Seksimuseo ja sadeviitta

Asia » China » Jiangsu » Tongli
July 21st 2009
Published: July 22nd 2009

Lahdimme paivaretkelle Tonglin pikkukaupunkiin katsomaan seksimuseota. Jukka lahti aiemmin kaupungille ja tapasimme linja-autoasemalla. Menin perassa bussilla rautatieasemalle ja sielta mopotaksilla bussiasemalle. Ehdimme ostaa liput bussiin, joka lahti 10 minuutin sisaan. Olin vahan epavarma olimmeko jo myohastyneet bussista, mutta paasimme sinne. Sinne piti jonottaa samalla lailla kuin junaan tai lentokoneeseen.

Bussimatka kesti vajaan tunnin. Perilla annoimme taksikuskille lapun jossa oli kirjoitettu seksimuseon tiedot kiinaksi. Han pudisti paataan, ajoi seuraavaan risteykseen, josta han loysi englantia puhuvan henkilon. Han neuvoi kuskin ajamaan paikkaan, josta saimme ostaa eraanlaisen golfkentta-auton kyydin vanhaan kaupunkiin. Siella myytiin portilla 80 yanin sisaanpaasy vanhaankaupunkiin. Otimme polkupyorakyydin museoon. Ilma oli yha hiostavan kuuma. Pihalla oli patsaita ja sisatiloissa kuvia.

Kavimme syomassa vanhassakaupungissa. Tarjoilija ei puhunut kuin kiinaa, mutta homma hoitui. Kun kavelimme vanhankaupungin kadun paahan, huomasimme olevamme samassa paikassa, josta taksikuski oli ohjattu ajamaan parin kilometrin lenkki. Niin hyvin taalla oltiin perilla asioista. Nostin Tonglin automaatista rahaa. Kavelimme bussiasemalle ja paasimme piakkoin lahtevaan bussiin. Se ajoi Suzhoussa eri paikkaan kuin linja-autoasemalle.

Otimme taksin, jotta ehdimme ursalaisten infotilaisuuteen klo 18. Siella vierahti pari tuntia. Illalla halusin ostaa viela sadetakin. Sellaista ei loytynyt kaupungin hienoimmasta tavaratalosta eika kavelykadun pikkuliikkeista. Mutta loysin lopuksi pyorailijoiden kayttaman sadeviitan siita pikkukaupasta, joka oli hostelliamme vastapaata. Ostin sellaisen, kun seuraavaksi paivaksi oli ennustettu sadetta ja halusin varautua siihen.

Tot: 0.294s; Tpl: 0.016s; cc: 11; qc: 49; dbt: 0.1359s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb