Waar zitten we?

Asia » China » Guangdong » Guangzhou
February 27th 2014
Published: February 27th 2014

Guangzhou Renhe

Wij zitten aan de rand van Guangzhou, de derde stad van China. Officieel wonen er 13 mln mensen. Het maakt uit van een rivieren delta met nog een aantal mega steden rond Hong Kong, waar in totaal meer dan 45 mln mensen wonen. Hier wordt 29% van de export geproduceerd en 10% van de BNP. Waar in het noorden van China voornamelijk staatsbedrijven zitten wordt de economie hier gedomineerd door private kapitaal en buitenlandse investeringen.

We zitten zo'n 25 km van de de stadscentrum. Gelukkig wonen we aan het einde van een metrolijn waar we binnen een half uur in het centrum zitten. De vervuiling van het milieu en de lucht kwaliteit is zeker slecht, helemaal in vergelijking met Nederland. Maar het is lang niet zo erg als in Beijing, zoals in het NOS journaal is verteld. Omdat we net in de overgang van stad en "platteland" zitten is de lucht kwaliteit beter. Het is hier wel smerig. Maar als we 15 min fietsen dan zitten we bij prachtig natuur.

Zie op de map waar we zitten.

13th March 2014

Lente
Ha lieve Ming , ChiChi en kleindochter Enli. Fijn dat het weer nu beter is bij jullie, het was echt koud daar zeg brrrr en dat als je geen verwarming in huis hebt, hier hebben we een hele warme week achter de rug tussen de 17 en 20 graden echt heerlijk echt lente maar morgen komt er helaas weer een einde aan. Schiet de verbouwing al een beetje op? Zitten jullie nog bij opa en oma? Met Enli alles oke? Jullie moeten snel een keer een foto sturen via whatsapp we missen jullie heel erg hoor, nou dikke kus en knuffel van ons.???

Tot: 0.048s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 46; dbt: 0.03s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb