De eerste maand in China

China's flag
Asia » China » Guangdong » Guangzhou
February 11th 2014
Published: February 27th 2014

Omdat wij geen toegang tot Facebook hebben (verboden in China), proberen we familie en vrienden op deze manier op de hoogte te houden.

Zoals jullie weten hebben wij besloten om een jaar lang op avontuur te gaan in China. Het woord avontuur betekent volgens de Van Dale een reeks spannende belevenissen. Spannend begon al op Schiphol. Wij hadden namelijk te veel kilo’s ingepakt. Een aantal koffers moesten helaas achterblijven.

Toen we aankwamen in China was het overdag 6 graden. Nu denk je dat valt wel mee. Maar in het zuiden van China is er geen verwarming, dan is het overal 6 graden. Het is in 5 jaar niet meer zo koud geweest. Onze dochter van net 1 jaar hield het niet uit. Zij moest steeds huilen en wij maakten ons erg veel zorgen. Dus hebben we maar een paar dagen in een hotel doorgebracht tot de kwik weer enigszins gestegen is.

Gelukkig gaat het nu beter met het weer en onze gemoed. We hebben ook veel ideeën om een bedrijf te starten. Dat gaan we binnenkort uitwerken.

28th February 2014

Veel plezier & succes
Mooie stap Ming! Tot snel, Arend.

Tot: 0.067s; Tpl: 0.008s; cc: 5; qc: 44; dbt: 0.0487s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb