Struisvogels in Oudtshoorn

Africa » South Africa » Western Cape » Oudtshoorn
September 6th 2013
Published: July 30th 2017

Geo: -33.5928, 22.2025

Al vroeg in de ochtend zijn we vertrokken uit Plettenberg en reden langs de tuinroute tot George, en daarna de bergen door tot Oudtshoorn. Onderweg waren er werkzaamheden en daar kwam men rond met drank en ijskreem om te verkopen, wel slim bedacht. Oudtshoorn Is de stad van de struisvogels. Verschillende farms die struisvogels kweken voor het leer, de pluimen en het vlees. We zijn dan ook één van deze farms, de Highgate Ostritch Farm gaan bezoeken. We volgden de rondleiding, van 1,5 uur met een erg gepassioneerde gids : Corry. Het was bovendien leuk om een privé rondleiding te krijgen voor ons twee. We kregen toelichting over de struisvogel en de handel in de veren, voor de helft bestemd voor het karnaval van Rio. We gingen we naar de kleintjes kijken en we mochten eens op de struisvogeleieren gaan staan, die prompt daarna geinspecteerd werden door de moeder. We hebben enkele struisvogels helpen voederen en daarna mochten we om de beurt op een struisvogel gaan zitten en mocht ik er even mee rijden. Het was een geweldig grappig zicht en het leverden toffe foto's op. Op het einde waren er nog een paar jockeys die een race hielden met de struisvogels.

We hadden lunch in De Zeekoe en zijn dan in de namiddag nog naar de Cango Wildlife ranch geweest, waar we een rondleiding kregen tussen de reptielen en de wilde katten. Eigenlijk niet zo speciaal als je de meeste van die dieren in de wilde natuur had gezien.

We zijn dan naar de Hlangana lodge gaan inchecken en hebben 's avonds gedineerd bij Jemimas. Lekkere struisvogelsteak gegeten.

Lunch : De zeekoe, Oudtshoorn. Carpaccio van kudu, heel lekker maar normaal serveren ze geen lunch hier.
Dinner : Jemimas, Oudtshoorn. Duo van ostritch and vennison (2x100g) met verschilllende sausjes : zeer aan te bevelen.
Activiteiten : Highgate Ostritch farm, Oudtshoorn ( gids = Corry) ; Cango wildlife Ranch, Oudtshoorn
Overnachting : Hlangana Lodge, Oudtshoorn

Tot: 0.09s; Tpl: 0.013s; cc: 14; qc: 28; dbt: 0.0337s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb