Some India pictures


Advertisement
India's flag
Asia » India » Kerala » Munnar
January 21st 2013
Published: January 23rd 2013
Edit Blog Post

Hello....

So, nearly theree weeks here in India. Still don't know how I feel about this country, let's just say it is nothing like Sweden... Things take time here, sometime it works sometime not but there is never any problems. I think it is good to travel here without any time preassure :-)

All the people have been very friendly, they are of course a bit puzzled about my looks... Is Sweden part of Northern India? or did you say Switzerland?? It still does not make sense.

Sa, ska forsoka att skriva lite pa svenska. Ursakta att det inte blir med prickar... Efter tre veckor har i Indien har jag nu antligen funnit ett stalle som jag faktiskt gillar. Nagra bergs byar (Ooty och Munnar), har har harlig sval bergs luft. Klar himmel, overallt annars har det hela tiden varit disigt. Man lar sig att alltid bara med sig toa papper och att fraga om det finns varmvatten pa hotellet. Strom finns bara periodvis om de inte sarskilt annonserar med att de har egen el-genarator. Folk arbetar otroligt hart har, det handlar naturligtvis inte om lyx utan om overlevnad. De enda som agnar sig och yoga och meditation har ar vasterlandska turister.

Jag besokte ett te-plantage och Indien ar faktiskt valdens storsta te producent, vi marker inte direkt det eftersom 80% konsumeras inom landet. Den kulturen ar tydlig. Overallt finns sma te stand, och hela tiden ar det med mjolk och MYCKET socker! Hm, vad mer? De har gott godis... har i bergstrakterna ar det mycket egen producerad choklad med all mojliga kombinationer av notter och frukt, jag har naturligtvis takit pa mig ansvart att gora en grundlig marknadsundersokning for att sa smaningom kunna rekommendera den basta kombinationen...

Ja, trafiken. Den blir jag inte klok pa. Jag tror att deras egan bilmarke, TATA, egentligen skulle heta 'Tuta', det ar precis vad det handlar om. Tuta och kora! Blinkers ar overskattat, bara man signalerar med tutan sa far de som star i vagen skylla sig sjalva. A andra sidan finns det gott om folk att ta av....

Ja, jag ska forsoka att ha lite roligare bilder nasta gang.

Hej sa lange.


Additional photos below
Photos: 35, Displayed: 23


Advertisement

Mumbai cricketMumbai cricket
Mumbai cricket

My favorite part of cricket, break for tea!
Palolem coconutPalolem coconut
Palolem coconut

Careful when seeking shadow under a palm tree.


23rd January 2013

Some India pictures
Dear Pushpa! Otroligt glad blir man, nar det ploppar upp ett mail om att det finns nya bilder och berättelser i din reseblogg. Redan tre veckor i Indien och du har upplevt mycket! Lennart A som semestratr i Las Palmas ringde igår kväll. Han undrade om jag hört något från dig och framförde sin hälsning till dig. Njut av ditt fria liv! Kram kram från Lena

Tot: 0.065s; Tpl: 0.013s; cc: 9; qc: 47; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb