Blogs from Port Alfred, Eastern Cape, South Africa, Africa

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred May 10th 2018

Hoihoi, Ik dacht dat naar Schiphol rijden al lang duurde, 2 uur lang in een auto. Ik kwam erachter tijdens mijn eerste dag reizen, dat deze 2 uur helemaal niks voorstelt. Eerst met toch wel een raar gevoel afscheid nemen van de ouders en broertjelief. Daarna begon het wachten. Eerst 2 uur op Schiphol, daarna naar Londen vliegen. 4 Uur lang wachten in Londen, en toen op naar Johannesburg. 11 Uur lang in een vliegtuig zitten vliegt eigenlijk wel om (ja, woordgrap). Films kijken, door het vliegtuig rondlopen en het overheerlijke voedsel eten wat we kregen geserveerd. Met een stewardess die er wel iets minder zin in had dan wij. Goed, aangekomen in Johannesburg, waar we ook 2 uur moesten wachten, meteen even naar buiten gegaan om de Afrikaanse lucht door de longen te laten gaan. ... read more

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred February 25th 2017

This week gave us an opportunity to have a real South African experience! Everything started Saturday morning with the horse back riding. Although I like animals, I was quite scared in the beginning as I've never done it before. Fortunately, all the worries were for nothing as the horses were very obedient and we did not have any problems bigger than the stop when the horse wanted to eat. We had to go through the jungles, climb the hills and were awarded with a beautiful scenery of the sea. It was unforgattable! After that there was some time to rest and enjoy the fresh breeze at the seaside. But it was only the beginning of our adventure. After a break, full of new energy, we were ready for the next stage. It was hiking through the ... read more
Need to be on stage:)

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred February 4th 2017

Finally arrived to my home for the upcoming module. The room is very simple but new and clean. On the other hand shower is not working, no wifi and no mirror (a bit dissapointing for the girls). They say that everything should be fixed by the end of next week but in Africa it means much more time so we will see how it works.... read more
Our room

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred February 3rd 2017

So it is time to start my new adventure to South Africa. The journey was long and tiring by thanks to the perfect service of Qatar Airways, it was easy to overcome. Nice food (served a few times during the flight), friendly staff, willing to bring you fresh orange juice from business class and entertainment on the screens helps you not to get bored. Moreover, I was lucky enough to travel from Doha to Johannesberg in quite an empty plane so I could lay down on three seats and sleep well. Wish everyone could have that!... read more
South Africa from air

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred June 26th 2015

Toen we dachten dat de tijd snel ging viel het nog wel mee, op dit moment is het zo dat ik volgende week zaterdag alweer in het vliegtuig stap! Na onze vakantie naar Lesotho, Drakensberg en Coffee Bay, hadden we weer een week met gewone bezigheden; langs bij onze projecten, lessen op school en lekker chillen. Dinsdag had een van de eventgroepen een event georganiseerd; Eat-Drink-Walk-Repeat. Het begon om 17u bij Guido’s, daarna liepen we door naar Links, C’est la Vie en we eindigden bij The Highlander. Bij elk restaurantje kregen we een hapje en een drankje, was erg lekker en ook erg gezellig! De winst die gemaakt werd met dit evenement ging naar onze daycare! Zodat we speelgoed en vooral potloden, kleurboeken en papier konden kopen. Verder was ik vrijdag jarig, mijn 21e verjaardag! ’s ... read more
Verven bij de daycare van Cheryl
Propje! ; kindje van onze daycare
Kappers in Afrika

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred June 11th 2015

Vorige week was het weer zo ver, weer een week op vakantie! Nu zijn we met één auto en vier meiden op vakantie geweest, even een kleiner groepje; Cheryl, Naomi, Milène en ik. Onze auto was echt net een teletubbieauto voor ons idee (Hyundai i20), maar hij reed wel gewoon prima. Maandag vertrokken we vanaf Settlers naar het stadje om de auto te gaan halen en nog een paar boodschapjes voor onderweg. Daarna onze spullen ingeladen en om half 10 vertrokken we vanuit Port Alfred in de stromende regen op weg naar onze eindbestemming van die dag: Lesotho. De eerste keer dat ik in Zuid Afrika reed, best even spannend maar wel erg leuk! Via Grahamstown en Queenstown waar we even zijn gestopt voor lunch; een broodje hamburger in de auto. We redden verder naar Wepener ... read more
Onderweg
Lesotho
Zonsondergang

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred May 26th 2015

Wat is het alweer lang geleden dat ik voor het laatst een blog heb getypt (eind april!)… De tijd gaat hartstikke snel (we zijn alweer een maand verder..) en het is hier echt geweldig, wat een land! Al ongeveer vier maanden heb ik mogen genieten van Zuid Afrika! Afgelopen zaterdag zijn mijn laatste zes weken ingegaan. Zes weken klinken misschien veel, net zolang als een zomervakantie zou je zeggen, maar zes weken lijken voor mij erg kort! Ik zou het erg jammer vinden als ik straks weg moet. Gelukkig hebben we alweer veel leuke dingen op de planning staan en doen we ook regelmatig leuke dingen. Na mijn super leuke vakantie via de Route 62 en de Gardenroute moest ik gewoon weer naar school. Dat gaat allemaal prima, we hebben niet zo heel veel lessen maar ... read more
East London
Nestlé Chocoladefabriek
East London streets

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred May 3rd 2015

Een blog over mijn 21 dagen durende roadtrip van 10 April tot 30 April die via Route 62 naar Kaapstad leidde en via de Gardenroute terug naar Port Alfred. Dag 1. Samen met 8 meiden; Naomi, Milène, Jenneke, Cheryl, Eileen, Jentine, Elisa en Hester en ik op roadtrip geweest. 10 April vertrokken we vanuit Port Alfred, op naar onze eerste stop: Jeffery’s Bay. Met 2 witte VW Polo’s reden we over de bekende wegen langs Port Elizabeth naar Jeffery’s Bay. We verbleven hier in Ubuntu backpackers. Het voelde nog niet echt als vakantie omdat we allemaal eigenlijk al een keer in Jeffery’s Bay waren geweest voor een weekendje weg. ’s Middags hebben we lekker op het strand gelegen en boodschappen gedaan voor een lekkere braai ’s avonds in het hostel. Dag 2. Lekker een ontbijtje in ... read more
Bij de struisvogelboerderij
Struisvogel voeren
Struisvogel

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred April 1st 2015

Wat gaat het dan ook weer snel, alweer 2 weken geleden dat ik m’n laatste blog schreef en iedereen op de hoogte hield, met uitzondering van een aantal foto’s. Afgelopen 2 weken heb ik weer vanalles gedaan, ik heb ook gewerkt aan school en naar mijn projecten in de townships geweest. Dit was voornamelijk het naai mevrouwtje want die had wel tijd voor ons en de andere projecten van ons zeiden op de laatste momenten de afspraken af. Donderdag de 19ezouden we lekker naar het strand gaan, maar het waaide zo hard dat ik samen met Milène en Joyce wel de zee in ben geweest en daarna met de rest in de tuin gaan liggen bij Settler’s (een soort van vakantiehuisjes/appartementjes die school extra huurt voor de studenten). Vrijdag zijn we op fieldtrip geweest naar Port ... read more
Met een van m'n vriendjes van de daycare
File bij Colchester
In de file bij Colchester met Milène

Africa » South Africa » Eastern Cape » Port Alfred March 9th 2015

Deze titel slaat natuurlijk op wat ik afgelopen weekend allemaal heb meegemaakt. Eerst nog een korte terugblik op de rest van afgelopen week. Maandag naar de gemeente geweest over de registratie van de bedrijven waar we mee bezig zijn. We werden letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd en zijn in verschillende gebouwen en kantoren geweest tot we bij de juiste persoon aankwamen. Helaas was deze persoon er niet die dag en kwam die woensdag pas weer. Dus we moeten binnenkort weer langs, aangezien het woensdag 34 graden werd en we dan toch liever naar het strand gingen.. (oeps.) Verder hebben we nog wat voorbereidingen gedaan voor onze afspraken met onze projecten. Dinsdag hadden we een aantal lessen s’ochtends en s’middags zijn we naar onze projecten geweest. Eerst zijn we naar de mevrouw geweest die ... read more
Rennen op het strand
Bij m'n stulpje in Zuid Afrika
Lalitha Daycare

Tot: 0.145s; Tpl: 0.006s; cc: 7; qc: 78; dbt: 0.0658s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb