Hong Luo Si - Red Snail Temple - Huairou District

April 30th 2007
Published: August 8th 2007

At least 60.000 cabs in Beijing, but we did find our great driver Li Peng

Hong Luo Si - Red Snail Temple

Summary: About 60 km from Beijing in Huairou District you find the Hong Luo Si Temple also called the Red Snail Temple.
Some crazy story about a fairy manifesting in snails that emitted red light after dark drove the monks in residence to change the name of this temple to Red Snail Temple. It's the largest Buddhist temple in northern China with lots of paved hiking paths that lead between small pagodas. There are tranquil courtyards, rollings hills, towering pines and cypresses surrounding this area. The nature is great here and as usual in these temple courtyards it's climbing, climbing and climbing. During Spring Festival (Chinese New Year) there is here the largest temple fair outside Beijing.
Enjoy the pictures. See you next time.

Monkey and Bear.

Lieve vrienden en vriendinnen,

Het is weer fantastisch om weer in Beijing te zijn. Wij genieten volop, lekker eten en drinken en veel dingen doen.
Met Li Peng zijn wij naar de Hong Luo Si Tempel in het Huairou District geweest. Deze tempel staat meer bekend onder de naam 'de Rode Slakken Tempel' en ligt in een schitterend
Red Snail TempleRed Snail TempleRed Snail Temple

Chinese people always make business around every temple
bergachtig natuurgebied ongeveer
Red Snail Temple
Chinese people always make business around every temple60 kilometer ten noorden van Beijing. De naam 'de Rode Slakken Tempel' is ontstaan door een vele jaren oude legende dat hier in de nacht enorme grote slakken rood licht zouden geven. Door deze legende hebben de toenmalige bewoners van deze tempel de oorspronkelijke naam veranderd in de 'Rode Slakken Tempel'.

Je kunt hier vele uren rond dwalen. Maar zoals gewoonlijk in vrijwel ieder tempelcomplex hier in dit deel van China is het klimmen, klimmen en nog eens klimmen geblazen. Kortom, goed voor de conditie en het maakt weer ruimte vrij in het buikje voor lekkere hapjes. Deze tempel is het grootste boedhistische tempelcomplex in het noorden van China.
Tijdens het voorjaarsfestival - het Chinese Nieuwjaar - wordt hier ook de grootste tempelfair buiten Beijing gehouden.

Het was een prachtige ervaring om deze tempel te bezoeken. Alleen wij hebben het gevoel dat foto's maken in de tempels steeds moeilijker wordt. Voor dat je het weet komt er al iemand naar je toe gerend: NO PICTURES, NO PICTURES............ Het blijft natuurlijk een uitdaging om toch foto's te maken. Dat is hier in China, evenals vorige keer,
Red Snail TempleRed Snail TempleRed Snail Temple

What a great pictures of us
voor ons een sport geworden.

Opvallend blijft ook dat op dit soort plekken waar vrijwel geen toeristen komen de locale bevolking ontzettend vriendelijk en behulpzaam is. Dat geeft een prima gevoel.

Morgen gaan wij naar Chengde, een historische stad ongeveer 260 kilometer van Beijing. Dat wordt om 05.00 uur opstaan want om 06.00 uur staat onze vriend Li op de stoep. Voor hem wordt dit ook een hele uitdaging want zover is hij nog niet eerder buiten Beijing geweest.

Het up-loaden van de foto's kost overigens heel veel tijd - de internetverbinding is behoorlijk traag. Als dit zo blijft zullen in de komende travelblogs minder foto's komen te staan dan dat jullie gewend zijn want wij hebben uiteindelijk vakantie.

Oke dit was het voor deze keer, wij gaan weer op etenspad. Tot de volgende keer.

Liefs van

De 'Chinezen'

Monkey and Bear

Entrance of the Hong Luo Si

Monkey likes climbing
Red Snail Temple

Our movie director in full action

Typical Chinese family picture

Lucky coins

Lucky coins.............

and hit the lucky bell

Statue of mercy
Red Snail Temple

Stone pandas in the bamboo wood

Chinese picknick

These are the Red Snails
Red Snail Temple

Hitting the big bell brings lots of good luck

Front building of the Huong Luo Si Temple

Smiling happy Buddha

Guards of the temple

Guards of the temple

toppertjes
Dag lieverdjes, goed om te horen en te lezen dat het goed met jullie gaat en weer aan een fantastische rondreis zijn begonnen. Hier is alles goed, de meiden hebben vakantie, lekker weer en zijn veel aan het zwemmen. Zijn in maart twee weken naar Aruba geweest, naar Jolanda haar vader, heeeerlijk. Geniet ervan en we spreken elkaar snel. Liefs, Patrick Jolanda Noa en Ocean
2nd May 2007

goed te zien en te lezen dat Mr. Li (Peng zal zijn voornaam wel zijn) in god shape verkeerd, hopelijk ook nadat jullie hem compleet hebben uitgewoond met al die lange ritten. Wij moeten er vanaf 1 juni ook nog wat aan hebben! Al was het maar om ons naar het beste pekingeend restaurant van Beijing e.o. te brengen. Maar ook daarin zullen jullie ons wel weer voorzijn, Lucky Devils!
2nd May 2007

He kanjers. Geweldig weer, om jullie reis op afstand mee te beleven. Wij werkpaarden blijven hier wel om de boel draaiende te houden. Trouwens, we hebben (voor Nederlands begrippen) erg lekker weer, het lijkt wel Zuid Frankrijk. Dus wat dat betreft is het niet zo erg om nu in Nederland te zijn. He poepies, geniet er lekker van. En doe vooral (niet) rustig aan. Liefs, Erika
4th May 2007

toostunderman@hotmail.com
Hoi Vakantie gangers.Het ziet erallemaal weer goed uit genietse. Hioer alles goed
6th May 2007

Hong Luo Si - Red Snail Temple
Lieve chinezen Monkey and Bear, Wat is de tijd omgevlogen en zitten jullie alweer in Beijing. Li Peng zal jullie ongetwijfeld naar de mooiste locaties brengen en is het van het begin tot het eind intens genieten. Wat moeten jullie een uitstekende conditie hebben met al dat geklim in die schitterende tuinen rondom de tempels. De prachtige foto's laten ons zien wat jullie beleven. Lieve Aad en Ineke, geniet met volle teugen en wij genieten van afstand mee. Louis en Tjallie

Tot: 0.043s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 24; dbt: 0.0224s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb