Capetown - V&A Waterfront


Advertisement
South Africa's flag
Africa » South Africa » Western Cape » Cape Town
December 30th 2008
Published: January 2nd 2009
Edit Blog Post

Cul de sacCul de sacCul de sac

Altijd gedacht dat dit een frans scheldwoord was .. Staat hier voor elke doodlopende straat op de grond gesprayd. Heb blijkelijk niet goed opgelet tijdens het hoofdstuk Verkeer in de franse les vroeger :s
Nog niet zo heel veel te vertellen eigenlijk. Niet niet veel beleefd eigenlijk.
Maar alvast update voor de trouwe fans en de mamie en de papie 😉
Degenen die Echte avonturen willen, pas beginnen te lezen vanaf 3 of 4 feb aub 😉

Het begin ..

Inpakken ging supervlotjes! Ofwel begin ik er gewend aan te geraken ofwel was het pure chance (ofwel was het omdat ik deze keer voor een koffer op wieltjes ging en geen bakpak 😉.

Maandagmiddag vliegtuig naar Londen, van daaruit overstappen op eentje naar Kaapstad.
Ik had BIJNA de chance om een hele rij voor mij alleen te hebben! Tot de stewards had er ineens ne fransman placeerden 😞. Ok, wel met ene stoel tussen, maar toch. Nu moest ik toch nog iemand lastig vallen elke keer ik uit mijn rij wou.

Vlucht niks speciaals .. heb Wall-E gezien, ook niks speciaals vond ik. En de spelletjes op de tv'kes waren enkel voor business class. Daar ging mijn persoonlijk tetris record bij British Airways! 😞
Dan heb ik maar geslapen .. which was nice too.
Eens géén hoofdpijn gehad na de vlucht (oordopjes doen echt wonderen!).

Bij aankomst in Kaapstad, shuttle
V&A WaterfrontV&A WaterfrontV&A Waterfront

From the hotel room ..
bus naar hotel genomen.
Daar waren ze 'natuurlijk' niet voorzien op mijn vroege checkin (terwijl dat ik dat bij mijn boeking wel had vermeld). Ik was al om 7u daar en normaal is de checkin pas 11u. Heb dan efkes een klein achterkamerke gekregen om toch al wat te rusten. Maar na 20 minuten kwamen ze me dan toch al roepen dat mijn kamer klaar was.

WAT een kamer! Allé, meer: wat een zicht! Waterfront, Greenfront en de Tafelbaai .. prachtig!! En als je vanuit de badkamer een poging deed zag je de Tafelberg. Echt sjik! (zie fotos, al komen die niet goed over zoals het in het echt was)

Heb dan dutje gedaan tot Denise arriveerde. Die had kerst met haar ouders doorgebracht en nam vanuit Johannesburg vlucht naar Kaapstad. Hadden afgesproken in het hotel.

Het hotel ligt tussen de 'area' Green Point en Waterfront. Deze areas waren vroeger no-go areas en groezelig. Maar zijn de laatste jaren serieus opgewaardeerd, mét succes. Op boogscheut zijn ze ook het stadium voor de Wereldbeker 2010 (Kasper, isda juist? of ist Fifa of Uefa ofzo?) aan het bouwen. ('t is nog niet af btw 😉

Waterfront is een jachthaven, zo een beetje gelijk het Eilandje bij ons, maar dan véél drukker, plus shopping centers, souvenir winkeltjes, eetkramen, animatie .. en veel mensen die voor uw voeten lopen :P.
(btw, ik heb hier nog niks gekocht e! - wel gepast, maar niet gekocht :D -)

Daar met Meridy afgesproken, goede vriendin van Denise. Bij haar gaan wij de komende dagen logeren. Ze heeft trouwens een prachtig appartementje mét terras en een al evenmooi zicht over de baai!


Additional photos below
Photos: 13, Displayed: 13


Advertisement

TafelbergTafelberg
Tafelberg

Vanuit de badkamer van het hotel ..
Den AnkerDen Anker
Den Anker

met videeke! (habba habba)
DirectionsDirections
Directions

Lap .. een wijzerbord met veel plaatsen op, maar alleen maar plaatsen waar ik nog nooit ben geweest :(. (buiten Boston)
Table MountainTable Mountain
Table Mountain

(topje dat achter rechterberg komt piepen is Lions Head, misschien - als het weer het toelaat - gaan wij daar een van de dagen van paragliden :D)
TouristsTourists
Tourists

Or at least the right one ;)


Tot: 0.11s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 56; dbt: 0.0566s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb