South Africa! - route map

Africa » South Africa » Gauteng » Johannesburg » Soweto
October 1st 2009
Published: October 1st 2009

Hi all!!!

Eindelijk ist zover, Anouk en ik hebben genoeg verlof opgespaard om weer serieus te gaan genieten van t leven, ditmaal in Zuid-Afrika.
Ja het is onveilig, ja we gaan vermoord worden in de steden, ja we gaan opgegeten worden door leeuwen, ja we missen een been bij terugkomst door het surfen tussen de haaien, but hey, het wordt fun!
Like last time kunnen jullie hier terecht voor 3-tot-5-dagelijkse pogingen tot humor en fotografie, al kan het wat langer duren eer we ditmaal een internet café vinden.
laat jullie commentaren maar komen, we zullen er even hard van genieten als vorige keer en proberen te antwoorden!

De reis zelf: we komen toe in Johannesburg en rijden daar sneller buiten dan dat we toegekomen zijn, oostwaarts richting Hazyview waar panoramische route 1 van de 542 begint.
Dat wordt de ideale setting voor ushuaia-shampoo reclames onder de hopen watervallen.
Next is het krugerpark, de enige plaats waar we overnachtingen hebben vastgelegd omdat we anders niet binnenmogen, de rest wordt a l'improvist.

Na t Kruger doorkruisen we koninkrijk Swaziland, zou wel eens verrassend mooi kunnen zijn!
Wanneer dat verteerd is cruisen we verder richting de Drakensbergen, die de grens vormen met Lesotho.
Daar gaan we op zoek naar Basoto pony's die gaan afzien als ze ons door de bergen sleuren.
Als onze polo (yeah serieuze opstap na de Hyundai getz van vorig jaar) zichzelf een beke kan verweren proberen we ergens een bergpas over te steken om tot in "the kingdom of the sky te geraken", anders wordt het er rond, erboven of eronder, maar passeren zullen we.

Next stop zal waarschijnlijk ergens aan de kust zijn, waar we stilaan beginnen aan de tuinroute.
Daar wordt het ons vergapen aan walvissen, paardrijden op t strand, door het woud trekken langs de kust en slapen in afgezonderde hutten.
Alé, dat is toch het plan.

Om af te sluiten wordt het genieten van de zuid-afrikaanse wijnen in de streek rond Stellenbosch en andere om te eindigen in Kaapstad!

Greetz y'all,

Anouk & Wouter.

2nd October 2009

reizigersbloed
Dag Wouter & Anouk, Wat een fantastische plannen, veel plezier met deze trip, ben benieuwd naar jullie avondturen tante anneke
7th October 2009

me jealous!
Amai, maakt er een ongelofelijke ervaring van! dat kan wss moeilijk jullie australiereis overtreffen maar twordt anders en minstens even leuk!!! heel veel plezier en remember: geen fototoestel flashen in de steden ;) xxx

Tot: 0.11s; Tpl: 0.012s; cc: 16; qc: 31; dbt: 0.0848s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb