Zanzibar

Tanzania's flag
Africa » Tanzania » Zanzibar » Zanzibar City
June 12th 2006
Published: February 25th 2007

Vanmorgen gaan we op pad naar Arusha om vanaf daar met een binnenlandse vlucht naar Zanzibar te vertrekken. Deo heeft vannacht gelukkig beter geslapen. Hij had een extra deken gekregen dus had het nu niet meer zo koud.

De weg over de rand van de krater is erg slecht begaanbaar. Na een half uurtje rijden begeeft de auto het plotseling. Voordat we naar Afrika gingen hadden we wel verhalen gehoord over lekke banden en auto’s die er midden in een natuurpark mee ophielden maar het zou ons toch niet overkomen??! De krater ligt midden in de Ngorongoro conservation area. Dit is een gebied waar de wilde dieren gewoon rond lopen maar waar ook de masai mogen leven.
Deo en ik stappen uit om te kijken wat het probleem is. We moeten erg voorzichtig zijn want er worden hier met regelmaat buffels, olifanten maar ook luipaarden gezien! Het probleem werd snel duidelijk. De hele achteras was afgebroken dus we konden met geen mogelijkheid verder rijden! Daar sta je dan in de middle of nowhere en we moeten een vliegtuig halen, oh oh! Deo begint meteen te bellen met het bedrijf waar hij voor werkt.

Na 1,5 uur wachten komt er eindelijk een auto langs. In Afrika is het gebruikelijk dat men informeert bij de mensen die pech hebben. Deze beste man doet dat gelukkig ook en biedt aan om ons vast mee te nemen op weg naar Arusha. Het is een medewerker van de regering, hij rijdt in een pick-up truck en heeft al een masai krijger mee als passagier. In de auto is maar plaats voor 5 personen en we zijn nu met 8 personen. Aangezien Michelle en ik de jongste van het stel zijn gaan wij samen met de masai achter in de laadbak. We moeten hier dus onverhoopt afscheid nemen van Deo. Hij heeft zo goed voor ons gezorgd en we hebben een erg leuke tijd met hem gehad dus dit versnelde afscheid is wel erg jammer!

We vertrekken in de pick-up, nou wat een rit zeg! Ik stond achterin met de masai tussen mijn armen ingeklemd. Michelle plaste bijna in haar broek van het lachen! Ook de Tanzanianen die we in de dorpjes tegenkwamen moesten lachen om de masai en om die grote blanke. Zo riep er één, "Muzungu (blanke) en masai", terwijl hij heel hard moest lachen. Na 1,5 uur rijden over slechte wegen en met snelheden (op de goed geasfalteerde weg) tot 120 km per uur (!) ontmoeten we in een klein dorpje twee jeeps van de safari company waar Deo voor werkt. Zij brengen ons vanaf daar naar het vliegveld van Arusha. We komen op tijd op het vliegveld en dat hebben we echt te danken aan de lift die we hebben gekregen.

De vlucht naar Zanzibar was niet prettig. We vlogen in een erg klein vliegtuigje en het was slecht weer. Eenmaal aangekomen op Zanzibar bleef het de rest van de middag en avond gieten van de regen. De volgende morgen was het gelukkig weer stralend weer. We hebben die dag een kruiden / specerijen tour over het eiland gemaakt en daarna een stadstour door Stone town. Door het warme weer was het een pittig, maar leuk dagje.

De volgende dag werden we naar ons hotel (Zanzibar Safari Club) gebracht. Hier hebben we nog drie dagen van de rust, de geweldig stranden en het heerlijke weer genoten.

Helaas komt er aan elke vakantie een eind, zo ook aan deze. We vliegen terug via Nairobi. Op de luchthaven van Nairobi zien we de tweede wedstrijd van het Nederlands elftal op het WK voetbal. Het is bijzonder om juist deze wedstrijd in Afrika te zien aangezien Nederland moet voetballen tegen Ivoorkust. Iedereen die zit te kijken is dan ook voor Ivoorkust, behalve wij natuurlijk! Nederland komt op een 2-0 voorsprong en wij waren ook echt de enige twee die stonden te juichen, erg leuk om mee te maken!

Afrika asante sana!!!

Tot: 0.094s; Tpl: 0.01s; cc: 13; qc: 70; dbt: 0.0379s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb