Kinesisk venedig

Asia » China
September 13th 2005
Published: November 29th 2005

Bridge in ZhouzhuangBridge in ZhouzhuangBridge in Zhouzhuang

A 500 year old bridge in the city of Zhouzhuang.
I dag besoegte vi den lille landsby Zuozhuang, en (i teorien) velbevaret landsby, der skulle vise hvordan man levede I kina for hundrede af aar siden.

Byen var da meget soed, men noget af en turistfaelde (aeroeskobing er uspoleret i forhold til).

Vi besoegte byen for at se et gammelt rigmands hus. Fyren der byggede huset var fantastisk rig, da kejseren efter nogle lange krige, manglede penge til vedligeholdelsen af muren, betalte denne fyr en stor del en prisen ud af egen lomme.

Dette resulterede i at kejseren blev jalous, fordi han ikke var saa rig.

Vi fik ikke at vide hvilke konsekvenser det fik, men det var en ret imponerende have / hus han havde.

Byen er bygget op omkring en masse smaa kanaler, med smaa hyggelige broer, nogen af dem er over 500 aar gamle.

Vi fik ogsaa en tur paa kanalerne.

Derfeter sejlede vi en 10 km. paa den beroemte kejserkanal, en 1800 km kanal bygget af 2000000 mand udkommanderet af kejseren.

En lidt kedelig tur, men forfriskende med lidt frisk luft.

Saa var det videre til naeste stop, ogsaa kaldet Kinas Venedig.

Denne by er beskyttet for
Venice of ChinaVenice of ChinaVenice of China

Traveling on a chanal in Zhouzhuan, also called Venice of China.
at den ikke skal blive oedelagt, med det er alligevel lykkedes, det var ikke en turist faelde som den forrige, og man kunne faa et mere eller mindre godt indtryk af livet i det gamnle Kina.

Hen mod aften koerte vi til byen Suzhou, en "lille" hyggelig by med kun 1000000 indbyggere, vores guide spurgte hvor store de byer vi kom fra var, og hun saa vaeldig sjov ud da vi sagde at den stoerste by var paa ca. 1 million, og hele landet paa lidt over 5 !

Efter spisetid koerte vi til Fiskerens hus, for et se en praesentation af kinas forskellige udoevende kunstformer, det var meget sjovt, men det er ikke alt der er lige godt, naar man ikke forstaar hvad de siger (saerligt peking opera !).

Dette var afslutningen paa endnu en lang dag.

Alle dagens billeder

Classic Chinese musicClassic Chinese music
Classic Chinese music

This girl plays an traditional Chinese instrument, with 24 strings.

Tot: 0.072s; Tpl: 0.009s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0341s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb