149.den - Hampi


Advertisement
India's flag
Asia » India » Karnataka » Hampi
February 2nd 2013
Published: May 16th 2013
Edit Blog Post

Po zobudeni a neumyti sa. Sak som v Indii netreba. Som siel na miestny mini trh na rananky. Dal som si placky s omackou,stretol som tu aj mojich susedov ale len zeny,tie ang nevedeli.

Z ranajok som sa musel vratit na ubytko vymenit si obuv. Slapky ma moc oskierali tak som nahodil botasky. Zla kupa teda,toto su skor len take plazove slapky,v goa asi kupim neake lepsie.

Tak a mohla zacat moja put po chramoch za pekneho slnecneho pocasia. Prvy sa na radu dostal blizky chram Virupaksha,vstupne bolo 2rup,za fotak chceli 50 rup. Pred vstupom do tohto dost velkeho komplexu sa bolo treba vyzut. Botasky som si odlozil tam kde vsetci,na zem k stene. Pytam sa chalpika ci to je gratis,vraj hej,len dobrovolny poplatok ak niekot chce. Chram ma moc neoslnil. Predomnou bola daka skolska vypprava tak ma dost brzdili najskor ale nakonec som sa ich striasol. V jednej miestnosti ma chceli oznackovat cervenou bodkou na celo,to som odmietol a pratal sa radsej inde. Dostal som sa k dakej vodnej nadrzi,tam zistene,ze sa da dostat do tohto chramu aj zdarma ale zas 2 rupie su neni moc. Spravil som par mobilovych fotiek,zrejme si ma straznik vsimol,chcel aby som zaplatil poplatok za fotak.Tak som mu ukaz batoh,ze nech si prekutre,ze ja fotak nemam. To odmietol a pustil ma von. Obul som si botasky,dosol vyberac,ze mam zaplatit za strazenie topanok,hovorim,ze to je dobrovolne,ukazuje mi tabulu a tam je fakt napisane,uskladnenie za poplatok. Platili vsetci aj domaci tak som zaplatil nech neotravuje. Indovia su vacsi ojebavaci nez vietnamci,musim si na nich davat vacsi pozor.

Odtialto som siel omrknut hned kopec co je po lavej strane tohto chramu. Na nom je kopa zrucanin a fajnovy vyhlad na okolie.Zrucaniny mi pripominaly grecke stavby.

Jeden kopec mi nestacil tak som vyliezol na Matanga hill. Vystup nebol narocny,z vrcholu bol este lepsi vyhlad nez z toho prveho kopca. Zliezol som dole,ocitol som sa v Achutaray chrame,trocha som ho preskumal a vybral sa k hlavnemu dnesnemu bodu vithalla templu. Slnko uz fakt pripekalo,nebolo sa sa kde skovat,sama vyprahnuta krajina. Cestou kopa dalsich fajnovych chramov.

Vithalla chram bol spoplatneny,domaci za 10 rup ,cudzinci za 250rup,tak som sa na nich vysral,nebudem platit niekolkonasobne vyssie vstupne ako domaci. Este mi pokladnik ukazoval rozne obrazky z chramu,ze nech tam len idem,ze to je fajnove. No kedze som neni velky nadsenec umenia vyprdol som sa mu na to. Stacia mi chrami co su po okoli a tych je tu fakt kopa a su zdarma.

Tu som si kupil nanuk,bo som uz fakt skapinal od tepla. Zjednane z 25rup na 20rup,po zjedeny a prestudovany obalu stoji normalne 15 rup. No nist teda.

Nazad do ubytka som si dal kokos,kukol ako sa ludia vozia na kruhovych lodkach na druhy breh,dokupil banany a siel si pospat na ubytko. Fakt ma to chodenie po mega slnku a mega teplu vycerpalo

Zistene,ze v Cochin ma dobre natiahli pri kupe bananov,za 3 som platil 15 rup, tu za 5 len 10 rup.

Spravil som mierny prieskum netu,1 hodina za 40 rupii,to je fakt palka. Je tu kopa indickych turistov a samozrejme nesmiu chybat aj daky sikmooky a vsade pritomny rusi. Osadenstvo vacsinou hipisaci,nezavislaci a rozne ine individua co sa hraju na indov.

Po dvojhodinovom spanku,ktory by trval isto dlhsie,len ma moji susedia zobudili,bo odchadzali do dalsieho mesta,som sa s nimi rozlucil. Chalan povedal,ze sa isto este stretneme a ked nie my,tak nasi potomkovia urcite 😊 Dal mi svoje tel.cislo,ja som mu dal moj email ale to nevedel co je,mu to vysvetloval dalsi jeho clen rodiny. Fajn rodinka,prve pozitivum z indie.Ak teda este nepocitam toho inda z busu.

Neskor som sa vydal na sunset point kuknut zapad slnka. Uz tu bola kopa ludi a opice. Zapad nic moc,najlepsi bol v laose na don det.

Potom uz len dopisovanie dennika,ucenie sa ang a spanok.

naklady

nanuk - 20rup
kokos - 20rup
banany 5x - 10rup
placka 3x + omacka + cesto s feforonku - 15rup
voda 1l - 15rup
vstup do chramu - 2rup
strazenie topanok - 1rup
velke banany 6x - 15rup

foto
http://min.us/mboXgD9p0o8Mna


Advertisement



Tot: 0.646s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 41; dbt: 0.3237s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb