YES SIR GH,jednopostel,studena sprcha + wc. Na dalsie ubytka som uz nemal sil,vzdy ked som do neakeho vstupil,vzdy ma zaviedli naschval na najvyssie poschodie. Dnes som teda vyslapal zhruba 30 poschodi. V tomto ubytku mi este chceli dat inu izbu nez tu co som pozeral,miesto 3 poschodia ,prve,to so modmietol a zobral som nakoniec druhe,izba taka ista.

Po ubytku smer mini prieskum okolia. Pokus o zamenenie filipinskych pesos nevysiel. Chuj ich chcel zas vydiet,dal som mu ich,odbehol s nimi niekam,po chvili dosol a ponukol mi za 1200peso 700rup. Fakt paradny biznis,ktory som musel odmietnut.

Prieskumom som sa dostal az k metru Ashram marg,mapu metra nemali,musim si teda vystacit len s mapou co mam v mobile resp vytlacenu z najnovsieho LP. Obe neaktualne,bo stanice metra sa tu rozmnozuju ako huby po dazdi.

Na main bazare kopa stankou s roznymi suvenirmi,oblecenim,restikami,do toho si treba predstavit cykloriksakov,auta a turistov.

Na jedlo som si dal veg.byriani + 2 butter chapati. chapati bolo slabe,zrejme dake mrazene abo co.Nechutilo mi to moc.

Net na hlavnej ulici za 30rup,to ma ind presviedcal,ze to je najlepsia cena v indii, po poznamke,ze v Cochin som mal lacnejsi, svoj nazor zmenil na najlacnesi v Dili. V jeden netke dementi chceli 50rup. Po opytany recepcneho mi odporucil net hned vedla mojho ubytka. Tu stal 25rup,po 20/00hod za 20rup ale bol full, nastastie hned oproti ubytka bol tiez za 25rup. Dennik tu moc ale neprepisem, nahovno klavesnica.

Na veceru som si dal veg.tali a k tomu sweet lasi. Lassi slabe. Zajtra otestujem restiku Madaan cafe co je oproti tejto restiky. Ku stolu si ku mne prisadla nemka, ale nekomunikovali sme. Prepisovala si tu dennik,knizocka v kozenom obale,fajn to vypadalo. Taketo knizocky tu predavaju na kazdom kroku.

Zajtra mozno pojdem na nakupy,nech to mam cim skor za sebu. Dnes to vyzera opat na chladnu noc

naklady

riksa od south gate tj - idgah bus stanica - 50rup
statny bus agra - dili - 187rup
riksa kalekhan - Akshardham - 20rup
metro Akshardham - new delhi - 0rup platil mi ind (inak 15rup)
voda 2l - 25rup
ubytko yes sir GH 5x - 1250rup
veg.byriani - 60rup
butter chapati 2x - 10rup
banany 2x - 10rup
veg.tali - 70rup
sweet lassi - 45rup

foto
http://min.us/mjZRMsMNqHDT1


Advertisement



Tot: 0.089s; Tpl: 0.012s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0575s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb