De reis

China's flag
Asia » China » Shanghai
February 22nd 2013
Published: February 27th 2013

Zo, het is begonnen. Het avontuur waar ik al twee en half jaar naar uitkeek. Ik vertrok om 13:00 uur van Schiphol en kwam naar een overstap in Moskou in aan rond 10 uur(Chinese tijd). Een korte nacht dus in een vliegtuig waar het erg moeilijk was om in slaap te vallen. Voor de rest was het een goede vlucht zonder vertragingen ofzo.

Even terzijde, Schiphol heeft wat mij betreft heel veel te leren van Rusland als het gaat om sneeuw issues. Naast elke landing baan licht namelijk een drie meter hoge berg sneeuw dat ze van de runway hebben gehaald. Schiphol zou met een fractie daarvan al stil hebben gelegen. Anyway…

Eenmaal aangekomen op het vliegveld ging eigenlijk alles vrij vlot en konden we al snel naar ons hotel toe.

Het eerste stuk hebben we afgelegd met de maglev. Een magneet trein dat 30km aflegt in 10 minuten. Dat heeft ons zeker 50 minuten gescheeld. Voor de rest ben ik ook heel erg te spreken over het metro netwerk van Shanghai. Alles is super duidelijk aangegeven, Kaartjes kopen bij de automaten werkt allemaal heel intuïtief, (zelfs voor buitenlanders) de wachttijden zijn heel kort, en een kaartje kost gemiddeld 40(euro)cent. Het hotel vinden leverden dan ook niet echt problemen op.

Tot: 0.068s; Tpl: 0.016s; cc: 5; qc: 43; dbt: 0.0409s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb