Pingyao

China's flag
Asia » China » Shanxi » Pingyao
August 19th 2016
Published: August 20th 2016

Vandaag onderweg naar Pingyao, ong 400 km rijden vanaf Datong. Het zonnetje schijnt lekker dus onderweg hebben we mooi zicht op het landschap. Soms zien we ook nog stukken van de chinese muur bovenop de bergtoppen. Onderweg vlakbij Pingyao zijn we nog even het landgoed gaan bekijken waar vroeger een of andere rijke chinees had gewoond.
Toen we in Pingyao aankwamen werden we aan de rand van de stad bij de stadsmuur afgezet en door de hoteleigenaar afgehaald. Vanuit hier naar het hotel gelopen. Het hotel was heel oud en we hadden zo'n typisch chinese kamer, heel mooi. Toen besloten we om het stadje in te gaan lopen en toen schrokken wij ons kapot. Overal van die elektrische golfkarretjes die overal doorheen scheurden en alleen maar souvenierwinkels. Het stadje is nog heel authentiek maar door deze vorm van toerisme is het niet leuk. En daarmee hadden wij dus een probleempje. Onze trein zou pas morgenavond gaan en we hadden allemaal geen zin om hier nog een volle dag wat te gaan rondhangen.
Het was al 6 uur en ik wist dat er om 8 uur een trein naar Xian zou gaan, dus Tom en ik besloten om naar het station te gaan om een trein te gaan boeken. Met zo'n klein taxibusje op weg naar het station, na ong 30 minuten kwamen wij daar aan. Gelukkig was het niet druk bij de ticketoffice maar natuurlijk geen woord Engels. Met handen en voeten duidelijk gemaakt dat we 4 tickets wilden hebben voor de trein van 8 uur. Toen met de taxi terug echter dat duurt vrij lang. Ik heb die taxichauffeur een briefje van 100rmb voor zijn neus gehouden ( ong 3 keer het tarief dat hij normaal vroeg) en hem dit beloofd als hij ons op tijd naar het hotel brengt, daar koffers inladen en Joyce en Lisa oppikt en weer terug naar het station brengt. En dat hielp. Overal langsdoor gescheurd, toeterend en tegen verkeer in.
We kwamen mooi op tijd bij de trein aan, maar we hadden door al het geren nog niet gegeten. Op het station hebben we wat chips en noedels gekocht om dit in de trein op te eten. De trein was gelukkig niet zo vol en met hoge snelheid gingen wij richting Xian.
We wisten dat het in Xian warm is, maar toen we het station uitliepen, voelden we direct de warmte. Met de taxi was het toen nog ong 25 minuten rijden naar het hotel dat we nog even snel geboekt hadden. Het was inmiddels half twaalf 's-avonds toen we eindelijk konden inchecken. Heel mooi is dat we een upgrade kregen naar een 3 kamer-suite. (Zowel de kids als wij!!).

Tot: 0.055s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 24; dbt: 0.0388s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb