Burma

Burma's flag
Asia » Burma » Mandalay Region » Mandalay
February 8th 2014
Published: February 8th 2014

I dag har vi endelig kommet oss ombord på RV Pandaw iI. Båten er omtrent identisk med båten vi var på sist år på vei ned Mekong. Det er en fin båt med rolig atmosfære. Båten er full det vil si 41 gjester.
Vi startet dagen veldig tidlig, vi måtte levere baggasjen kl. 05:00 og vi måtte være klare til å avreise kl. 05:20!!Vi hadde en liten kjøretur gjennom Yangon for å komme oss til flyplassen. Der ventet et lite proppelfly fra Air Bagan på oss. Etter en ferd på litt over en time landet vi i Mandalay, her var det nok en liten kjøretur før vi kunne sette beina på båten. Ombord på båten ble det litt venting før vi kunne få tilgang til lugaren.. Når vi kom på lugaren manglet vi ene baggasjen vår... Gjett hvem sin... Ja selvfølgelig Michael sin. Han hadde nok ikke festet båt/lugarnummer tagen sin ordentlig.Men de hadde tilfeldigvis en baggasje til overs som de ikke klarte å identifisere 😊 Problem løst 😊 Etter en bedre lunsj var vi klar for en utflukt.Båten klarte etter flere forsøk å legge seg inn til en skråning.Her klarte de å legge ut gangbrua så vi kunne komme på land. Her ventet det oss en liten landsby som aldri hadde hatt besøk av turister. Dette bar barna preg av! De løp rundt, ville bli tatt bilde av og vill bare få lov til å gå ved siden av oss.Her var det mennesker, okser, griser og høner om hverandre. Dette har vært en innholdsrik dag med mange inntrykk å fordøye. Hørte nå høytalerrop fra en landsby, trudde kanskje det var innkalling til bønn, møte eller noe i den duren. Men nei da, det var den enste i landsbyen med mobil som ga beskjed om at det var telefon til en annen beboer i landsbyen.Tydelig at Telenor har noe å jobbe med her 😊

Tot: 0.078s; Tpl: 0.008s; cc: 14; qc: 26; dbt: 0.0324s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb