Mine foerste dage i Indien


Advertisement
India's flag
Asia » India » Goa » Patnem
January 9th 2012
Published: January 9th 2012
Edit Blog Post

Okay, here we go! Foerste blog indlaeg i Indien, paa en ny blogside.

Jeg forlod Koebenhavn fredag, ankom loerdag og sidder nu, mandag aften i et lille hus paa stranden i syd Goa og stinker af maling og terpentin.



Efter at have siddet i fly eller lufthavne i omkring 12 timer (og uden soevn i 24 timer) ankom jeg til Mumbai (tidligere Bombai) uden hverken fly, tog eller bus booket. Det viste sig dog ikke at vaere et problem naar jeg altsaa foerst var kommet igennem imigrationsmyndighederne der ikke var glade for at jeg ingen reel destination havde, indtil jeg fik kontaktet min couch surfing vaert Howard, som kunne give mig noget adresse lignende som jeg kunne oplyse.

Afsted for at finde min rygsaek, faa noget vand, og saa finde en eller anden maade at komme til Goa paa.

Det lykkedes mig at finde et billigt fly der skulle flyve et par timer senere - tidlig eftermiddag loerdag indisk tid, selvom det faktisk viste sig at vaere tre kvarter for tidligt. Foerste overraskelse!

Fra lufthavnen i Goa med taxa til Patnem, hvor Howard ventede mig. En taxa tur paa to timer, med min soede chauffoer Sam der koebte kokosnoed til mig da jeg var lige ved at falde i soevn (jeg havde stadig ikke sovet btw. Hvorfor jeg ikke maatte sove i taxaen er mig lidt et mysterie, men eftersom Sam saa meget alvorlig ud da han advarede mig om at han ville falde i soevn hvis jeg gjorde, ja saa holdt jeg mig vaagen..)

Da jeg ankom til Patnem, en lille bitte landsby ved stranden, ringede jeg til Howard som hentede mig paa sin scooter og viste mig sit smukke lille hus som han lejer af en lokal indisk familie i de seks maaneder han er her om aaret. Han er en canadisk mand som fik kraeft for en del aar tilbage, og nu er holdt op med at arbejde og rejser rundt hele tiden. Men han er blevet forelsket i dette sted, saa nu er det hans hjem halvdelen af tiden.

Derfor er han enormt stedkendt, og igaar - efter tolv timers soevn - tog han mig paa en tur ud i junglen med hans ven Joe, hvor vi var ved et lille tempel med en temple keeper der gik rundt og ofrede til guderne ved noget man kalder the bubble tank, fordi det er et lille... Ja. Svaert at forklare. En naturlig kilde med fuldstaendigt stille vand, men naar man klapper eller paa anden maade skaber vibrationer, kommer der en masse bobler op fra undergrunden.

Der tog jeg mig en svoemmetur, og bagefter tog vi ud til nogle oldhistoriske carvings (..udskaeringer?) i nogle klipper.. Jeg maa uploade billeder, de var ret fantastiske. Jeg gik mig en tur over en lille bro lavet ud af bambus staenger og kom ud til en jungle med en masse aber.

Bare saadan lige, bum bum.



Her i morges stod vi op, gik ned til den lokale chai shop og fik baji, saadan en art stuvning med boenner og kartofler i en staerk ingefaer og karry sovs, serveret med broed. Laekker lille morgenmad, god energi til en full body massage i et lille roegelsestykt rum, selvfoelgelig inklusiv indisk hovedbundsmassage.

Jeg bliver lidt kort for hovedet nu, for klokken er halv tre om natten, og jeg lagde mig egentlig til at sove for fem timer siden, men saa kom Howard hjem og skulle snakke med sin datter der skal til Israel, saa jeg vidste jeg ikke ville kunne sove alligevel.. Saa jeg endte med at lave en kop kaffe og begynde paa mit bidrag til hans art wall, et nyt projekt han laver med alle de couchsurfers der kommer her.

Saa derfor er her tungt af terpentin, og jeg maa indroemme, jeg har en lille hovedpine paa vej.

Men den gaar ikke, imorgen tidlig staar den paa yoga !





All in all er her fantastisk. Jeg har taenkt mig at skrive saa meget jeg kan, men eftersom jeg ikke er meget alene hjemme er det svaert at faa tid ved computeren. Men vi skrives forhaabentlig ved naar jeg er lidt laengere inde i landet, for at lave noget frivviligt undervisnings arbejde paa et fritidshjem for hjemloese boern, mit naeste skridt om et par uger eller hvornaar jeg nu bliver traet af strand, vand og sol 😉

Advertisement



Tot: 0.108s; Tpl: 0.01s; cc: 9; qc: 49; dbt: 0.0701s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb