Danskerne er i huset!

China's flag
Asia » China » Guangxi » Longsheng » Longji
May 27th 2008
Published: May 27th 2008

Saa er vi her soerme igen!

Vi nyder Kina rigtig meget, maaske isaer fordi vi har slaaet hjernerne fuldstaendigt fra! Vi er jo paa en organiseret tur, og behoever derfor stort set ikke at soerge for nogen ting selv - og det benytter vi os vanvittigt meget af. Vi har for eksempel lige siddet og diskuteret hvor vi var henne lige foer vi kom hertil, og vi skal videre i morgen, men ved ikke rigtig hvortil. Turen foregaar simpelthen saadan at vi moeder op til de tider der bliver sagt, og saa foelger vi simpelthen med. Det er helt vildt rart og afslappende, efter naesten to maaneder hvor man skulle finde ud af alt selv, og saette sig ind i en masse hele tiden.

Besoeget i Xian sluttede vi af med en cykeltur paa bymuren, sammen med 3 andre fra gruppen. Det var rigtig rart at komme op paa jernhesten igen. Denne cykeltur var ikke kun god for kondien, men gjorde ogsaa at den efterfoelgende nat i et "over-night train" gik med glimrende soevn. Disse toge tager vi meget, og de fungerer rigtig godt. Og togturene er endda ret hyggelige, da vi snakker, spiller spil og griner en masse. Vi fik paa en af turene laert de andre fra gruppen at spille roevhul (det er et kortspil), og fandt til vores store overraskelse ud af at de paa den anden side af jorden (New Zealand og Australien), ogsaa spiller Asshole... Resten af turen brugte vi paa at laere et par stykker af de andre at sige roevhul og lort paa dansk. Det var efter deres egen forespoergsel, og her maa det tilfoejes, at selvom vi foer har skrevet at vi er boernene i gruppen, er alle de andre, paa trods af aldersforskellen, mindst ligesaa barnlige som os. Det er herligt!
Uden at det egentlig har vaeret vores mening, er vi kommet til at goere ret meget opmaerksom paa os selv her paa Kina-turen. Og det har ikke kun vaeret for det bedre.. Paa turen har vi i det hele taget brugt vores mp3-afspillere meget, og har hoert og sunget en masse musik. Dette maatte jo gaa galt paa et tidspunkt, og paa baaden paa Yangtze havde vi ikke opdaget at vores doer til kahytten ikke var ordentligt lukket, saa vi derfor gav koncert til hele gangen. Det har vi efterfoelgende hoert ret meget for! Der hvor vi bor nu kan doeren ind til vores vaerelse ikke laase, med mindre man virkelig smaekker den ekstremt haardt i. Derfor har vi om morgenen faaet en del kommentarer fra de andre, der alle lyder noget i retning af "Oh, the danes are up...".

Baadturen paa Yangtze var fin, men vejret var ikke saa klart. Om aftenerne hyggede vi med gruppen, og en af aftenerne tog vi en god omgang Texas-dans, som blev styret af en af amerikanerne fra gruppen - vanvittigt morsomt!

Nu er vi kommet op i bjergene, hvor der er superflotte rismarker, og vi har gaaet lange og paent haarde ture i det meget fugtige vejr. Men det har vaeret det hele vaerd! Vi har set en del koloenormt store insekter heroppe, saa vi er lidt paranoide.. Men vi klarer den med et par hyl engang imellem.

I gaar aftes var der kinesisk show for gruppen, hvilket i det store hele gik ud paa at drikke latterligt store maengder af risvin, for herefter at lave maerkelige danse og ting og sager paa gulvet. De store maengder risvin endte med at vi efter showet endte med at sidde og spille noget der naesten var traemand (det er et drikkespil), med et par stykker af de andre. Dette gjorde vi med en del oel, samt en virkelig staerk, virkelig klam kinesisk drik, som turlederen hev frem fra aermet! Derfor har vi mildest talt ikke vaeret helt paa toppen i dag...

Nu maa vi loebe, da vi skal op og pakke, og i seng hvis vi kan naa det inden vi skal op igen. Vi skal ogsaa lige vaekke hele hotellet med vores doer. Det er blevet sent, saa I maa baere over hvis der er slaafejl, eftersom vi ikke kan naa at laese det igennem. Vi har nemlig lidt ondt af en dame, der tripper for at lukke ned og komme i seng.

Farvel og tobak, og go go
Katia og Trine

27th May 2008

vanvittigt drikkeri
Hej piger. Jeg skal love for, at I faar oplevelser; til synssansen, hoeresansen, smagssansen, dansesansen, og alle andre mulige andre sanser. Jeg har lige vaeret i KBH og bl.a. besoegt Hans og Inge. Dagen efter besoeg af Hans og Kira hos farmor og farfar. Jeg var til 35 aars studenterjubilaeum loerdag aften. Hav det fortsat rigtig godt. Knus fra moster Lisbet
27th May 2008

Ej hvor lyder det skægt
Hej dejlige tøser! Ih hvor jeg glæder mig til at I snart kommer hjem igen- savner Jer:-) Hvor lyder det spændende alt det I får oplevet, følger meget med i Jeres blog. Fedt at røvhul er kendt verden over, hihi! Det er lidt mærkeligt at være hjemme igen, og dog meget dejligt at se familie og venner igen. Men savner at have ferie så at sige. Har fået vikartimer på Gladsaxe skole, hyggeligt sted;-) ellers har jeg bare tullet lidt rundt og haft nogle fridage. Ih glæder mig til at se jer igen. 100000 kys fra anna

Tot: 0.079s; Tpl: 0.011s; cc: 11; qc: 50; dbt: 0.0493s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb