Temple of Heaven - Beijing

Asia » China » Beijing » Temple of Heaven
October 10th 2006
Published: October 24th 2006

Summary: After our visit to the White Cloud Taoist Temple we have enough time to visit the Temple of Heaven.
It's after three o'clock so the sun and the light is great for making pictures.
We enter the Temple of Heaven from the North Gate, it's usual to start your round trip from the South Gate. But due to traffic jam it's now more easy to start from the North and during our visit Li drives his car to the South Gate.

The Temple of Heaven, the Tian Tan, where emperors of the Ming and Qing Dynasties held the ceremonies of worshipping heaven and praying for good harvests, was first built in the 18th year during the reign of Emperor Yongle (1420) of Ming Dynasty.

Under continually reconstruction and enlargement, the Tian Tan was finally completed in the reign of Emperor Qianlong of the Qing Dynasty.

The Temple of Heaven is the largest and best preserved ancient sacrificial architectural group in the world. In the Ming and Qing Dynasties, the emperors nearly worshipped heaven every year. If the emperor could not do it himself, an very high official must be sent to the Temple of Heaven to worship heaven.

It was for the first time in 1918 that the Tian Tan was opened to the public as a park.

On December 2nd 1998 the Temple of Heaven was listed on the World Heritage List of Unesco.

Millions of vistitors come to this great monument every year.

Enjoy the pictures and stay tuned for our next travelblog as we visit than the Peking Man site.

See you

Monkey and Bear

Lieve vrienden en vriendinnen,

Na ons boeiende bezoek aan de Taƶistische Temple of White Clouds is er nog voldoende tijd over voor een bezoek aan de Tian Tan of te wel de Temple of Heaven. Het is nu rond drie uur in de middag dus het licht en de zon is fantastisch om foto's te maken.

Wij gaan het complex binnen via de noordelijke poort. Normaal gesproken doe je dit nooit want dan kom je als eerste uit bij het belangrijkste monument van de Hemelse Tempel. Maar de enorme verkeersdrukte en chaos maakt het niet slim om naar de toegang te gaan in het zuiden.

De Tian Tan is gebouwd tijdens de Ming en Qing Dynasties. In 1420, tijdens het achtiende jaar dat keizer Yongle van de Ming Dynastie aan het hoofd stond van het keizerrijk China, zijn de eerste tempels en bijgebouwen gebouwd.
Vanaf dat moment is de Tian Tan constant verder uitgebreid en uiteindelijk uitgegroeid tot het complex zoals het nu is tijdens de regeerperiode van keizer Qianlong van de Qing Dynastie.

De tempel werd jaarlijks gebruikt door de keizer en zijn belangrijkste ambtenaren om te vasten, te bidden voor een goede oogst en andere belangrijke zaken voor het keizerrijk.

De Hemelse Tempel is op het gebied van oude heilige gebouwen het grootste nog bestaande complex in de wereld. Het is een uniek monument dat jaarlijks door vele miljoenen mensen wordt bezocht.

In 1918 werd de tempel voor het eerst opengesteld als park voor het publiek.

Op 2 december 1998 is dit monument op de lijst van de World Heritage van Unesco geplaatst.

De foto's geven ons inziens een goed beeld van dit unieke monument in China en in de wereld.

De volgende keer gaat onze travelblog over de vindplaats van de Peking Man in 1920. Deze vindplaats, eveneens terug te vinden op de lijst van Unesco World Heritage
Temple of HeavenTemple of HeavenTemple of Heaven

View from the North Gate. At the end of the road you see a glimse of the Hall of Prayer and Good Harvest
Monumenten, ligt ongeveer 90 kilometer rijden ten zuidwesten van Beijing. Dit wordt weer klauteren en klimmen, maar ook een unieke belevenis denken wij.

Dus kortom stay tuned voor onze volgende travelblog.

Monkey and Bear

Artist at work in the park

This is the recently introduced mascot of the Para-Olympics in 2008

Hall of Prayer and Good Harvest - This is the most important hall of the complex

Pictures of the inside of the Hall of Prayer

Cleaning up is here a important job

Old picture of Mr Chairman Mao Zedong visiting the Tian Tan

28th October 2006

We lopen achter
Lieve vrienden, je ziet het, als de weblogs wat sneller achter elkaar komen lopen wij al gauw wat achter. Dus komt er voor ons nog een weekje of twee weblogs kijken aan. Jullie kamer zag erweer heel netjes uit, een beetje hoog 16 verdiepingen. Maar waarschijnlijk wel een schitterend uitzicht, ook overdag. Ineke volgens mij waren je tanden al schoon.
3rd November 2006

D HEmelesrmers
Ha die Hollandse Chinezen! Wat een prachtige foto's zijn dit weer. Mooi van kleur en indrukwekkende mozaieken. Jammer dat er nog geen geur PC bestaat. En qua hotelkamer zitten jullie ook niet gek zeg. Hartelijke groeten en liefs H + S

Tot: 0.454s; Tpl: 0.015s; cc: 23; qc: 150; dbt: 0.2877s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb