The Playa man!

India's flag
Asia » India » Goa » Colva
October 5th 2008
Published: October 5th 2008

Halloj, efter en hektisk natt i Bombay (vilket javla liv dar var!!!) Valde vi att soka oss mot varmare breddgrader, namligen mot Colva, som ar en mycket lite men ack sa pittoresk fiskarby i de sodra delarna av Goa. Tagresan hit tog 15h (dagstag = daytrain) sa man var lite rastlos da man val kom fram! Vi kom hit javla sent och fick rum pa ett ganska schabbigt hotel, men eftersom vi kom sa sent sa fick vi det ganska billigt. Nu bor vi pa ett fantastiskt stalle som kostar 1000 rupies, ca. 15 euro for ett dubbelrum/natt och det ar jatte fint! Det regnar ordentligt idag men jag har anda svurit pa att bada i det ack sa varma havsvattnet!! Idag tankte vi arrangera tagbiljetter/flygbiljetter mot Kerala men alla resebyraer (som finns i varje knut) ar forstas stangda pa sodagen.. Vad kan jag mer beratta.. Jo vi traffade att tjeckiskt par pa taget som atit middag med tva kvallar de ar mycket trevilga. Som slutsats kan jag val sammanfatta att allt ar bra med mig, hoppas ni har det gott hemma ocksa!

Ha d

/ Dr. Bombay

5th October 2008

Låter schysst!
Vilket trevligt äventyr ni har de där i indien. Du lyckas alltid ha tur med nånting, denhär gången business class flyg! Ha de gött och hälsa julia. Hälsningar från mor, far, axel och oskar
6th October 2008

DrBombayTravels
Haha det låter som en riktig KungJoel-resa: Mkt liv, fart o fläkt, långa resor, ingen tidtabell håller... O där står du mitt i kaoset o lever lyxliv för billiga pengar! Som en riktigt Soprano... Du har väl köpt taxfree-cigarrer? Vi hejar på dig här fr ÅA-biblioteket. Kul att ni trivs (antar att Julia inte ville vända hem redan i Bombay-terminalen... :).

Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0323s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb