1.den - presun do Rabatu


Advertisement
Morocco's flag
Africa » Morocco » Rabat-Salé-Zemmour-Zaer » Rabat
October 5th 2015
Published: October 26th 2015
Edit Blog Post

A je to tu. Opat dalsia cesta. Tentoraz prvy krat na africky kontinent.

Dva dni pred cestou na mna utoci choroba, najskor bolest mandli, neskor aj hlava. Uvidime co spravi so mnou oslabeny imunitny system

Rano vstavam este pred zazvonenim budika. Do batohu davam zo vcera nachystane rozky. rychle umytie, ohololenie, rozlucka a smer bus do BA.

Vonku je este tma (6/15), na bus stanicu to mam uz z noveho bydliska 10.min, na zastavke cakam este dakych 15.min. U vodica si dobijam arriva cipovu kartu a usadzam sa na predne sedadlo. Bus je napraskany.

Par ludi si kupuje spiatocny listok za 4€, jednosmerny stoji 2,8€. Ja mam cenu 2,5€ bo platim pomocou cipovej karty. Dvaja ludia dokonca ukazuju v mobile zakupene listky cez net. To je pre mna novinka a zrejme aj pre sofera, bo nevi co s tym ma robit.

Cestou pospavam, pred Sencom sa dostavame do rannej pondelnajsej kolony. Ta trva az po bratislavu, vsetky 3 pruhy su beznadejne zaplnene. obcas auta robia miesto pre sanitku a policajtov. Pri tich druhych predpokladam, ze majaky zapli len aby nemuseli cakat v kolone.

Po hodine sa konecne dostavame k polusu, tu vystupuje 1/2 ludi.

Na nivy dorazame o 8/22 (povodne to malo byt 7/14). Z busu sprintujem na mhd zastavku, v automate kupujem prestupny 60.min listok. 8/26 ma ist bus c.208, nakoniec aj ten meska 5.min. 8/30 som na druhej strane zbadal bus.c51 ale kym som sa dostal na druhu stranu uz bol prec. No nic idem na 208 aj s meskanim.

Po 6 zastavkach vystupujem na hranicnej, na dve spytania nachadzam bus zastavku smer letisko. Kedze mi moj bus meskal nestiham pripoj a musim cakat na c.96 dalsich 10.min. Chvalabohu tento nemeska.

Na letisko prichadzam 9/10, gate zatvaraju 9/25. Pohodicka sak letisko je male. Ha lenze v podobny cas odlietaju asi este 3 lietadla, pred security to je narvane. Predbieham sa, podliezam pasky. Prekvapujeme ma,ze nikto neprotestuje.

Na security je predomnou stary par, hybu sa jak dosrany a vsetkemu sa cuduju. Dokonca sa musia aj vyzut.

Konecne som na rade ja, pip pip sa nekona. Z pasa beriem batoh, v tom ma jeden cestujuci upozornuje,ze mi vypadol neaky papier, jasne,ze je to letenka, ktora mi zapada pod posuvne valce kade idu batohy. Securitak mi ju odtial podava.

Dobieham ku gate. Vsetci su uz natlaceny v malom ohranicenom priestore. Kontroluju mi letenku a po 5.min otvaraju dvere k lietadlu. Na moje prekvapenie som v lietadle prvy a pritom som prisiel posledny.

V lietadle je nehorazne teplo. Zabudol som si kupit zuvacky, ocakavam teda zalahnutie v usiach.

Chytil som nahovno spolusediacich, teda zamnou sediacich, dve baby co im ide nonstop huba. O tom ako boli v usa a bolo to tam super a zas tam idu ale predtym idu do super irska a bla bla bla. Radsej zapinam mp3, obcas vykuknem cez okno a sledujem paradne zasnezene alpy.

Pristatie prebehlo v pohode, pockal som kym sa vyprazdni lietadlo, bo mam 4 hodiny na prestup.

Letisko v Girone je male.

Opustam halu a preskumavam okolie. Po vyjdeny z haly smerom doprava sa ide k busom, ktore idu smer barcelona (25€ spiatocny) resp girona a ine destinacie. Na zastavke do seba hadzem dva rozky. Bohuzial nemam vodu, nestihol som si ju nacapovat v ba a pred security v girone som nenasiel nikde zachody (ale ani moc som ich nehladal).

Po jedle smer prva spanielska keska, ktora sa nachadza na druhom konci letiska. Objavena v pohode, malo tu byt kopa TB a GC ale nikde nic, uplne vyrabovana.

Casu je habadej, na lavicke pred halou davam jablko. Skoda,ze tu neni neaky mini parcik, hned by som sa vyvalil do travy. Vonku prijemnych 26 C.

Asi 2 hodiny pred odletom idem k security, v pohode, ziadne vyzuvacie maniere resp vsetko von z vreciek ako v ba. Na security fesna policajtka.

V duty free pre mna nic vyhodne, je tu mcdonald (7€ velke bigmac menu) a subway.

Na zachode konecne docapovavam vodu.

Su tu dve terasy, jedna hned za duty free (plno ludi) a dalsia pri mcdonalde. Tu kotvim, citam knihu.

Wifi je free pri mcdonalde a platena na celom letisku. Free wifi sa da chytit aj pri bus zastavkach ak je tam odstaveny daky bus smer barcelona, girona.

Terasa uz ma co to za sebou, stoly aj stolicky vytahane od slnka, nie moc najcistejsie.

Zatial tu vidim len nemcom. Som zvedavy aka pakaz so mnou poleti.

Po presune z terasy ku gatu sa zacinaju objavovat zahalenci a kopa francuzsky hovoriacich ludi.

Sedacky su tu v pohode, dalo by sa na nich bez problemov spat.

Zacina sa tvorit fronta k mojmu gatu. Najskor prechadzam cez pasovu kontrolu, colnik si obzera moj vysuchany pas (predna strana uplne vysuchana, svk znak ani nazov slovenko vidiet neni).

Po kontrole pasu ma hned za "colnicou" odchytava pracovnik ryanairu, kontroluje mi letenku ale iba opticky,ziadna elektronika.

Stojim v rade a cakam kym sa otvoria dvere k lietadlu. Klasicky idu najskor priority ludia a potom zbytok.

V lietadle mensi sok, po zemi su papieriky, dokonca jedny cestujuci mali spinave sedadlo a letusky sa vobec nemali k cinu ho ocistit. Ocistuju ho az tesne pred startom.

Par ludi si nesada podla cislovania a zbytocne komplikuju presun ludi v lietadle. Dokonca svoje zle miesta nechceli ani opustit, museli to vyriest az letusky.

Let prebeholv pohode. Costa Brava vyzera z vysky fajn, piesocne plaze, azurove more.

V rabate opat mini letisko. Testujeme letiskove ciste zachody a smer opat colnica.

Predo mnou bol mexicky par, nevypisali si priletovu/odletovu karticku tak ich poslali colnici nabok nech si to vypisu. Tlaciva nam rozdavali v lietadle. Ako miesto ubytovania som dal prvy hotel co som nasiel na wikitravel. Colnik sa ma pre istotu pytal na nazov (hi hostel) a ci som 1x v maroku.

Razitko bachnute v pase a hups ho na marocku podu. No hups nebolo ,bo za colnicou dalsi policajt kontroloval pasy ci su tam razitka.

Dalsie moje kroky smerovali do zmenarne. Kurz by mal byt plusminus rovnaky ako v meste. Menim prvych 100€. Pri prepocitavany penez mi na zem padlo asi 1-2 Dirhami (budem oznacova D), ktore som nevedel najst. tak prva strata penez.

Na info pultiku si overujem stanovisko shuttle busu do centra rabatu. Z haly furt rovno na druhu stranu cesty cca 200m. Cakal som,ze sa na mna vrhne otravny hmyz(taxi) ale nikto nic.

Po letisku sa prechadzaju v skupine dvaja ozbrojeny vojaci so samopalmi a jeden policajt.

V buse platim 20D, uz dost plny ale uslo sa mi miesto uplne vzadu. Je to klasicky mhd bus. Lietadlo pristalo o 17/50 a bus vyrazil cca o 18/40.

Hor sa do mesta. Nastava moj prvy sok, to,ze je bus skoro fungel este prekusujeme ale to co vidim po okoli mi neako nejde do hlavy. Vsade cisto, ziadny bordel. Cestou kopa cervenych marockych zastav. Mesto je totalne moderne, kopa ludi, vsade cisto, vsetko pekne upravene.

Bus ma vyhadzuje blizko zel.stanici rabat ville.

Posielam sms mojmu CS.

V budke kupujem listok na novu elektricku. Listok sa da kupit bud v budke, kde to predaval podla mna asi 12-rocny chlapec alebo klasicky v automate.

Pri predajcovy listkov oxidoval maly detsky zobrak a zahalenkyna co predavala servitky

Listok je papierova karticka opatrena magnetickym pasom. Karticka sa oznacuje v elektricke klasicky, vlozi sa,ono to zapipa a vypluje karticku nazad. Po par minutach prichadza revizor a kontroluje mi listok. Neskor zistene od CS, ze revizori chodia stale. Prakticky ani nevystupuju z elektriciek.

Na konecnej linky 1 Madinat Al Irfane opat kontaktujeme CS, bo prva sms mi furt svieti ako nedorucena. Cakam 15.min, ziadna odpoved. Neostava mi nic ine ako zavolat (1min/2,5€), moc ma nechape, ze som uz na konecnej zastavke elektricky,nakoniec vravi,ze o chvilu je tu.

Po par minutach prichadza Maha, naklada ma do auta. Kedze jej mama este neni doma, ide mi ukazat nocny Rabat. Som uz dost k.o. z cesty ale nemam na vyber.

Zastavujeme v petroldriveri (9,8D/l). Rovnaky system ako v mcdriveri. Auto zastavi pri stojane, stiahne sa okienko na aute, pride chlapik, povie sa mu co za kolko, ten natankuje, vrati sa k okienku auta, zaplati sa a ide sa. Fakt luxus v podany pumparov.

Musim sa opakovat, super mesto zatial, vsade kopa ludi, cisto, same kaviarnicky, predavajuci ludia rozne somariny.

Prechadzame luxusnou stvrtou niekde v agdalu. Podniky su tu fakt na urovni. Nezastavujeme ideme k medine.

Vodici sa tu tlacia jeden na druheho, trubia ale vsetko s mierou. Zaujimavostou je prechadzat kruhovy objazd. Tu sa riada pravidlom pravej ruky t.j. clovek na kruhovom dava prednost vsetkym ostatnym nie ako u nas kde auto na kruhovom je ako keby bolo na hlavnej ceste.

Parkujeme pri chodniku, navadza nas parkermajster, plati sa az pri odchode.

Do mediny pozriet nejdeme,bo v noci je to tam vraj nebezpecne.

Prechadzame plnymi ulicami ludi. Su tu zahalenci aj nezahalenci, taky mix. Dokonca som videl aj parik bukvicakov.

Konecne jedlo. Testujem tajine. Kuracie stehno ponorene v omacke s olivami, k tomu na zvlast tanieri hranolky. CS si dala neaky salat ale co som to kostoval ziadna slava, teda aspon pre mna. Ani tajine ma moc neoslovil.

Sprepitne sa nechava max 3D, nenechavam ziadne.

Sem tam komunikacia medzi mnou a CS viazla resp sme sa nechapali, hovorila s francuzskym prizvukom tak obcas som nerozumel a zas obcas nerozumela ona mne, bo ang furt slaba a ani na nej neako zvlast nepracujem. Ale pohodicka.

Vonku 22C ,fakt teplo.

CS mi este ukazuje nocny trh pri Bab El Had. Uzke ulicky napratane roznym oblecenim made in china. Nic extra teda. jeden chlapik mi nenapadne ponukal hasis.

Fakt uz som bol uplne k.o. Na nohach som uz od 5/30

Dom CS je od centra dost daleko. 20.min elektrickou + 15.min autom.

CS sa snazi rozmenit niekde peniaze, parkovne by malo stat 2D. Davam jej 5D, no parkovaci pracovnik nikde,tak sme to mali gratis.

Cestou domov miname vela nemocnic, vacsina sukromnych. Jednu tu maju dokonca postavenu saudi. Pekne drahe osetrenie podla CS. Statne su tu uplne naprt.

Konecne doma. Nemaju vytah,vyslapane na 4.poschodie ale to som zvyknuty aj z domu.

Zvitanie sa s mamou CS.

Mini pokec. Najom 3.izboveho bytu tu stoji 300€, jej otec je doktor ale pracuje mimo mesto, bo je len vseobecny,tak chodi na tyzdnovky, viza do shenghenu stoja komplet cca 150€ (poistka,agentura,pozyvaci list)

Sprcha nic moc, strasne slaby prud vody, vo vani maju aj kybel, zrejme si ho napustia a potom sa nim clovek oblieva.

Konecne spanok

naklady (1€ = 10,6888 D)
bus sered - ba - 2,5€ (platene cipovoou kartou inka 2,8€)
mhh 60.min prestupny listok v ba - 0,9€
vymena na letisku 100€ = 1069 D
strata penez - cca 2D
shutlle bus z letiska do centra rabatu - 20D
mhd v rabate, elektricka - 6D
vecera - 70D (tajine 39D + salat 25D + voda 0,5l - 6M)

foto
rabat

Advertisement



Tot: 0.067s; Tpl: 0.011s; cc: 14; qc: 29; dbt: 0.0264s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb