Pernille Elleboe

pernillee

I'm a 20 year old girl from Denmark, who's in love with travelling.
I hope some day to be able to say that I've seen all the beautiful places in the world, but the older I get, the more I realize that there are unlimited amounts of beauty around us, so maybe I'll have to do with half.

The best things happen when you haven't planned it!

Asia » India » Tamil Nadu » Mamallapuram February 29th 2012

Hi! God, I've had a tough few days. Sometimes India can be a bitch. It wasn't bad in a near-death way, just night buses with overweight man next to me, overpriced hotels with people that woke me up at 5.30 to get me to check out, feeling sick, nothing working, no water or electricity and a general bad mood - bad. So, just India-bad. But! Now it's all better. I'm in a gorgeous little town, a world-heritage sight full of temples and rock carvings. I have a tiny little room, that I'm paying close to nothing for, a hope that I will make it out of Delhi somehow, and if I don't I just pay some ridiculous sum of money for a nice hotel room and go clubbing. Yay! So, here's the deal. I don't really ... read more

Asia » India » Kerala » Kochi February 22nd 2012

Alright! I'll be doing this in english, as it takes more effort to do it in danish as I kind of stopped doing anything in danish... We'll try it! (ignore spelling and grammar mistakes if you happen to be from an englishspeaking country, please) Got my ticket booked to go up north. So now I've got a few things to look forward to: - A 33 hour trainride across India. - To ride a camel (hell yah, woo!) - To be a little bit cold perhaps, as the north is.. Well, north. - More than a week to pass time in the south. I intend to track down one of the five tigers in India and look at it. Today I arrived in Kochi, a town that consist of islands and a little bit of mainland ... read more

Asia » India » Tamil Nadu » Ooty February 10th 2012

Hey hey! Det her bliver en hurtig update, bare saadan for at befrie mig selv for at vaere haabloest bagud. Lige nu er jeg i Madurai, stadig Sydindien, saadan lidt midt i det hele i staten Tamil Nadu (se kort, hvis jeg kan finde ud af at tiilfoeje det). Madurai er endnu en storby, langt mere kaotisk end Mysore og langt varmere. Men vi bevaeger os snart videre, heldigvis. Indtil da har vi valgt at gaa helt bananas og bruge 200 (!!!) kroner paa et hotelvaerelse med A/C, varmt vand, et toilet med skyl, et rigtigt bad, en bloed seng, en dyne og inkl morgenmad.. Det er helt skoert, og tre gange hvad vi normalt ville bruge paa et hotel, men det er bare saa dejligt! Mit budget er ikke glad for at jeg rejser rundt ... read more

Central America Caribbean February 2nd 2012

Lidt omtumlet og forvirret, varm, traet og forvirret. Fik jeg sagt forvirret? Selvom denne by er meget stille og behagelig i forhold til alle mulige andre enorme storbyer, saa er det aabenbart nok til at goere min strand/landsby ramte hjerne kulret. Altsaa, tre uger uden et lyssignal ik? Det er gaaet op for mig at jeg har vaeret lidt daarlig til at opdatere paa de ting jeg har snakket om i tidligere indlaeg, saa vaersgo: - Min couch surfing vaert, Howard, endte med at hoste mig i 17 dage. Han skrev foelgende anmeldelse af mit besoeg paa couchsurfing.com: "What can I say. Pernille is a very sweet young woman. She broke my hosting record I think. 17 days. She came to me at a perfect time. First time in India. From the airport to me. It ... read more

Asia » India » Karnataka » Hampi January 28th 2012

Hej igen! :) Endelig fik jeg bevaeget min numse vaek fra stranden. 3 uger i det fantastiske Goa, en uge mere end forventet. Det sted er farligt! Man bliver fanget i dets skoenhed. Derudover havde jeg noget lidt skroebeligt helbred i nogle dage, saa jeg blev ved med at booke en togbillet og saa ikke bruge den. Men det lykkedes til sidst, og nu befinder jeg mig i en af de smukkeste byer jeg nogensinde har oplevet. Vi ankom igaar efter en syv timers togtur fra Goa, oestpaa til Hospet, og derfra en tuctuc tur paa 20 minutter til Hampi. Togturen var ret fantastisk og smuk, rejsende paa sleepers class - et trin over generalclass, hvor alle bare sidder paa skoedet af hinanden. Vi havde en slags seng og masser af plads, pengene vaerd naar vi ... read more

Asia » India » Goa » Patnem January 11th 2012

Hej igen! Jeg har lige lidt tid til at skrive et indlaeg der ikke er terpentin paavirket, men jeg ved naesten ikke hvad jeg skal skrive, der er saa mange indtryk! Har set en masse smuk smuk natur, svoemmet en masse, spist en masse, moedt en masse mennesker. Det hele er lidt overvaeldende, og jeg er simpelthen saa traet hele tiden. Idag sov jeg til middag i en haengekoeje paa en lidt afsides strand der var helt fantastisk smuk. Alting her er bare saa smukt! (Lige bortset fra plastikaffaldet og kolortene selvfoelgelig.. Men det lever man med) Jeg er positivt overrasket over inderne store generoesitet og varme attitude her. Igaar fik jeg en blonsterkrans, fordi blomstermanden opdagede jeg roste dem til en af mine venner. Jeg har faaet kokosnoedder, vandmelon, vand, alt muligt naar man bare ... read more

Asia » India » Goa » Patnem January 9th 2012

Okay, here we go! Foerste blog indlaeg i Indien, paa en ny blogside. Jeg forlod Koebenhavn fredag, ankom loerdag og sidder nu, mandag aften i et lille hus paa stranden i syd Goa og stinker af maling og terpentin. Efter at have siddet i fly eller lufthavne i omkring 12 timer (og uden soevn i 24 timer) ankom jeg til Mumbai (tidligere Bombai) uden hverken fly, tog eller bus booket. Det viste sig dog ikke at vaere et problem naar jeg altsaa foerst var kommet igennem imigrationsmyndighederne der ikke var glade for at jeg ingen reel destination havde, indtil jeg fik kontaktet min couch surfing vaert Howard, som kunne give mig noget adresse lignende som jeg kunne oplyse. Afsted for at finde min rygsaek, faa noget vand, og saa finde en eller anden maade at komme ... read more

Tot: 0.114s; Tpl: 0.004s; cc: 11; qc: 69; dbt: 0.0574s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb