usambara

Africa
August 29th 2009
Published: August 29th 2009

Jambo,

Vanuit het internetcafe in Lushoto even een klein berichtje over de voorbije week. Het veldwerk is nu eenmaal begonnen, dus we hebben minder snel toegang tot internet in vergelijking met de eerste weken aan de universiteit van morogoro.
We zijn maandag vertrokken vanuit Morogoro richting de Usambara bergen, ongeveer 6 uur rijden noordwaarts naar het land van de leeuwenkoning. De streek is adembenemend. we hebben ons hoofdverblijf op ongeveer 1700 m dus het klimaat is kouder dan in de vlakte. Van daaruit vertrekken we elke morgen op verkenning langs de talrijke dorpjes in de bergen waar de mensen ongelooflijk vriendelijk zijn en de kinderen nog zeer verwonderd zijn om een blanke te zien. het hele team is momenteel aanwezig tijdens de expedities. dit team bestaat uit onze Prof. gulinck, 3 andere tanzaniaanse proffen, 2 doktoraatstudenten uit tanzania, een masterstudent uit madagscar, 1 master uit Tanzania, marianne en ik. Een zeer gezellige companie, er zordt enorm veel gelachen en veel gediscusieerd int veld, een enorme ervaring om door deze prachtige streek te trekken met zo een groep wetenschappers.
we zullen nog uitgebreider vertellen wanneer we meer tijd hebben, want de pc hier geeft me nog 3 min internet en dan moet ik afsluiten. tot het volgende, hopelijk iets langer bericht!

Tot: 0.073s; Tpl: 0.009s; cc: 8; qc: 45; dbt: 0.0375s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1.1mb