258.den - battambang (mototrip)


Advertisement
Cambodia's flag
Asia » Cambodia » North » Battambang
October 13th 2018
Published: October 13th 2018
Edit Blog Post

Tentoraz na recepcii uz o 8.30, ze nech stihnem ranajky.

Sefko ma hned potesil, ranajky je kava a polka suchej bagety. Tak som to ani nechcel.

Berem motorku, kupujem bus na zajtra do siem reap a cez agodu bookujem este jednu noc. Bolo to lacnejsie o 20centov 😊

Ale hlavny dovod je, ze nemam prasule nazvys, tak preto platba kartou.

Ono som chcel aj ostatne veci zaplatit kartou, mali tam terminal. No sefko, ze cez vikend im nefunguje, bo banky su zavrete. Tak nieco taketo som pocul prvy krat no ale neva.

Na izbe navliekam dlhy rukav a mozem vystartovat.

Mensi problem so startovanim ale chytilo to.

Ranajky tak ako vcera, par kolacikov, tie zjedene na lavicke pri rieke.

Na pumpe natankovane cca 1.7l (malo by to stacit na planovany okruh).

Samozrejme mi tankoval pikolik, platil som kombi usd, kambodza, tak to musel prerat na kalkulacke. Stojany su nastavene na usd.

Smer k rieke okolo posty, kukam a ta otvorena. Hned spiatocka na hotel, zobratie pohladnic a zastavka na poste.

Obsluha dnu, mladik co vyzeral na 15rokov, nic co by pripominalo, ze je zamestnanec posty.

Postovne kurva drahe, kupil som si aj dve znamky ako suvenir, ich hodnotu som si uvedomil az ked som nasadol na motorku.

Podla markoffa dennika som nemal velke ocakavania na jazdu, co sa aj potvrdilo.

Idem popri rieke, ta vidiet neni, bud stromy abo domy.

Minam zeleznicu, zastavujem na kolajach. Chlapici co opravovali kolaje ma odtial zenu, vraj moze dojst vlak.

Mini miestny trh, tu trocha hustejsia premavka, bo ludkovia nakupovali.

Nejdem po hlavnej ako mi kaze ukazovatel ale idem furt rovno.

Naskakujem na hlinennu cestu.

Cul mam mohutnejsiu motorku, lepsi sa s nou ide po nerovnostiach, len mam mastne ruky od opalovacieho kremu, tak prvu polhodinu sa mi presmykoval plyn

Podla mapy by som sa mal napojit na hlavnu cestu, no kdeze, cesta je zarubana, len stromy.

Idem kusek nazad, pri odbocke dolava (viedlo to dakeho arealu) studujem mapu, domaci z domu mi ukazuje aby som siel do arealu a tam zahol dolava.

Poslucham ho a vynaram sa na hlavnom tahu.

Premavka nastasie poslabsia.

Nic zaujimave po ceste, par chramov, co ma nefascinuju bo kazdy rovnaky.

No zaujali popri ceste stanky s dzusmi, kavovo. Fakt hadam kazdych 300m jeden na jednej druhy na druhej strane.

Mi to pripomenulo taiwan, tam ale hustota pitnych stankov bola omnoho vacsia.

Obcas popri ceste kravy.

Prichadzam k moju cielu banan temple.

Este pred vstupom vyberali chlapici parkovne. To vsetci platili, pri tom vacsina ich isla do restiky pri jazere.

Tu pri vode male chaticky, kde ludom nosili jedlo, ti tam zrali, lehnili v sietkach abo na podlahe.

Nuz tak hned to tocim pred vybercimi.

Podla mapy sa to dalo obist. Tak doprava asi 100m zatacam do chramoveho komplexu.

Ten je obkoleseny modrymi malymi tabulkama ale je to len v tej ich hatlanice, jedine co som pochopil je 50usd.

Chram pekne pokreselny.

Vybercich parkovneho som obisiel, no tetulu na vstupe nie. Chcela 2usd. Tak nist.

Vedel som, ze je tu vstupne ale veril som, ze to dako obidem.

Chram, neake tie vezicky na kopci.

Pokracujem k dalsiemu cielu, Phnom Sampov.

Nazad po hlavnej, odbocka na hlinennu cestu.

Tu uz konecne popri ceste aj policka ale nic extra.

Sranda bola, oproti mne idu tri auta, prve mi ukazuje nech zastavim.

Chlapik sa ma chcel spytat na cestu, no ked som dal dole kuklu (zakryte vseto od krku po oci) len sa pousmial a povedal sorry 😊

Sem tam aj neake kravy, male deti co nieco po mne pokrikovali.

Cesta by bola dobra len idylku kazili nakladiaky co chodili pre strk.

Obdalec sa stava cesta. Na sirku to vyzera ako 4prudovka (2v jednom smere, 2 v druhom)

Tak kopa prachu za nimi, keby islo len jedno este ok, ale chodilo ich dost.

Kedze prilba bez plexiskla a ziadne okuliare dobre nahovno cesta.

Moj ciel opat fotim len z dialky.

Dalsi chram na kopci. Ale tento kopec vyzeral lepsie, bo jednu jeho cast tvorila skala.

Napojenie na asfaltku a smer mesto.

No tam sa nedostavam, odbacam vlavo s tym, ze bocnymi ulickami sa dostanem na dalsi hlavnu tah (c.5) a odtial bocnou cestou k Ek Phnom Temple.

To sa mi dari ale cesta ziadny zazitok, len dedinky.

Dostavam sa k mojmu poslednemu cielu. Tu velky budha (videl som aj vacsich), chram.

Po ceste 1734 smer moja zakladna.

Okolo policka ale ziadna slava. Neskor len uzka betonova cesta cez dedinku. Na nej kopa motorkarov. Tak trocha opatrna jazda.

Mam obute opat botasky pre safty jazdu. Sa nepotrebujem dokalicic cca 10dni pred odletom do eu.

V meste na krizovatke ma prednost vzdy ten odvaznejsi. Clovek ked vojde do krizovatky ostatny spomalia, takze pohodicka. Protismer tu neni nic neobvykla (motorky samozrejme).

Na obed tak ako vcera, cul si davam podkovicku ryby.

Prva cast chutila ako blato, druha presolena. Jednoznacne moja najhorsia ryba. Ale zas co chce clovek za dolar. I ked v kampote som mal za dva dolare celu fajn rybu.

Kupa trstinoveho napoju, to vychlastane na lavicke pri rieke a cca po 4hod finisujem moju jazdu. Nabehane cca 80km.

Ziadne fajn miesto na oddych som po ceste nenasol.

Na izbe spanek. Tak korejka si kupila let do budapesti, cul ale este rozmysla, ze nazad pojde z prahy, tak cakam ako to nakonec dopadne.

Ak by suhlasila nemam problem sa s nu stretnut v budapesti, potom mama hotel a neni problem ist ani do prahy. Aj tak sa doma budem len nudit.

Nieco okolo 17.00 odovzdavam kluce od motorky a prilbu.

Recepcny v soku, ze co tak skoro. No benzin uz neni a v plane je po veceri opat pivo.

Expati, turisti a par domacich tu riadi pod vplyvom (hlavne v noci).

Nuz vonku nakonec zamienam 50€ z mojej zeleznej rezervy. Prva zmenaren slabsi kurz, druha lepsi (oproti trhu kusok od ubytka dolava v zlarnictve) ale oproti netu tratim asi 0.6 usd centa.

Tu hned kupujem bagetu. Moja najlacnejsia. Cela bageta, trocha zeleniny, 4masove gulky a to obliate omackou.

V stanku pri rieke oproti trhu avokadovy sejk.

To vsetko do seba hodene na lavicke.

V rieke jeden rybar na lodke, okolo mna rychlochodzari.

Obdalec ludia cviciaci na strojoch resp deti hrajuce sa na preliezkach, hupackach.

Objavil som tu aj dve miesta kde su kamienky na masaz noh. Male deti po tom behali bose jak keby to bola rovna podlaha.

Presun na druhu stranu rieky.

Tentoraz tam uz kolotoce neboli avsak park praskal vo svikoch.

Rychlochodziari, futbalisti, zumbisti, bezci.

Zumbistov tu boli az tri gruppy.

Velky reprak na voziku, predcvicovatel (vsetko boli buzny), klobuk do ktoreho sa prispievalo a cviciace vacsinou zeny (od babiek az po deti)

Nalakala ma restika (su tu tri) pri wat sangker, kde bilboard jedlo za 3.5k k. Jasne, ze za takuto sumu tu mali len neaky dezert.

Pri platbe sranda, mal som platit 5k, davam babe dolar a dalej lasujem 1k k, ta uz cela nestastna (nevedela ang) vola kolegynu, ze cena je 5k k. To som vedel, len mam oddelene usd od domacej meny, tak jak som jej dal usd , si myslela, ze finisujem s platbou.

Este mensi relax s pozorovanim sportujucich opiciek a zakotvujem v indickej restike.

To rovnaka zostava (na preddomy) ako furt.

Stary pupkaty cernoch ke keremu sa neskor pripojil stary biely intelektual, potom chalan co furt cumi len doblba a ja.

Opat ignoracia po tretom pive.

Este im aj doslo capovane, tak aufwiedersehen.

Zastavka pri rieke a 3x kolecko po masaznych kamenoch, uplne super to bolo.

Ma videli traja turisti tak sa hned po mne opicili.

Okolo behala mala dievcina (6rokov?) a padla do jamy. Videt jej bolo len hlavu, hned krik, mama sa rozbehla za nu a uzaj ju tahala ven. Mala cela premocena, stratila topanky. No uplna hruza.

Po masazi uz o 21.00 na ubytku. Inac som volaky unaveny, nevim ci na mna volaco leze.zrejme z toho fanu co mam na strope.

Som zvedavy na dalsie ubytko, som ho supol cez booking, len jednu noc. Bol som v tom, ze sa to bude platit kartou, no neplatilo.

Po booknuti mi poslali mail, ze ma dojdu zadarmo vyzdvihnut na letisko 😊

Naklady :

50€ = 57usd + 1000k k
Chhaya Guesthouse Battambang, singel, fan, privat kupela, tv : 3.77€ (4.34usd karta)
Bus battambang - siemp reap (10.30hod) : 6usd (hotel)
Motorka jeden den : 6usd
5xkolace : 2.5k
Benzin 1.71l : 1usd 3k k
6x znamky : 5.25usd
Ryza, obloha, ryba : 4k k
Trstinovy napoj : 2k k
Voda 1.5l : 2k k (na hoteli)
Bageta (4gulky masa) : 2.5k k
Avokado sejk : 1usd
Nudle s beefom : 1usd + 1k k
3xmale capovane pivo : 1usd + 2k k


Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0428s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb